Ublažite neprijetno bolečino v trebuhu

    Želodec nas lahko začne boleti, ko smo pod stresom ali občutimo tesnobo, pa tudi takrat, kadar jemo prehitro ali preveč. Nemalokrat lahko tovrstne težave olajšamo ali celo popolnoma odpravimo z določenimi spremembami v načinu življenja. Kadar je abdominalna bolečina zelo huda in ko vztraja (pre)dolgo, pa je treba nujno obiskati svojega zdravnika.

    Abdominalna bolečina je pogosto posledica nepravilnosti v prebavnem sistemu – lahko gre za okužbo, vnetje, včasih tudi za obstrukcijo (na primer pri zaprtju ali zagozdenem žolčnem kamnu). Bolečino včasih povzročijo živci, ki oskrbujejo črevesje, vendar so preobčutljivi na stres ali na napihovanje zaradi vetrov. Razdraženost lahko sprožijo tudi alergije na hrano in druge preobčutljivosti.

    Abdominalna bolečina v trebuhu

    Do bolečin v trebuhu lahko pride tudi zaradi razlogov, ki niso povezani s prebavo. Lahko gre za okužbe sečil, nategnjene mišice v trebušni steni, ledvične kamne, kilo, ginekološke motnje (boleče menstruacije, vnetje medenice, miome in endometriozo) in drugo.

    Zelo pomembno je, da obiščete zdravnika, ki bo izključil razlog za vašo bolečino in takrat boste svoje težave morda lahko ublažili z določenimi spremembami v prehrani in življenjskem slogu nasploh:

    • Uživajte polnovredno hrano z veliko vlakninami, izogibajte pa se mastnim in močno začinjenim jedem.
    • Poskrbite za to, da bodo vaši obroki čim bolj redni. Zelo pomembno je, da si za prehranjevanje vzamete čas in jeste v sproščenem vzdušju. Če veste, da jeste prehitro, se umirite in zares dobro prežvečite vsak grižljaj.
    • Žejo gasite predvsem z vodo in nesladkanimi čaji – res je zelo pomembno, da popijete dovolj, saj boste tako preprečili zaprtje. Čezmerno uživanje kave, pravih čajev in/ali alkohola lahko negativno vpliva na prebavo.
    • Zelo pomembno je, da se naučite zmanjševati oziroma obvladovati stres v svojem življenju. Prav tako je zelo pomembno, da poskrbite za pravo mero spanja in gibanja.
    PREBERITE TUDI:  Sindrom policističnih jajčnikov – pogosta težava sodobnega časa

    Masaža trebuha

    To, da trebušni predel masirate s krožnimi gibi, lahko marsikdaj zelo olajša bolečine v trebuhu. Lahko se masirate sami ali pa masažo prepustite partnerju ali prijatelju. Trebuh masirajte s krožnimi gibi v smeri urinega kazalca. Delajte enakomerne in precej velike kroge – zaokrožite vse od konca kolka pa do območja tik pod rebri. Masirajte se toliko časa, dokler vam je udobno. Za masažo lahko uporabite tudi naslednjo mešanico eteričnih olj: zmešajte dve kapljici poprove mete, dve kapljici grenkega pomarančevca in kumine ter čajno žličko mandljevega, oljčnega ali kateregakoli drugega hladno stisnjenega rastlinskega olja. S to mešanico nato namažite boleči trebušni predel.

    Če želite, lahko dve kapljici olja grenkega pomarančevca in kumine dodate v pol litra vroče vode in vdihavate paro. Olja kumine ne uporabite če ste (ali če mislite, da ste) noseči

    Zeliščni pripravki pri bolečinah v trebuhu

    Zeliščni pripravki se že stoletja uporabljajo za lajšanje trebušnih bolečin.
    Pri teh tegobah zelo pomaga kamilica, saj odlično sprosti napetost v prebavnem traktu in spodbudi leno prebavo. Prav tako lajša notranjo napetost, sprošča prebavne mišice in spodbuja prehod ostankov hrane po črevesju. Kamilica tudi pomaga pomiriti vnetje in pospeši zdravljenje.

    Tudi surov peteršilj blaži bolečino, ki je posledica vetrov in slabe prebave. Čaj iz peteršiljevih semen pa je odličen za sproščanje prebavnih mišic in blaženje krčev.
    Tudi poprova meta odlično olajša črevesne krče, vendar moramo paziti, da je ne zaužijemo preveč, saj lahko v tem primeru razdraži črevesno sluznico.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte