Za zdravo telo je nujno tudi zdravo črevo. Pravzaprav je ohranjanje čim večjega števila koristnih bakterij oziroma probiotikov v črevesju ena najboljših stvari, ki jih lahko naredite za svoje celostno zdravje. Težave s črevesjem lahko namreč med drugim pomenijo tudi oslabljen imunski sistem, zmanjšane kognitivne sposobnosti, prekomerno telesno težo in porušeno hormonsko ravnovesje.


Okusni probiotični napitki

Možnosti za vključevanje probiotikov v prehrano so zelo različne. Tokrat vam predstavljamo nekaj zanimivih in zelo okusnih probiotičnih napitkov, katerih pozitiven vpliv na vaše zdravje bo zares izjemen. Tako bi bilo škoda, če jih ne bi preizkusili.  

Kombuča – eliksir večne mladosti

Kombuča

Kombuča je sladka, mehurčkasta pijača, ki jo nekateri imenujejo kar eliksir večne mladosti. Vsebuje ogromno probiotikov, poleg tega pa tudi močne antioksidante, kakršen je na primer vitamin D. Tako bo kombuča poskrbela za povečanje števila koristnih bakterij v črevesju in za razstrupljanje telesa. Obenem bo zaščitila celice pred poškodbami in posledicami vnetij v telesu ter okrepila vaš imunski sistem.

Mandljev »kefir« – slasten in zelo zdrav napitek

Zelo okusen vir koristnih probiotikov je lahko tudi mandljev »kefir«. Za njegovo pripravo potrebujete 150 gramov mandljev, 1,8 litra vode, ščep soli, 1 žličko probiotikov v prahu, nekaj kapljic limoninega soka ali jabolčnega kisa in malce stevije, če želite, da bo napitek bolj sladek.


Mandljev kefir

Mandlje prelijte z vodo ter jim dodajte sol in limonin sok ali jabolčni kis. Posodo nato pokrijte z gazo ali tanjšo kuhinjsko krpo in počakajte približno 12 ur, da se mandlji odmočijo. Nato odlijte tekočino in mandlje dobro sperite. Stresite jih v kuhinjski mešalnik, prilijte svežo vodo in malce soli. Mešanico nato precedite – uporabite lahko na primer kar vrečko za pranje občutljivega perila ali čisto najlonsko nogavico. Dobro ožemite preostanek mandljev, da iztisnete vso tekočino.

Mandljevemu mleku zdaj dodajte še probiotike v prahu in napitek nežno premešajte z leseno žlico (ne uporabljajte kovinskih pripomočkov, saj lahko uničijo občutljive probiotike). Napitek pokrijte s krpo in ga pustite stati pri sobni temperaturi približno 12 ur. V malce hladnejših prostorih je priporočljivo posodo oviti z brisačo za dodatno izolacijo, saj bo tako končni rezultat boljši.

Na koncu boste dobili rumenkasto »mandljevo vodo« z gostejšo plastjo na vrhu, katere vonj bo spominjal na vonj jogurta. Odstranite zgornjo plast (uporabite jo lahko na primer za pripravo smutijev) in tekočino še enkrat precedite. Shranite približno 1 deciliter za naslednjo pripravo mandljevega »kefirja« – tako nekaj časa ne boste več potrebovali probiotikov v prahu. Mandljev »kefir« lahko po želji osladite s stevijo. V zaprtem steklenem kozarcu lahko napitek v hladilniku shranjujete do enega tedna.

Pesin kvas – priljubljena ruska probiotična pijača

Pesin probiotični napitek - pesin kvas

Kvas je napitek, ki izvira iz Rusije in vsebuje ogromno koristnih probiotikov. Ena od možnosti je pesin kvas, za pripravo katerega potrebujete le nekaj osnovnih sestavin, in sicer približno ½ kilograma pese, vodo in sol. Po želji lahko uporabite še ingver, limono, pomarančo in različne začimbe, kar bo pripomoglo k boljšemu okusu pijače.


Očistite peso, vendar ohranite lupino. Narežite jo na manjše koščke, ki jih stresite v čist steklen kozarec. Dodajte sol, če želite pa še ingver oziroma dodatke po izbiri. Prekrijte z vodo. Pozorni bodite na to, da ostane na vrhu kozarca vsaj 3 centimetre prostora. Kozarec tesno zaprite s pokrovčkom in ga postavite na sobno temperaturo. Počakajte, da mešanica fermentira. Verjetno se bo začela kmalu peniti. Enkrat dnevno odprite kozarec, da sprostite nakopičene pline. Če na vrhu opazite plesen, jo enostavno odstranite. Ko je okus napitka za vas dovolj močan, ga lahko precedite.

Pesin kvas shranjujte v hladilniku. Popijete ga sicer lahko takoj, vendar je običajno najbolj okusen po nekaj dneh. Ker gre za fermentiran napitek, lahko kvas brez težav v hladilniku počaka precej dolgo, načeloma vsaj mesec dni.

Probiotična kokosova voda – osvežilna, zdrava in zelo okusna pijača

Kokosov kefir - odličen in osvežilen probiotik

Tudi kokosova voda je lahko izvrstna osnova za zdrav in izjemno okusen probiotični napitek, ki poskrbi tudi za posebno osvežitev. Potrebovali boste 1 liter kokosove vode in približno 50 gramov zrnc vodnega kefirja (kulture koristnih bakterij). Kokosovi vodi dodajte zrnca, prekrijte jo z bombažno krpo in pustite mešanico stati pri sobni temperaturi.

Napitek bo pripravljen po približno 48 urah oziroma ko kokosova voda ne bo več sladkastega okusa, ampak rahlo kiselkasta. Takrat lahko mešanico precedite in shranite probiotične kulture za naslednjo uporabo. Probiotični kokosovi vodi oziroma kokosovemu kefirju lahko po želji dodate še malce limoninega soka, preden jo zaužijete. Pijačo shranjujte v hladilniku in pijte hladno.


VEČ VSEBIN: