Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehrana6 z vlakninami najbolj bogatih živil

6 z vlakninami najbolj bogatih živil

MORDA VAS ZANIMA

Prehranske vlaknine so bistveno hranilo, ki je potrebno za normalno prebavljanje živil, pravilno delovanje prebavnega trakta ter za odpravljanje občutka napihnjenosti ter napetosti. Pomanjkanje vlaknin v našem telesu namreč lahko pripelje do pojava hemoroidov, zaprtja ter povišane ravni holesterola in/ali sladkorja v krvi. Nasprotno pa pretiravanje z uživanjem vlaknin lahko privede do obstrukcije črevesja, posledične driske ali celo dehidracije.

- Oglas -

Ko uživamo prehranske vlaknine je zelo pomembno upoštevati tudi to, da ob njihovem uživanju povečamo vnos vode v telo. Kako torej doseči uravnoteženo uživanje vlaknin? Dnevna priporočena zaužita količina znaša 25 g, v nadaljevanju pa vam ponujamo seznam šestih živil s katerimi lahko pridobimo največ telesu koristnih vlaknin.

vlaknine

Koruza oziroma koruzni otrobi

Kljub temu, da nam je verjetno najbolj poznana rumena različica koruze je obstaja še cel kup vrst oziroma kar cela barvna paleta – od rožnate do celo črne. Vsaka vrsta pa seveda vsebuje svojo kombinacijo oziroma količino vlaknin. Pol skodelice koruznih semen tako denimo vsebuje 2 g vlaknin.

Brokoli

Vsi vemo, da skoraj ne obstaja razlog zakaj ga nebi uživali. Poleg tega, da vsebuje snovi, ki pomagajo pri preprečevanju pojava rakavih obolenj, vsebuje tudi precejšnjo količino vlaknin. Ena skodelica kuhanega brokolija jih namreč vsebuje kar 5 g.

Artičoke

- Oglas -

Ena sama kuhana artičoka vsebuje kar dobrih 10 g vlaknin, pol skodelice kuhanih artičokinih srčik pa jih vsebuje okoli 7 g. Artičoke vsebujejo tudi veliko silimarina – antioksidanta, ki izboljšuje zdravje jeter.

Maline

Maline so prave hranilne zvezdice. Polne so močnih antioksidantov poleg tega pa vam bo ena skodelica malin prinesla kar eno tretjino dnevne priporočene količine vlaknin.

Mandlji

So dober vir vlaknin, zdravih maščob ter telesu koristnih beljakovin. Zaradi visoke vsebovanosti kalorij, se z namenom pridobitve vlaknin priporoča uživanje četrt skodelice na dan kar nam doprinese 3 g vlaknin ter 170 kalorij.

Avokado

Njegovo kremasto meso je odličen vir vlaknin. Dve žlici avokada vsebuje okoli 2 g vlaknin, celoten sadež pa jih vsebuje okoli 10 g. Avokado je tudi odličen vir dobrih maščob, ki lahko pomagajo zniževati holesterol ter zmanjšujejo tveganje srčnih obolenj.

Prejšnji članekSmoothie za boljšo prebavo
Naslednji članekZelenjavnih 7 te pomladi

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×