Katera hrana spodbuja razstrupljevalne organe?

    V telesu delujejo različni razstrupljevalni organi, katerih delovanje lahko spodbudimo (ali jim ga otežimo) z uživanjem določene hrane. Preverite, z rednim uživanjem katere hrane boste spodbudili izločanje strupov iz telesa – in kmalu opazili, da imate več energije, izboljšano prebavo, sijočo kožo, jasnejše misli in boljši spanec.

    Razstrupljanje

    Jetra

    Jetra so najpomembnejši razstrupljevani organ v telesu. Njihova primarna funkcija je filtriranje krvi iz prebavnega sistema, preden zaokroži po celotnem telesu. Pri tem odstranjujejo toksine, ki smo jih vnesli v telo s hrano (aditive, nevarne minerale, kot sta klorin in fluorid, zdravila ter višek hormonov). Pomembno vlogo imajo tudi pri uravnavanju krvnega sladkorja in zaščiti telesa pred bakterijami, virusi ter rakavimi celicami.

    Hrana, ki bo spodbudila njihovo delovanje: pegasti badelj, regrat, kurkuma, česen, listnata zelenjava, limone, zelje.

    Čustva, ki negativno vplivajo nanje: jetra pa tudi mehur sta občutljiva na jezo, frustracije, ljubosumje, vzkipljivost, zamere in zavist. Negativnih čustev se lahko znebite s tehniko sproščanja, ki jo opisujemo na dnu prispevka.

    Ledvice

    Ledvice so izjemno pomembne za uravnavanje ravnovesja v telesu. Uravnavajo namreč nivo tekočin v telesu in krvni pritisk ter ohranjajo stabilno kri. V vsaki je približno milijon celic (nefornov), ki so zadolžene za filtriranje strupenega odpadka iz krvi ter njegovo izločanje skozi urinarni sistem.

    Hrana, ki bo spodbudila njihovo delovanje: lubenica, zelena, kumarice, regrat, peteršilj, jabolčni kis, kisle češnje in brusnice.

    Čustva, ki negativno vplivajo nanje: z ledvicami je zelo povezano čustvo strahu. Daljša obdobja anksioznosti lahko oslabijo delovanje ledvic.

    Debelo črevo

    Zdravo debelo črevo odstranjuje toksine iz telesa enkrat do trikrat dnevno, medtem ko nezdravo ustvarja toksine in v spodnjem delu trebuha povzroči napetost in trdost.

    Hrana, ki bo spodbudila njegovo delovanje: laneno seme, aloe vera, ingver, komarček, česen.

    Debelo črevo spodbuja redna hidratacija, zato ne pozabite večkrat na dan piti vodo. Spodbuja ga tudi uživanje hrane, bogate s prehranskimi vlakninami, ki jih najdemo v listnati zelenjavi, chia semenih, avokadu in drugemu svežemu sadju.

    Čustva, ki negativno vplivajo nanj: tudi debelo črevo je, podobno kot ledvice, občutljivo na anksioznost.

    Koža

    Je največji organ v telesu in s tem tudi največji razstrupljevalni organ. Kar se dogaja v telesu, se vedno odraža tudi na koži.

    Hrana, ki bo spodbudila njeno delovanje: avokado, kokosovo olje, konopljino seme, zeleni čaj, jagode, filtrirana voda, laneno seme, nim (ang. neem).

    Poskusite zmanjšati uporabo kupljenih kozmetičnih proizvodov in namesto njih kot vlažilno sredstvo uporabite kokosovo olje ali karitejevo maslo. Izločanje toksinov skozi kožo spodbujata tudi redna telovadba in savnanje. Limfni sistem lahko spodbudite s suhim drgnjenjem kože in izmenjevanjem tople in hladne vode pod tušem.

    Čustva, ki negativno vplivajo nanjo: telo je sestavljeno iz več sistemov, ki med seboj delujejo v harmoniji. Kot zaradi čustvenega stresa pride do neravnovesja hormonov, v telesu nastane vnetje. Na koži se kažejo posledice neravnovesja v telesu, ki ga lahko povzročijo stres oziroma druga negativna čustva.

    Pljuča

    Iz pljuč v kri preide kisik, iz krvi v pljuča pa ogljikov dioksid, ki se izloči iz telesa. Če smo večino časa pod stresom ali anksiozni, nagonsko delamo kratke in hitre vdihe – medtem ko je za zdravje pljuč pomembno globoko in umirjeno dihanje. Dihanje ima pomembno vlogo tudi pri hujšanju, saj se 80 odstotkov maščob, ki jih »pokurimo«, izdihne v obliki ogljikovega dioksida.

    Hrana, ki bo spodbudila njihovo delovanje: zeleni čaj, ingver, cvetača, brokoli, korenček, jabolka, granatno jabolko, filtrirana voda.

    Čustva, ki negativno vplivajo nanje: žalost, depresija in bridkost negativno vplivajo na pljuča, to pa se lahko kaže kot kratka sapa in utrujenost.

    Prakticirajte čuječnost

    Da bi se sprostili in se osvobodili negativnih čustev, ki zavirajo delovanje razstrupljevalnih organov, se lahko poslužujete tehnike sproščanja, imenovane čuječnost ali zavestna osredotočenost (ang. mindfulness). Pri tej tehniki smo osredotočeni samo na to, kar se pojavlja ta hip – npr. petje ptic ali naše dihanje. Na ta dražljaj ne odreagiramo, niti z mislimi niti fizično – samo opazujemo njegov potek, brez vsakršne reakcije. Tehnika čuječnosti umiri naše psihofizične procese, nam pomaga razvijati koncentracijo, modrost itd.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte