Mandlji imajo številne pozitivne učinke na naše telo, redno uživanje zdravih oreščkov pa pripomore k znižanju tveganja za nekatere kronične bolezni.


Mandlji

Protivnetno delovanje

Mandlji imajo protivnetne lastnosti, saj v sebi skrivajo obilico antioksidantov, med njimi tudi vitamin E, ki je še posebej močan antioksidant. To pomeni, da pomaga preprečevati oksidativni stres in proste radikale, ki jih povezujejo z rakastimi obolenji. Mandlji so bogat vir vlaknin, zato bo pest mandljev na dan pregnala zaprtost in prebavne težave. Mandlji naj bi bili tudi učinkovita pomoč pri nižanju telesne teže, saj lahko kakovostne maščobe pripomorejo k nižanju apetita in tako preprečujejo prenajedanje. Ugotovili so tudi, da naj bi mandlji imeli učinek  nižanja slabega holesterola. Vsebujejo veliko magnezija, kalcija, mangana in kalija, ki doprinesejo k boljšemu zdravju srca. Riboflavin v mandljih pa dobro deluje na možgansko aktivnost in kognitivne sposobnosti.

Kaj vsebuje pest mandljev?

Pest mandljev – približno 23 mandljev vsebuje: 3,5 g vlaknin, 6 g beljakovin, 14 g kakovostnih maščob, 37% dnevno priporočenega vnosa vitamina E in 20% dnevno priporočenega vnosa magnezija. Mandlji vsebujejo tudi omega -6 maščobne kisline, ki naj ne bi bile najboljše za naše zdravje,  a v resnici naše telo potrebuje tudi te maščobe, a v pravem razmerju. Razmerje med zaužitimi omega-3 in omega-6 maščobnimi kislinami naj bi bilo 2:1, žal pa zaradi današnjega načina prehranjevanja pri marsikomu to razmerje naraste na 6:1, kar ima lahko dolgoročno škodljive posledice na telo. Omega 3 najdete tudi v lososu, sardinah, orehih, semenih chia in lanenih semenih.

Kako jih uživati?

Tudi mandlje je kot vrsto ostalih oreščkov priporočljivo pred zaužitjem namakati. Mandlji so obdani z ovojnico fitinske kisline, ki ščiti dobrodejne in telesu koristne snovi. Namakanje oreščkov in semen omogoča encimom in drugim koristnim organizmom v zrnju razgraditi in nevtralizirati velik del fitinske kisline. Namakanje v topli vodi spodbuja proizvodnjo številnih koristnih encimov. Delovanje teh encimov poveča količino vitaminov, predvsem B vitamina. Med postopkom namakanja in fermentacije se gluten in druge težko prebavljive beljakovine deloma razgradijo v enostavnejše komponente, ki se lažje absorbirajo.


VEČ VSEBIN: