Sončnična semena – obogatite z njimi svojo prehrano

    Z uživanjem sončničnih semen lahko preprečimo marsikatero bolezen, saj med drugim ta drobna semena delujejo protirakavo ter so odličen antioksidant. Sončnična semena so odličen vir rastlinskih beljakovin ter vitaminov in mineralov.  Dobiti jih je mogoče v vsaki bolje založeni trgovini z živili, zato naj se le čim pogosteje znajdejo na vašem jedilniku.

    Z uživanjem sončničnih semen lahko nadzorujemo poškodbe celic, zaradi česar igrajo zelo pomembno vlogo pri preprečevanju rakavih obolenj. Sončnična semena so odličen vir selena, ki se dokazano učinkovito bori proti raku.

    Sončnična semena

    Sončnična semena vsebujejo veliko različnih hranil in spojin, med katerimi še posebej izpostavljamo fitosterole. Fitosteroli so znani po svoji zmožnosti za zniževanje holesterola, poleg tega naše zdravje podpirajo tudi na drugih ravneh.

    Sončnična semena so odličen vir mineralov. Poleg kalcija naše kosti potrebujejo tudi magnezij in baker. Sončnična semena so odličen vir vseh omenjenih mineralov, poleg tega pa vsebujejo še vitamin E, ki pomaga pri artritičnih obolenjih.
    Z uživanjem sončničnih semen boste mirnejši. Magnezij v sončničnih semen pomaga umirjati notranjo napetost, zmanjšuje stres in migrene ter vam pomaga do sprostitve.

    Uživanje sončničnih semen odlično dene tudi naši koži. Le s pol skodelice sončničnih semen pokrijemo dnevne potrebe po alfa-tokoferolu, najaktivnejši obliki vitamina E,  izjemno močnega antioksidanta, ki telesne celice ščiti pred prostimi radikali. Vitamin E ravno tako ščiti naše telo pred škodljivim UV sevanjem ter tako ohranja kožo mladostno in sijočo. Vitamin E tudi izboljšuje absorpcijo številnih hranil.

    Sončnična semena so zelo bogata z antioksidanti, zato pomagajo lajšati različne oblike vnetnih procesov, kot so boleči sklepi, želodčne razjede, razdražena koža, astma in druga obolenja.

    Že s četrt skodelice okusnih sončničnih semen na dan boste odlično poskrbeli za zdravje svojega srca in ožilja. Ta drobna semena preprečujejo, da bi se presežek holesterola lepil na stene arterij in tako pomagajo preprečevati nastanek srčne kapi. Sončnična semena so zelo bogata z linolno kislino, esencialno maščobno kislino, ki dobro dene našemu srčno-žilnemu sistemu. Pri ženskah, ki so poskrbele za uživanje zadostne količine linolne maščobne kisline, je bilo tveganje za razvoj srčno-žilnih bolezni za kar 23 odstotkov manjše kot pa pri tistih ženskah, ki te esencialne maščobne kisline niso uživale dovolj.

    PREBERITE TUDI:  Špargljeve dobrote za nas in naše najmlajše

    Sončnična semena so okusna, hrustljava in jih zato brez kakršnih koli težav lahko vključimo v našo prehrano. Lahko jih potresemo po solati, dodamo kosmičem, vmešamo v jogurt, z njimi obogatimo sendviče, riž, testenine, pri pripravi kruha jih lahko dodamo testu … Možnosti je praktično neskončno.
    Zajtrk je na primer obrok, v katerega lahko odlično vključimo sončnična semena. Žlico ali dve lahko dodamo kosmičem ali granoli, jih potresemo pa maslu ali drugih namazih … Iz njih lahko pripravimo tudi odlične sladice:

    Bananini piškoti s sončničnimi semeni

    Ti piškoti so odlična, preprosta in zdrava slaščica, za pripravo katerih potrebujete le osem minut.

    Za pripravo piškotov potrebujemo:

    • 3 pretlačene banane
    • pol skodelice repičnega olja
    • pol skodelice sladkorja
    • skodelico sončničnih semen
    • dve skodelici moke
    • eno čajno žličko pecilnega praška
    • Navodila za pripravo:
    • Pečico ogrejte na 180 °C.
    1. V veliki posodi zmešajte banane, olje in sladkor. Mešajte približno eno minuto.
    2. V drugi posodi zmešajte moko, sončnična semena in pecilni prašek. Suho zmes dodajte mokri zmesi in dobro premešajte.
    3. Mešanico za približno pol ure postavite v hladilnik.
    4. Z žlico oblikujte piškote ter jih zlagajte na pomaščen pekač. Pecite 10 minut oziroma toliko časa, dokler robovi niso zlato rjavi.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte