Moderen način prehranjevanja, ki sloni na vnaprej pripravljeni industrijski prehrani, ogljikovih hidratih in zamaskiranem sladkorju, lahko telesu povzroči ogromno škode. Energetsko bogata hrana, ki pa vsebuje zelo malo vitaminov in hranil lahko pripelje do kroničnih vnetnih procesov v telesu, kar slabo vpliva na zdravje celega telesa.

V zadnjem času prehranski strokovnjaki priporočajo mediteransko dieto oziroma način prehranjevanja, pri katerem se na krožniku znajde veliko svežega sadja in zelenjave, malo ali nič mesa ter umetnih dodatkov in arom, ter veliko živil bogatih z omega-3 maščobnimi kislinami.  Preverite, katera živila lahko dodate na svoj jedilnik, da boste vsaj malo ublažili vnetne procese v telesu.

Zelenjava

Zelenolistnata zelenjava

Če imate težave z vnetji v telesu, je prvi korak do boljšega počutja zagotovo polna skleda zelenolistnate zelenjave na dan. Ta namreč vsebuje ogromno antioksidantov, ki delujejo proti prostim radikalom in pomagajo varovati celice.  Če ne marate zelenjave kar tako ali v solati, so za vas odlična rešitev zelenjavni sokovi.

Kitajsko zelje

Kitajsko zelje je odličen vir antioksidantov – vitaminov in mineralov. Po raziskavah naj bi v kitajskem zelju našli več kot 70 za zdravje blagodejnih snovi. Kitajsko zelje vsebuje veliko balastnih snovi, folno kislino in antioksidante ter številne vitamine. Med njimi A, B1, B2 in C.  Bogat je tudi z beljakovinami, maščobami, ogljikovimi hidrati ter fosfor, magnezij, železo, kalij in kalcij in fluor.

Zelena

Zelena ima protivnetne lastnosti, ki pomagajo uravnavati krvni pritisk in slab holesterol, zato deluje kot preventiva pred srčnimi boleznimi. Prav tako so izjemno močna tudi semena zelene, saj imajo poleg protivnetnih lastnosti tudi protibakterijske. Zelena je odličen vir kalija, vitaminov in antioksidantov. Zelena dobro dene naši prebavi. Vsebuje malo kalorij, poleg tega pa zaradi obilice vlaknin odlično vpliva tudi na našo prebavo. Deluje blago diuretično  čisti naše telo. Vsebuje tudi eterična olja, ki ščitijo, čistijo in razstrupljajo naše telo.

Pesa

Redno ali vsaj občasno uživanje surove rdeče pese sproti čisti telo in pomaga pri nevtraliziranju globoko uskladiščenih strupov v jetrih in ledvicah. Rdeča pesa vsebuje betamin, ki znatno vpliva na povečanje vsebnosti kisika v krvi, kar vpliva na oksidacijo škodljivih snovi v krvi in vseh telesnih celicah, ki jih napaja krvni obtok. Zato je rdeča pesa neprecenljiva pri razstrupljanju in blaženju kroničnih vnetij. Vsebuje tudi veliko magnezija, ravno pomanjkanje magnezija pa je velikokrat vzrok za kronična vnetja.

Orehi in kokosovo olje

Na vaši mizi ne smejo manjkati niti orehi, ki so bogati z omega-3 maščobnimi kislinami, zato si jih le privoščite kot zdrav prigrizek. Kokosovo olje uvrščamo med kakovostne  maščobe, ki jih telo prav tako potrebuje za normalno delovanje. Za kakovostne maščobe boste poskrbeli tudi z uživanjem semen chia in lanenih semen.