Vitamin K za zdrave kosti in srce – kje ga najdemo?

Vitamin K je eden tistih vitaminov, ki so pogosto spregledani, čeprav imajo izjemno velik pomen za naše zdravje. Med najpomembnejše koristi vitamina K sodi zmanjševanje tveganja za številne srčno-žilne bolezni, med drugim tudi zato, ker preprečuje poapnitev arterij. Hkrati pa je to tudi vitamin, ki je izredno pomemben za zdrave in močne kosti ter za normalno strjevanje krvi.

Vitamin K

Prehranska dopolnila ali zdrava hrana?

Načeloma je sicer pomanjkanje vitamina K precej redko, vendar morate kljub temu paziti, da zaužijete dovolj živil, ki so še posebej bogata s tem vitaminom. Po drugi strani se za prehranska dopolnila, ki vsebujejo vitamin K, odločajte le na podlagi predhodnega posveta z zdravnikom. Gre namreč za vitamin, ki je topen v maščobi, zato presežka naše telo ne more enostavno izločiti. Pri prehranskih dopolnilih z vitaminom K bi morali biti še posebej previdni tisti, ki jemljete zdravila za preprečevanje krvnih strdkov. Na srečo pa v večinoma ni potrebe po prehranskih dopolnilih, saj lahko potrebam svojega telesa zadostimo s pravilno načrtovano prehrano. Kje torej najdemo največ vitamina K?

Ohrovt

Med odlične vire vitamina K sodi ohrovt, podobno kot praktično vsa zelenolistna zelenjava (špinača ipd.). Ohrovt bo hkrati oskrbel vaše telo s pomembnimi vlakninami, s kalcijem, manganom, železom in mnogimi drugimi koristnimi snovmi. Uživanje ohrovta pomaga tudi pri zniževanju ravni škodljivega holesterola v krvi. Vitamin K v ohrovtu pa bo pripomogel tudi k ublažitvi vnetij v telesu.

Preberite tudi: Ohrovt – ena najbolj hranilno bogatih vrst zelenjave

Zelenje repe

Velikokrat zavržemo nadzemni del zelenjave, kot je repa. Vendar pa vsebuje to zelenje običajno ogromno pomembnih hranilnih snovi. Zelenje repe je še posebej bogato z vitaminom K. Uživanje tega zelenja bo med drugim zmanjšalo nevarnost za osteoporozo ter pripomoglo k bolj zdravi koži in lasem.

Brokoli

Odlična izbira za vse, ki želite preprečiti, da bi prišlo v vašem telesu do pomanjkanja vitamina K, je zagotovo tudi brokoli. S tem boste v telo vnesli tudi večje količine vitamina C, ki bo skupaj z vitaminom K prispeval h krepitvi vašega imunskega sistema.

Buče

V jesenskem času so izvrsten vir vitamina K buče, ki vsebujejo tudi zelo veliko vitamina A oziroma betakarotena (predstopnje vitamina A) in vitamina C. Pomembna prednost buč je med drugim tudi ta, da jih je mogoče uporabiti tako v sladkih kot v slanih receptih, zato jih lahko v tem obdobju brez posebnega napora večkrat uvrstite na svoj jedilnik.

Granatno jabolko

Zelo veliko vitamina K najdemo tudi v granatnem jabolku, iz katerega lahko po želji pripravite tudi sok (če ga boste kupovali, pazite, da ne vsebuje dodanega sladkorja). Seveda so tudi granatna jabolka odličen vir vitamina C in drugih pomembnih antioksidantov. Uživanje tega okusnega sadeža bo pripomoglo k temu, da bo vaš imunski sistem precej močnejši, hkrati pa boste močno zmanjšali tveganje za resnejše bolezni v prihodnosti, ki bi bile lahko povezane z oksidativnim stresom v telesu.

Preberite tudi: Granatno jabolko – rajski sadež, ki pomaga izgubljati kilograme