Konopljina semena so eden najbolj popolnih virov beljakovin

    Konoplja izvira iz osrednje Azije, uspeva pa v praktično vseh podnebnih pasovih. Poprečno v višino zraste približno dva metra, v nekaterih primerih pa doseže celo višino do štiri metre. Za rast ne potrebuje pesticidov ali herbicidov, težave pa ji lahko povzroči le osem od 100 znanih škodljivcev. Tudi te je mogoče odstraniti z naravnimi sredstvi.

    Tokrat se bomo posvetili njenim okusnim semenom, ki predstavljajo pravo super živilo. Konopljino seme je na primer popoln vir beljakovin. Olje iz konopljinih semen tako na primer vsebuje največji delež esencialnih maščobnih kislin med skoraj vsemi olji iz katerih koli semen na svetu. V konopljinih semenih najdemo več kot 20 mineralov v sledeh. Semena se na rastlini razvijejo v obdobju intenzivne rasti.

    Konopljina semena

    Konopljina semena za zdravje

    Konopljina semena in olje so zaradi velikega deleža maščobnih kislin omega 3 odlična zamenjava za ribe, pri katerih so v zadnjem času skrb vzbujajoče predvsem visoke vsebnosti živega srebra in polikloriranih bifenolov.

    Strokovnjaki konopljo označujejo za eno najbolj hranljivih živil na svetu. Prav konopljina semena vsebujejo veliko beljakovin in zdravih maščob – v poprečju vsebujejo 35 % beljakovin, 47 % maščob in 12 % ogljikovih hidratov. V njih najdemo vse esencialne aminokisline in maščobne kisline, ki so nujno potrebne za optimalno zdravje. V prav nobenem rastlinskem viru ne najdemo toliko esencialnih aminokislin v prebavljivi različici kot prav pri konoplji – konopljina semena tako vsebujejo od 33 do 37 % popolnoma prebavljivih beljakovin, prav tako pa tudi veljajo za enega najbogatejših naravnih virov beljakovin.

    Kot zanimivost naj zapišemo, da konopljina moka vsebuje daleč največ vlaknin od vseh vrst moke. Poleg vsega so konopljina semena prava zakladnica vitamina E (ki je zelo močan antioksidant), prav tako pa so tudi odličen vir mononenasičenih maščobnih kislin omega 9, ki veljajo za pravi vir zdravja. V konopljinem semenu najdemo tudi precej lecitina, ki pomembno vpliva na delovanje jeter in obnovo možganov. Lecitin večinoma sestavljata holin in inozitol. Lecitin je sicer pomembna sestavina celičnih membran vseh živih celic.

    PREBERITE TUDI:  Hašiševo olje in konoplja

    Zanimivo je, da je konopljino seme eno redkih vrst semen, ki vsebuje klorofil.

    Najboljši vir beljakovin

    Gradbeni elementi beljakovin so aminokisline. Beljakovine so tiste, ki krepijo mišice, vezi, sklepe, organe, žleze, nohte, lase, telesne tekočine …

    To makro hranilo še zdaleč ni koristne le za tvorjenje mišic, ampak beljakovine pozitivno vplivajo še na boljšo vzdržljivost telesa, uravnavajo sladkor v krvi, vplivajo na delovanje kemijskih procesov v možganih, skrbijo za zdrave živce, hitrejše okrevanje in razstrupljanje. Konopljino seme je čist in popoln vir beljakovin.

    Konopljini proteini

    Izdelki iz konopljinih semen

    Pri nas je mogoče dobiti oluščena konopljina semena, beljakovine iz konoplje (tako imenovane konopljine proteine), kruh iz konopljinih semen, različne čokolade in tablice s konopljinimi semeni, olje, različne izdelke za nego telesa (mila, šampone, losjone, masla), narejene iz konopljinih semen …

    Med vsemi naštetimi izdelki je za vse, ki morajo v telo vnesti več beljakovin, zagotovo najpomembnejši proteinski prah iz konopljinih semen. Semena stisnejo pri temperaturi, ki ne sme preseči 43 °C, ter tako iz njih izločijo vsa olja. Ostanek pa potem zmeljejo v droben prah, ki je zares prava beljakovinska bomba.

    Uporaba konopljinega semena

    Konopljina semena so odlična že kot samostojen prigrizek. Lahko jih uporabimo kot posip čez solate, dodamo jih juham ali pa jih zmešamo v smoothiejih. Iz njih lahko pripravimo piškote, pecivo in kruh.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte