Vitamin D – za kaj vse ga vaše telo potrebuje

Vitamin D se razlikuje od drugih vitaminov, ki jih lahko telo dobi le z ustrezno prehrano. Naše telo je sposobno samo tvoriti vitamin D, vendar pa le ob pogoju, da smo vsaj nekaj minut dnevno izpostavljeni soncu. Pomanjkanje vitamina D predstavlja resno težavo, saj se z njim sooča vse več ljudi. V nadaljevanju lahko preberete, zakaj je vitamin D tako pomemben.

Vitamin D je pomemben za naše zdravje in počutje

Lovljenje sončnih žarkov je lahko v zimskem času precej zahtevno. Kljub temu pa je pomembno, da imamo tudi v tudi v tem obdobju v mislih, kako pomembno je sonce za naše zdravje. Po eni strani lahko sicer pretirano izpostavljanje soncu brez ustrezne zaščite privede do resnih težav, vendar pa ima podobno negativne posledice tudi premalo preživetega časa na svežem zraku v času dnevne svetlobe. Sonce je namreč ključno za tvorbo vitamina D.

Vitamin D

Močne in zdrave kosti

Vitamin D pospešuje absorpcijo kalcija in fosforja, ki sta ključna minerala za ohranjanje zdravih kosti. Pomanjkanje vitamina D ima lahko tako posreden vpliv na zmanjševanje kostne gostote. Na omenjeni vitamin morajo biti še posebej pozorni starejši ljudje, saj je pomanjkanje povezano tudi s pogostejšimi zlomi in drugimi težavami, do katerih lahko prihaja zaradi oslabljenih kosti.

Zmanjševanje tveganja za diabetes

Zadostne količine vitamina D znižujejo tveganje za razvoj diabetesa tipa 1 in tipa 2. Čeprav je diabetes tipa 1 v največji meri gensko pogojen, pa imajo lahko vpliv tudi nekateri drugi dejavniki, med njimi tudi pomanjkanje vitamina D. Še mnogo pomembnejši pa je vitamin D za preprečevanje diabetesa tipa 2, saj preprečuje razvoj inzulinske odpornosti in spodbuja delovanje celic, ki so odgovorne za tvorbo inzulina. Vitamin D pa lahko pomaga tudi diabetikom pri uravnavanju krvnega sladkorja.

PREBERITE TUDI:  Dan brez cigarete: Priložnost in spodbuda za opustitev kajenja

Zdravo srce

Tisti, ki jim primanjkuje vitamina D, naj bi bili tudi v precej večji nevarnosti za razvoj srčno-žilnih bolezni. Še posebej nevarna je kombinacija povišanega krvnega tlaka in pomanjkanja vitamina D. Povezava sicer še ni povsem raziskana. Domneva se, da bi bil lahko pomemben dejavnik tudi to, da so ljudje, ki imajo dovolj vitamina D, običajno tudi bolj fizično aktivni. Aktiven življenjski slog pa je seveda izjemno pomemben tudi za ohranjanje zdravega srca.

Preprečevanje depresije

Vse več znanstvenih raziskav nakazuje, da naj bi imel vitamin D pomembno vlogo tudi pri preprečevanju depresivnih obolenj in pri blaženju simptomov pri tistih, ki se že soočajo z depresijo. V skladu z eno izmed teorij naj bi vitamin D povečal tvorbo serotonina v naših možganih – hormona, ki nas navda z občutkom sreče. Vitamin D naj bi najbolj koristil prav tistim, ki doživljajo zelo intenzivne simptome depresije. 

Povečevanje mišične mase

Sodeč bo nedavnih raziskavah naj bi obstajala tudi povezava med rastjo mišic in vitaminom D. Ugotovljeno je, da so rezultati športnikov, ki jim je primanjkovalo vitamina D, pogosto slabši od tistih, ki nimajo tovrstnih težav. Ko so športniki iz prve skupine poskrbeli za spodbujanje tvorbe vitamina D ali pa so si pomagali s prehranskimi dopolnili, so opazili tudi izboljšanje rezultatov. 

Vitamin D za krepitev imunskega sistema

Eden od razlogov, zakaj so prehladi in gripa še posebej pogosti v zimskem času, bi bilo lahko tudi pomanjkanje sončne svetlobe. Vitamin D namreč pomaga pri krepitvi imunskega sistema, po drugi strani pa lahko pomanjkanje tega pomembnega vitamina privede do oslabitve našega naravnega imunskega ščita, zaradi česar smo v precej večji nevarnosti, da zbolimo.