Zelena – zakladnica številnih zdravilnih lastnosti

    Zeleno uvrščamo v družino kobulnic, obstaja pa več vrst in podvrst te zelenjave. Stebelna ali belušna zelena ne naredi gomoljev, njeno steblo pa je krepkejše. Gomoljna zelena je njeno nasprotje – okusni in aromatični gomolji se odlično podajo v juhe, omake … Poznamo pa tudi listno zeleno, ki je prepoznavna predvsem po svojih aromatičnih listih. Zelena je zelo nezahtevna rastlina, zato jo je precej preprosto gojiti.

    Zelena

    Zelena je koristna zelenjava

    • Zeleno so poznali že stari Egipčani, Grki in Rimljani in jo tudi s pridom uporabljali ter cenili. Zelena je bila za Grke sveta rastlina – uživali so jo kot afrodiziak, z njo pa so zdravili tudi alkoholnega mačka.
    • Zelena predstavlja idealno kombinacijo vitaminov skupine B. Vitamini iz B-kompleksa namreč varujejo naš živčni sistem in zdravje le pod pogojem, če jih je v presnovi udeleženih več skupaj. Prav tako v zeleni najdemo veliko vitamina C in E.
    • Stebelna zelena je odlično živilo, kadar želite malo popaziti na svojo težo. Njeno steblo namreč vsebuje le 10 kilo kalorij. Lahko jo uživate surovo, si iz nje pripravite različne solate, juhe …
    • Zelena zmanjšuje vnetja. Če imate težave z bolečinami v sklepih, astmo ali aknami, le vključite več te čudovite zelenjave v svoj jedilnik.
    • Zelena za mirne živce. Zelena vsebuje številne minerale, med katerimi še posebej izpostavljamo magnezij. Poleg tega v zeleni najdemo še različna eterična olja, ki vplivajo na boljše počutje. Če zeleno uživamo zvečer, pozitivno vpliva na naš spanec.
    • Zelena prav tako redči sluzi v dihalnih poteh in tako lajša njeno izločanje, zato je še posebej dobrodošla ob različnih prehladnih obolenjih.
    • V listih zelene najdemo tudi precej kalija, ki ga naše telo nujno potrebuje za svoje nemoteno delovanje.
    • Zelena pozitivno vpliva tudi na kislinsko-bazično ravnovesje v telesu.
    • Zelena dobro dene naši prebavi. Vsebuje malo kalorij, poleg tega pa zaradi obilice netopnih vlaknin odlično vpliva tudi na našo prebavo. Deluje tudi kot blag diuretik in odlično čisti naše telo. Polna je eteričnih olj, ki ščitijo, čistijo in razstrupljajo naše telo.
    • Zelena v jetrih pospešuje nastajanje in izločanje seča in sečne kisline iz sklepov, zato naj jo uživajo bolniki s protinom.
    • Zelena vsebuje tudi veliko natrija in kalija ter kalcija in magnezija v pravilnih razmerjih. Ko torej pripravljate kakšno jed iz zelene, jo solite manj.
    • Zelena znižuje raven slabega holesterola ter skrbi za zdrav krvni tlak. Strokovnjaki priporočajo, pri težavah s slednjim uživate predvsem surovo zeleno. Kitajska tradicionalna medicina zeleno že stoletja uporablja za zniževanje povišanega krvnega tlaka, to pa potrjuje tudi vedno več novejših raziskav.
    • Zelena za dober vid. Z enim steblom zelene lahko pokrijemo do 10 odstotkov dnevnih potreb po vitaminu A, ki pomaga ščititi oči in preprečuje s starostjo povezano poslabšanje vida.
    PREBERITE TUDI:  Cvetni prah - bogat vir hranilnih snovi

    Zelena

    Uporabni nasveti:

    1. Zeleno lahko svežo kupujemo praktično vse leto. Pri nas poznamo predvsem gomoljno zeleno. Gomoljno zeleno moramo pred uporabo vedno dobro zdrgniti in obrezati. Ko jo razrežemo, jo pokapamo z limoninim sokom, saj tako zavarujemo njene učinkovine.
    2. Voda, v kateri se je zelena kuhala, je odlično zdravilo proti kašlju, lahko pa jo uporabimo tudi pri pripravi omak, juh ali rižot.
    3. Zelena je odličen prigrizek, nariban gomolj pa se dobro poda k siru ali skuti ter jogurtu in kruhu. Prav tako se odlično ujema z jabolki, orehi ali lešniki.
    4. Največ zdravilnih snovi iz zelene bomo dobili, če jo bomo uživali surovo ali jo sočili. Za boljši okus lahko soku dodamo korenček in/ali jabolko.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte