V našem črevesju živi ogromno različnih bakterij, tako škodljivih kot zelo koristnih. Z določenimi nezdravimi navadami lahko porušimo ravnovesje, kar pomeni, da škodljive bakterije prevladajo nad koristnimi. To pa lahko seveda privede do številnih težav. Od zaprtja, vetrov, napihnjenosti in diareje do slabega zadaha, hormonskega neravnovesja, povišanega holesterola, pomanjkanja vitaminov iz skupine B in železa, vnetij mehurja, nevroloških težav ter oslabljenega imunskega sistema.

Črevesje in bakterije

Zdi se skorajda neverjetno, kako velik vpliv na naše zdravje ima prav črevesje. Tako ni presenetljivo, da mnogi črevesje imenujejo kar naši drugi možgani. Ljudje s porušenim ravnovesjem bakterij imajo pogosto tudi težave s povišano telesno težo, alergijami in anksioznostjo. Skrajni čas je torej, da poskrbite za svoje črevesje. V nadaljevanju lahko preverite, kaj so osnovni ukrepi, s katerimi je smiselno začeti še danes.

Odpovejte se sladkim pregreham

Beli sladkor je idealna hrana za škodljive bakterije v vašem črevesju. Če uživate veliko slaščic in enostavnih ogljikovih hidratov, se ravnovesje v črevesju povsem poruši. To med drugim privede tudi do težav s spominom in nasploh do oslabljenih kognitivnih funkcij. Pride tudi do poškodb črevesne sluznice in stene. Ker lahko delci hrane prosto prehajajo v krvni obtok, imunski sistem opozori možgane, da se v telesu nagajajo tujki. Posledično pride do vnetnega odziva, kar pa seveda pomeni povečano tveganje za srčne bolezni, diabetes in mnoge druge zdravstvene težave.

Obenem predstavlja sladkor tudi hrano za kandido, glivo kvasovko, ki je lahko zelo problematična za naše zdravje in počutje, če se pretirano razmnoži. Vidimo torej, da pretiravanje s sladkorjem sproži ogromno problematičnih procesov, ki pa večinoma izvirajo iz črevesja. Če se boste odpovedali sladkorju ali vsaj močno omejili vnos, bo v vašem črevesju precej manj škodljivih bakterij kot koristnih, kar vas lahko obvaruje pred številnimi boleznimi.

Jejte več vlaknin

Za zdravo črevesno floro so izjemno pomembne tudi vlaknine. Če želite povečati količino koristnih bakterij, je torej zelo priporočljivo, da uživate čim več živil, bogatih z vlakninami. To pomeni, da je smiselno povečati vnos zelenjave, še posebej zelenolistne, polnozrnatih žit, stročnic, semen in oreščkov.

Ne bojte se malce umazanije

Danes so mnogi obsedeni s skoraj sterilno čistočo. Pri tem je paradoksalno, da je pogosto prav pretirana sterilnost kriva, da pogosto zbolevamo. Ljudje, ki so pogosteje v stiku z umazanijo, na primer med delom na vrtu, imajo v povprečju najmočnejši imunski sistem in največ koristnih bakterij v črevesju.

Poleg tega pa je priporočljivo, da uporabljate čim bolj naravna čistila – po možnosti takšna, ki ste jih izdelali sami. Kis, limona in soda bikarbona so sestavine, ki lahko delajo čudeže! Močna dezinfekcijska sredstva, kupljena v trgovini, namreč pogosto ne uničijo le škodljivih, ampak tudi koristne bakterije, torej imajo podoben učinek kot antibiotiki.

Omejite uporabo antibiotikov

In ker smo ravno ostali pri antibiotiki: s pogostim jemanjem antibiotikov ne delate usluge svojemu zdravju. Antibiotiki namreč uničijo številne koristne bakterije v vašem črevesju, zato se lahko hitro poruši naravno ravnovesje. Seveda so v določenih situacijah antibiotiki nujni, vendar je pogosto smiselno najprej poskusiti z naravnimi rešitvami, če stanje ni zelo resno. Izvrsten naravni antibiotik je na primer lahko česen. Poleg tega pa pazite, da boste vedno poskrbeli tudi za povečan vnos probiotikov, ko zaključite z jemanjem antibiotikov. Tako bodo lahko koristne bakterije ponovno zakraljevale v vašem črevesju.

Uživajte čim več fermentirane hrane

Fermentacija je postopek, ki so ga ljudje v preteklosti zelo pogosto uporabljali za podaljševanje roka uporabnosti različnih živil. S pojavom hladilnikov in zamrzovalnikov fermentacija ni več deležna toliko pozornosti, kot bi si je zaslužila. S fermentiranjem živil namreč pridemo tudi do številnih koristnih bakterij oziroma probiotikov. Uživanje kislega zelja, repe in podobnih živil je tako izjemno zdravo za vaše črevesje in s tem koristno za vaš organizem nasploh. Priporočljivo je, da je fermentirana hrana del vašega vsakodnevnega jedilnika.

Poskrbite za kakovosten spanec

Večina ljudi se ne zaveda, da obstaja tudi zelo močna povezava med kakovostjo našega spanja in črevesjem. Če vam kronično primanjkuje spanja, obstaja velika verjetnost, da tudi vaše črevesje ni v najboljšem stanju. S tem ko boste poskrbeli za kakovosten in dovolj dolg spanec, boste dosegli tudi povečanje števila koristnih bakterij v črevesju. Tako boste imeli manj zdravstvenih težav nasploh. Kadar je črevesno neravnovesje posledica neurejenega spanca, namreč obstaja povečano tveganje za vnetja v telesu, ki so eden glavnih sprožilcev najresnejših bolezni.