Ali veste, zakaj je vitamin D tako pomemben?

    Vitamin D običajno povezujemo predvsem z močnim in zdravim okostjem, saj gre za hranilo, ki je nujno za absorpcijo kalcija, pa tudi fosforja. Vendar pa ima vitamin D še precej drugih pomembnih funkcij v našem telesu.


    Zmerna količina sončnih žarkov je tako zelo koristna, podobno pa velja tudi za uživanje živil, bogatih z vitaminom D. Če se soočate s pomanjkanjem tega izredno pomembnega vitamina, pa si lahko pomagate tudi s prehranskimi dopolnili.

    Preprečevanje zlomov in zvinov

    Zadostne količine vitamina D so še posebej pomembne za starostnike. S staranjem lahko namreč kosti oslabijo, zato pogosteje prihaja do nesreč, ki lahko vodijo tudi do hujših poškodb. Raziskave so pokazale, da so tovrstne poškodbe precej redkejše pri tistih starejših posameznikih, ki dobijo dovolj vitamina D.

    Preprečevanje okvar vida

    Eden najpogostejših razlogov za pešanje vida s staranjem je degeneracija rumene pege. Čeprav je omenjena okvara v veliki meri pogojena z genetskimi dejavniki, lahko z zdravimi življenjskimi navadami zmanjšate tveganje za njen pojav. Med drugim vam lahko pomaga prav vitamin D. Izsledki študij namreč nakazujejo, da obstaja pri ljudeh s pomanjkanjem vitamina D povečana možnost za degeneracijo rumene pege.

    Preprečevanje mišičnih krčev

    Poleg tega, da je vitamin D ključen za zdrave kosti, je zelo pomemben tudi za vaše mišice. Pomaga jim absorbirati dovolj kalcija, s čimer jih okrepi, pomaga pa lahko tudi pri preprečevanju neprijetnih mišičnih krčev in trzljajev.

    Manj možnosti, da se zredite

    Hujšanje je za marsikoga vse prej kot preprosto. Po drugi strani pa je odvečne kilograme zelo lahko pridobiti, še posebej s staranjem. Zanimivo je, da lahko zadostne količine vitamina D zmanjšajo možnosti tudi za to, da se pretirano zredite.

    Ublažitev bolečin, ki spremljajo fibromialgijo

    Fibromialgija je zelo neprijetno kronično obolenje, ki prizadene mišice in sklepe. Pojavljajo se hude bolečine, ki pa jih lahko uspešno ublažite z dodatnimi količinami vitamina D. Čeprav to seveda ni zdravilo oziroma rešitev vseh vaših težav, pa lahko tudi majhna izboljšanja stanja pomenijo veliko, ko gre za bolečino.

    Uravnavanje holesterola

    Ljudje, ki dobijo dovolj vitamina D, imajo manjše možnosti za srčno-žilna obolenja. To velja še posebej za ženske po menopavzi, ki jim lahko vitamin D pomaga tudi pri uravnavanju ravni holesterola v krvi – torej pri zniževanju količine slabega holesterola (LDL) in povečevanju količine dobrega holesterola (HDL).

    Preprečevanje nastanka miomov na maternici

    Miomi na maternici so tumorji, ki so sicer benigni, a zelo neprijetni. Zrastejo lahko namreč vse do velikosti grenivke, zato lahko povzročajo hude bolečine in nelagodje. Njihov nastanek naj bi bil povezan predvsem z genetskimi dejavniki in s hormoni, vendar pa ima lahko vpliv na njihov pojav tudi pomanjkanje vitamina D.

    Poslovite se od nenehnih glavobolov

    Tisti, ki se pogosto spopadate z glavoboli, bi morda morali zamenjati protibolečinska sredstva s sončnimi žarki. Ljudje, ki dobijo dovolj vitamina D, se namreč precej redkeje soočajo z glavoboli od tistih, ki trpijo za pomanjkanjem omenjenega vitamina. Domneva se, da je to povezano s protivnetnim delovanjem vitamina D.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    Ne zamudite zanimivih vsebin:

    Deli
    Karmen Jordan
    Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.