Cvetača velja za izjemno zdravo vrsto zelenjave, ki predstavlja odličen vir številnih pomembnih hranilnih snovi. Gre za križnico malce specifičnega okusa, ki jo je mogoče vključiti v številne jedi. Tudi če vam okus cvetače ni pretirano pri srcu, pa vas morda spodnji razlogi prepričajo, da si jo je vendarle smiselno privoščiti vsaj občasno …


Cvetača je zelo zdrava zelenjava

Cvetača je prava zakladnica vlaknin za zdravo črevesje in srce

Izredno pomembno je, da v svojo prehrano uvrščamo čim več vlaknin. Čeprav obstaja za to precej različnih razlogov, sta najpomembnejša dva: vlaknine predstavljajo hrano za koristne bakterije v črevesju (gre za t. i. prebiotike – hrano za probiotike), zato prispevajo k zdravemu prebavnemu sistemu, obenem pa so vlaknine nujne za zdravo srce in ožilje. Eno najboljših živil, ko gre za oskrbo telesa z vlakninami, je prav cvetača. Ker nas vlaknine tudi nasitijo, ne da bi prispevale h kaloričnemu vnosu, je prehrana, ki vsebuje veliko vlaknin, zelo koristna tudi za uravnavanje telesne teže. Cvetača velja tako za eno najboljših »dietnih živil«, še posebej ker velik delež te zelenjave predstavlja voda.

Cvetačo je pametno vključiti v prehrano

V cvetači lahko najdemo tudi ogromno antioksidantov

Cvetača vsebuje tudi veliko za zdravje koristnih antioksidantov. Gre za snovi, ki ščitijo naše celice pred škodljivimi prostimi radikali in vnetji v telesu. Tako lahko cvetača prispeva k preprečevanju številnih bolezni. Podobo kot druge križnice je tudi cvetača še posebej bogata z glukozinolati in izotiocianati. Gre za dve vrsti antioksidantov, ki sodita med še posebej močne – obstajajo tudi izsledki študij, ki kažejo, da lahko omenjeni vrsti antioksidantov upočasnita razrast rakavih celic. Glukozinolati in izotiocianati so še posebej učinkoviti, ko gre za raka debelega črevesja, pljuč, dojk in prostate. Poleg tega se v cvetači nahajajo tudi karotenoidi in flavonoidi, ki prav tako delujejo protirakavo, zmanjšujejo tveganje za srčno-žilna obolenja in številne druge bolezni. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na visoke količine vitamina C v cvetači. Gre namreč za vitamin, ki prav tako deluje kot močan antioksidant. 

Visoka vsebnost holina in sulforafana

V cvetači se nahaja tudi veliko holina – hranilne snovi, ki je mnogim ljudem primanjkuje. Holin ima v našem telesu zelo pomembno vlogo. Med drugim je ključen za ohranjanje strukture celičnih membran, sintezo DNK in normalno delujočo presnovo. Poleg tega je holin potreben tudi za tvorbo živčnih prenašalcev in tako za normalno delovanje živčnega sistema. Omeniti pa je seveda treba tudi to, da lahko holin pomaga preprečiti prekomerno kopičenje holesterola v jetrih. Pri ljudeh, ki ne zaužijejo dovolj holina, obstaja tako povečano tveganje za težave z jetri in srčne bolezni, obenem pa tudi za nevrološke težave. Ne obstaja prav dosti živil, ki bi bila posebej bogata s holinom – cvetača velja poleg brokolija pravzaprav za najboljši vir na vsem planetu. Poleg tega pa je cvetača tudi odličen vir sulforafana, ki zavira delovanje encimov, sodelujočih pri razrastu rakavih celic. Sulforafan pa pomaga tudi pri zniževanju krvnega tlaka in ohranjanju zdravih arterij.


Cvetača je lahko tudi zamenjava za riž

Odlična izbira za vse, ki omejujete vnos ogljikovih hidratov

Zaradi različnih razlogov poskušajo mnogi ljudje omejiti vnos ogljikovih hidratov – predvsem tistih predelanih. Če je to tudi vaše načelo pri prehranjevanju, je cvetača vsekakor odlično živilo za vas. Pogosto se z njo zamenjuje riž, saj je tekstura obeh živil presenetljivo podobna. Z malce truda in domišljije pa lahko pričarate tudi zelo podoben okus. Tako pa seveda ne boste zmanjšali le količine zaužitih ogljikovih hidratov, ampak tudi kalorij. S cvetačo lahko poskusite zamenjati tudi mnoga druga žita. Zelo priljubljeno pa je tudi cvetačno testo, iz katerega je mogoče pripraviti okusno, obenem pa precej bolj zdravo alternativno podlago oziroma testo za pico.

Povzetek
recipe image
Ime recepta
Cvetača je izjemno zdrava in tudi odlična zamenjava za riž!
Objavljeno
Ocena
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

VEČ VSEBIN: