Prepoznajte simptome pomanjkanja dobrih bakterij (probiotikov) in ukrepajte!

    Večina ljudi ne posveča posebne pozornosti svojemu črevesju. Tako le redko pomislimo na to, da se tam vsakodnevno odvija boj med škodljivimi in koristnimi bakterijami. Žal pogosto zmagajo prav škodljive bakterije, kar posledično pomeni oslabitev našega imunskega sistema in mnoge druge težave z zdravjem. Pomanjkanje probiotikov lahko privede do številnih neprijetnih simptomov. Ogroženo je lahko tako vaše fizično kot psihično zdravje.

    Skrajna posledica bakterijskega neravnovesja v črevesju so lahko celo srčne bolezni in različne vrste raka. Tako je pomembno, da ukrepate, dokler ni prepozno. Še prej pa morate seveda vedeti, kako sploh prepoznati znake pomanjkanja probiotikov. Nekateri simptomi so namreč lahko precej nejasni, zato jih večinoma niti ne povežemo z dogajanjem v našem črevesju.

    Pomanjkanje probiotikov

    Za prebavne težave pogosto kriva nezadostna količina probiotikov

    Imate pogosto težave s prebavo? Za simptomi, kot so bolečine v trebuhu, zaprtje, diareja ali intoleranca na prehrano, se velikokrat skriva prav pomanjkanje koristnih bakterij v črevesju. Zagotovo je slaba prebava eden najbolj očitnih znakov, da je nujen povečan vnos probiotikov.

    Neravnovesje v črevesju vpliva tudi na vašo kožo

    Mnogokrat se težav s kožo lotevamo povsem napačno. Namesto da bi se ukvarjali z odpravljanjem vzroka za težave, se posvečamo le blaženju oziroma prekrivanju posledic. To pa seveda dolgoročno ni prava rešitev. Če imate kronične težave s kožo, kot so prekomerno suha koža ali ekcemi, je vsekakor smiselno preveriti stanje v vašem črevesju. Premalo koristnih bakterij se namreč zelo hitro odrazi prav na koži, še posebej, če se v črevesju razraste glivica kandida.

    Za ljudi, ki pogosto zbolevajo, probiotiki še posebej pomembni

    Sodite med tiste, ki so praktično vseskozi bolni, predvsem v zimskem času, ko razsajajo prehladi in gripa? Medtem ko ležite v postelji in prebolevate še en prehlad, se lahko vprašate, koliko pozornosti namenjate svojemu črevesju. Verjetno boste zelo hitro ugotovili, da obstaja velika verjetnost, da je za vaše težave z oslabljenim imunskim sistemom odgovorno pomanjkanje koristnih bakterij oziroma probiotikov.

    Glivične okužbe še en pogost simptom pomanjkanja koristnih bakterij

    Morda se vam zdi, da ste že po naravi bolj nagnjeni h glivičnim okužbam kot večina drugih ljudi. Vendar pa so glivične okužbe v resnici zelo pogost znak, da vam primanjkuje koristnih bakterij v črevesju. Tudi v tem primeru je torej pomembno, da se osredotočite na dejanski, globinski vzrok težav, ne le na površinske simptome.

    Depresija in črevesno neravnovesje sta v tesni povezavi

    Verjetno ob simptomih depresije le redki pomislijo na to, kaj se dogaja v njihovem črevesju, kar pa je seveda napaka. Kar 95 odstotkov vsega serotonina, znanega tudi pod imenom hormon sreče, se namreč proizvede v našem črevesju. Presežek škodljivih bakterij v črevesju tako pomeni zmanjšano tvorbo serotonina, kar bo imelo skoraj zagotovo vpliv na vaše razpoloženje, v skrajnem primeru pa lahko privede celo do depresije. 

    Pazljivo, če ste v zadnjih 5 letih jemali antibiotike

    Antibiotiki nam sicer lahko pomagajo pri premagovanju različnih bakterijskih okužb, a pogosto je cena, ki jo moramo plačati za to pomoč, precej visoka. Eden najpogostejših nezaželenih stranskih učinkov jemanja antibiotikov je porušeno bakterijsko ravnovesje v našem črevesju. Antibiotiki namreč ne uničijo le škodljivih, ampak tudi koristne bakterije. Posledice so lahko prisotne zelo dolgo, celo do 5 let od zadnjega zaužitja antibiotika. Tako se pogosto priporoča, da naredite po jemanju antibiotikov tudi kuro s probiotiki. Med zdravila, ki imajo prav tako negativen vpliv na koristne bakterije v vašem črevesju, pa sodijo tudi kontracepcijska sredstva, protibolečinske tablete in celo protivnetni pripravki.

    Zastrupitev s hrano pušča trajne posledice v vašem črevesju

    Zastrupitev s hrano je nekaj, česar človek ne pozabi zlahka. Podobno pa velja tudi za vaše črevo. Ljudje, ki so doživeli zastrupitev s hrano, bi morali biti tako vsekakor posebej pozorni na zadosten vnos probiotikov, saj lahko sicer škodljive bakterije povsem zasenčijo koristne. To pa pomeni ogromno težav z zdravjem.

    Kako oskrbeti telo z zadostno količino probiotikov?

    Za ohranjanje črevesnega ravnovesja je zelo pomembna hrana, ki jo uživate. Še posebej bodite pozorni na to, da vaša prehrana vsebuje dovolj živil, ki so bogata s probiotiki. To niso nujno samo živalski izdelki, ampak lahko koristne probiotike najdete tudi v živilih, kot so kislo zelje, tempeh, kombuča ali vodni kefir. Tako ni razloga, da ne bi uživali hrane, ki vsebuje večje količine probiotikov.

    Pomembno je tudi, da se izogibate stresu ter da poskrbite za kakovosten spanec in za zadostno količino telesne aktivnosti. Vse to namreč pripomore k zdravemu črevesju. Včasih pa tudi to ni dovolj, zato je lahko v določenih primerih koristno uživanje prehranskih dopolnil, ki vsebujejo probiotike – torej žive bakterije in kvasovke, ki pomagajo obnoviti kolonije koristnih bakterij v vaših prebavilih. Če se odločite za uživanje prehranskih dopolnil, bodite pozorni na to, da izberete takšnega, ki vsebuje čim bolj raznolike vrste koristnih bakterij, saj bo tako učinek najboljši.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte