0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaOsteoporoza: Kaj je in kakšna prehrana se priporoča

Osteoporoza: Kaj je in kakšna prehrana se priporoča

MORDA VAS ZANIMA

Osteoporoza je po definiciji Svetovne Zdravstvene Organizacij (WHO) bolezen kosti, katere glavne značilnosti so: zmanjšana gostota kosti in nastanek sprememb v njihovi strukturi, zato so take kosti dosti bolj podvržene lomom in prelomom.

- Oglas -

Kaj je osteoporoza?

Osteoporoza je stanje, pri katerem postanejo kosti krhke in bolj nagnjene k zlomom. To se zgodi zaradi izgube kostne mase in poslabšanja mikroarhitekture kostnega tkiva. Kosti postanejo šibke in se lahko zlomijo celo ob manjših udarcih ali padcih. Najpogosteje prizadene starejše osebe, še posebej ženske po obdobju menopavze.

Glavni vzroki za nastanek osteoporoze

Med glavne vzroke za nastanek osteoporoze spadajo:

  • Staranje: S staranjem se kostna gostota zmanjšuje.
  • Hormonske spremembe: Zlasti zmanjšana raven estrogena pri ženskah po menopavzi.
  • Prehrana: Pomanjkanje kalcija in vitamina D.
  • Določena zdravila: Dolgotrajna uporaba kortikosteroidov.
  • Dednost: Družinska zgodovina osteoporoze povečuje tveganje za nastanek.
  • Nezadostna telesna aktivnost: Pomanjkanje vadbe oslabi kosti.

Ali lahko osteoporozo preprečimo?

Preventivne aktivnosti, ki so ključnega pomena pri upočasnjevanju ali preprečevanju osteoporoze:

- Oglas -
  • Redna telesna vadba: Še posebej vaje, ki vključujejo obremenitev kosti, kot so hoja, tek, skakanje in vadba z utežmi.
  • Uravnotežena prehrana: Bogata s kalcijem in vitaminom D.
  • Omejitev alkohola in prenehanje kajenja: Alkohol in kajenje lahko povečata verjetnost za izgubo kostne mase.
Kosti pri osteoporozi

Obstajata dve vrsti osteoporoze:

  1. Tip I se pojavi pri ženskah po menopavzi, ko se močno zmanjša količina estrogena. Ta proces povzroča redčenje kostnega tkiva. Osteoporoza Tipa 1 je dosti bolj značilna za žensko kot za moško populacijo. Razvije se v glavnem med 50. in 70. letom starosti. Največkrat so to prelomi kosti v zapestju in hrbtenici.
  2. Tip II se tipično razvije po 70. letu starosti, ženske so dvakrat bolj dovzetne za to bolezen. Pri tej osteoporozi se stanjša trši zunanji del kosti ter tudi gobasti hrustanec v notranjosti. Največkrat so to prelomi kolka in hrbtenice. 20 % žensk in 40 % moških, ki imajo osteoporozo, ima sekundarni vzrok (hipertiroza, limfom …). Osteoporoza je v glavnem problem v Evropi in v Severni Ameriki, drugod po svetu je v povsem normalnih okvirih. Porast te bolezni je višji, kot pa je porast populacije, kar nam daje misliti.

Prehrana in hranila za bolnike z osteoporozo

Pri osteoporozi je pomembno poudariti prehrano, bogato s kalcijem in vitaminom D in vitaminom K, ki skrbi za pravilno nalagnje kalcija v kosti:

  • Mlečni izdelki: Mleko, sir in jogurt so odlični viri kalcija.
  • Zelenolistna zelenjava: Brokoli, špinača in ohrovt vsebujejo kalcij.
  • Ribe: Losos in sardine so dober vir vitamina D.
  • Obogatena hrana: Nekatere vrste žitaric in sokov so obogatene s kalcijem in vitaminom D.
  • Prehranski dodatki: V primeru pomanjkanja se lahko posvetujte z zdravnikom glede dodatkov kalcija in vitamina D.

Zdravljenje Osteoporoze

Zdravljenje osteoporoze običajno vključuje:

  • Zdravila: Bisfosfonati so najpogosteje predpisana zdravila za zdravljenje osteoporoze.
  • Hormonsko nadomestno zdravljenje: V nekaterih primerih, zlasti pri ženskah v menopavzi.
  • Spremembe življenjskega sloga: Vključno s telesno vadbo in spremembami prehranskih navad.
  • Redno spremljanje: Densitometrija za spremljanje gostote kosti.
Osteoporoza

Črni sezam

Črni sezam je presenetljiva zakladnica prepotrebnih snovi za zdravje naših kosti, krepitev energijskega potenciala in kot splošno krepčilo za telo. Ajurvedska in kitajska medicina ga zelo spoštujeta ter pogosto uporabljata za krepitev kosti, mišic, las in tkiv. Zlasti priporočljivo je redno jemanje 1–2 čajnih žličk semen črnega sezama v jesenskem in zimskem času.

Alge

Med algami izstopajo klamatske alge, ki imajo med vsemi algami največ vitamina K, vitamina E, folne kisline, pantotenske kisline in vitamina B12. Zanimivo je, da so njihovo delovanje na artroze preizkušali na artritičnih konjih in psih, ki so imeli velike težave z gibanjem. Pri tem ima najbolj pomembno vlogo fikocinanin, močna protivnetna snov, ki jo najdemo v klamatskih algah. Lastniki psov in konj, ki so jim dodajali klamatske alge, so že po enem mesecu opazili spremembe v igrivosti in gibanju živali. Spremembe po od dveh do treh mesecih pa so bile že precej bolj opazne.

Ječmenova trava

Ječmenova trava deluje pri osteoporozi in težavah s sklepi večplastno. Z razstrupljanjem in razkisanjem telesa posega v same vzroke, ki pripeljejo do tega, da telo črpa kalcij iz kosti, da bi apnilo zakisana tkiva in sklepe. Kot naravno sredstvo, ki deluje proti vnetjem, se je pokazala za zelo koristno pri različnih oblikah artroz. Kot najbolj dostopna zakladnica encimov pa pripomore, da zaužito hrano brezhibno prebavimo in tako povečamo izkoristek koristnih hranil.

- Oglas -

Sok in gel aloe vere

Tako kot druga omenjena super živila tudi aloe vera deluje večplastno. Ko gre za naš gibalni sistem, so v soku aloe vere zagotovo najbolj dragocene rudnine: germanij, kalcij, krom, železo, kalij, natrij, mangan, magnezij, baker, cink, fosfor itd. Poleg tega vsebuje aloe vera tudi celo vrsto vitaminov: E, beta karoten – pro A, C, B12, B1, B2, folno kislino.
V praksi se je izkazalo, da aloe vera odlično deluje v kombinaciji s pripravki, ki vsebujejo organske spojine kalcija. Npr. aloe vera + koprive ali aloe vera + črni sezam. Snovi v aloe veri namreč zelo pospešijo vsrkavanje kalcija.

Osteoporoza in pomembnost vitamina D

Najbolj koristno »prehransko dopolnilo« je zagotovo sonček. Zato se mu pokažite čim bolj pogosto in ga zaužijte v majhnih odmerkih ter brez »petrokemijskih dodatkov na koži«. Nastavljanje soncu vas nič ne stane, zato si dovolj sonca privoščite še preden se razvije osteoporoza.

Od oktobra naprej, ko bo sončnih žarkov začelo zmanjkovati, pa si lahko pomagamo s kakovostnim oljem jeter polenovk, ki je največja zakladnica vitamina D3. Obliko D2 najdemo v manjši meri tudi v gobicah (npr. šitake). Pri izbiri prehranskih dopolnil pa se izognite umetno sintetiziranemu vitaminu D. Nekatere študije namreč nakazujejo, da umetno pridobljeni vitamin D blokira pravilno delovanje naravnega vitamina D3 v telesu. Številni raziskovalci so prišli do spoznanja, da je sintetični D2 v večjih dozah celo toksičen in ima povsem druge karakteristike kot D3.

.

NAJNOVEJŠE