Protivnetna dieta seveda ni namenjena hujšanju, ampak je njen cilj dolgoročno izboljšanje zdravja. Znano je namreč, da so pogosto prav vnetja v telesu povezana z nastankom številnih bolezni in bolezenskih stanj – od artritisa do povišanega krvnega tlaka in vnetnih črevesnih bolezni, kakršna je na primer Crohnova bolezen.

Protivnetna dieta in živila, ki delujejo proti vnetjem v telesu

Vnetje je sicer normalna posledica odziva imunskega sistema v določenih situacijah, na primer ko se poškodujemo. Vendar pa nastane težava, ko so vnetja prepogosta in preveč razširjena. To je značilno za številne avtoimunske, pa tudi druge kronične bolezni. Prehrana ima lahko pri blaženju vnetij v telesu zelo pomembno vlogo. Za t. i. protivnetno dieto, ki vam lahko pomaga pri spopadanju s številnimi neprijetnimi simptomi različnih bolezni, so še posebej pomembna določena živila, ki jih je priporočljivo uživati čim bolj pogosto. Tisto, zaradi česar lahko določeno živilo označimo za protivnetno, so predvsem antioksidanti in maščobne kisline omega-3 ter določeni minerali.

Borovnice

Verjetno so borovnice eden najboljših virov antioksidantov na svetu, zato seveda ne smejo manjkati niti v prehrani, ki je namenjena blažitvi vnetij v telesu. Med antioksidanti so še posebej pomembni antocianini – pigmenti, ki poskrbijo tudi za značilno barvo borovnic. Raziskave so pokazale, da lahko redno uživanje borovnic med drugim upočasni celo slabljenje kognitivnih sposobnosti, ki so pogosto povezane s staranjem (na primer slabši spomin ipd.). To naj bi bilo povezano predvsem z dejstvom, da borovnice ščitijo telo pred oksidativnim stresom in blažijo vnetja.

Pesa

Pogosto lahko živila, ki so bogata z antioksidanti, prepoznamo že po izstopajoči barvi. Na spisku živil, ki so osnovna pri protivnetni dieti, je tako poleg borovnic zagotovo tudi pesa. Tudi v njej najdemo antocianine, obenem pa tudi betalain – še eno naravno barvilo in izjemno močan antioksidant. Pomembno pa je tudi dejstvo, da velja pesa za zelo dober vir magnezija, saj je prav pomanjkanje omenjenega minerala pogosto povezano z vnetji v telesu.

Brokoli

Morda brokoli za večino sicer ni najljubša vrsta zelenjave, vendar je zagotovo ena izmed najbolj zdravih. Redno uvrščanje brokolija na jedilnik bo pomagalo tudi pri blaženju vnetij v telesu. Gre namreč za zelenjavo, ki vsebuje veliko pomembnih mineralov, kot sta kalij in magnezij, vitaminov ter antioksidantov. Izjemna kombinacija teh pomembnih hranilnih snovi posrbi za zelo močan protivnetni učinek.

Ananas

V ananasu se nahaja pomemben encim, imenovan bromelain, ki je nepogrešljiv pri protivnetni dieti. Bromelain naj bi namreč pomagal uravnavati odzive našega imunskega sistema. Če vemo, da so neustrezni odzivi imunskega sistema povezani s problematičnimi vnetji v telesu, lahko hitro razumemo tudi, zakaj je ananas odlična izbira, če se želimo spopasti z vnetji s pomočjo prehrane.

Orehi

V protivnetno prehrano zagotovo spadajo tudi različni oreščki. Še posebej dobra izbira so orehi, ki vsebujejo veliko maščobnih kislin omega-3. Orehi vsebujejo tudi druga pomembna fitohranila, ki so zelo koristna za naše zdravje. Med drugim lahko redno uživanje orehov zmanjša tveganje za srčno-žilna obolenja, diabetes tipa 2 in za presnovni sindrom.

Kokosovo olje

Tudi kokosovo olje je lahko dober vir maščob, če ste na »protivnetni dieti«. Vsebuje namreč veliko antioksidantov, ki pomagajo pri blaženju vnetij – med drugim lahko kokosovo olje ublaži celo simptome artritisa.

Lanena semena

Med rastlinskimi živili, bogatimi z maščobnimi kislinami omega-3, imajo vsekakor zelo pomembno mesto lanena semena. Ker pa so maščobne kisline omega-3 zelo koristne tudi za blaženje vnetij v telesu, so lanena semena praktično nepogrešljiva, če se odločite za protivnetno dieto. K temu pripomore tudi dejstvo, da vsebujejo lanena semena ogromno antioksidantov, natančneje polifenolov, ki med drugim poskrbijo za upočasnjevanje procesa staranja ter pomagajo pri vzpostavljanju hormonskega ravnovesja.

Kurkuma

Brez začimb bi bilo naše življenje precej manj pisano. Začimba, ki lahko obarva naše jedi v sončno rumeno barvo, je seveda kurkuma. To pa ni edini razlog, zakaj bi morali kurkumo uporabljati čim pogosteje. Gre namreč tudi za odlično protivnetno snov, predvsem po zaslugi kurkumina – njene aktivne sestavine. Ta naj bi bil celo ena najmočnejših naravnih protivnetnih učinkovin, ki so nam na razpolago, kot razkrivajo ugotovitve mnogih raziskovalcev.

Zelenolistna zelenjava

Zagotovo je osnova prehrane, s katero želite ublažiti vnetja v telesu in tako obvladati simptome bolezni, zelenjava, predvsem zelenolistna. Ta namreč vsebuje ogromno antioksidantov, zato poskrbi za močne protivnetne učinke. Naj bo torej vaš jedilnik tudi poln blitve, špinače in podobnih živil.