Obstaja veliko mitov, povezanih z menopavzo. Vendar pa se morate zavedati, da ni dveh enakih žensk, kar pomeni, da je menopavza vedno nekoliko specifična oziroma da jo vsaka ženska doživlja nekoliko drugače. Tako ni potrebe, da se zaradi zgodb, ki ste jih slišali, bojite tega obdobja v svojem življenju …

Menopavza

Menopavza se lahko začne pri zelo različnih letih

Prehod v menopavzo se v povprečju začne okoli 51. leta starosti. Vendar pa je to zgolj povprečje. Tako se prvi znaki menopavze pri mnogih ženskah pojavijo že po 40. letu, spet druge pa doživijo prehod v menopavzo šele proti koncu petdesetih. Nekateri možni vzroki za zgodnjo menopavzo so kajenje, prestana kemoterapija ali kirurška odstranitev jajčnikov. Poleg tega pa je mogoče začetek menopavze okvirno napovedati tudi na podlagi tega, kdaj približno se je to obdobje pričelo za vašo mamo in babico. O menopavzi sicer uradno govorimo takrat, ko ženska nima menstruacije vsaj leto dni. Pri nekaterih ženskah sicer prehod v menopavzo traja tudi več let. Menstruacija lahko v tem obdobju izgine in se nato spet pojavi.

Nimajo vse ženske težav z vročinskimi oblivi in nočnim znojenjem

Menopavzo se velikokrat povezuje z vročinskimi oblivi in povečanim znojenjem ponoči. Čeprav sicer drži, da sta omenjena simptoma zelo pogosta, pa ju ne doživljajo vse ženske. Pojavljata se pri približno 70–75 odstotkih žensk, ki so v obdobju prehoda v menopavzo. Poleg tega pa težava pri mnogih ženskah ni zelo intenzivna oziroma pretirano moteča.

Preberite tudi: Menopavza ali Mena: Konec? Ne, nov začetek!

Lahko resnično pomaga zgolj nadomestna hormonska terapija?

Veliko žensk, ki se ob prehodu v menopavzo soočajo z zelo intenzivnimi simptomi, vidi rešitev le še v nadomestni hormonski terapiji. Vendar pa obstaja večinoma tudi precej naravnih možnosti, kako ublažiti simptome. Raziskave so na primer pokazale, da lahko redna telesna aktivnost pomaga pri vročinskih oblivih in razpoloženjskih motnjah, povezanih z menopavzo, hkrati pa je telovadba koristna tudi za kakovostnejši spanec, manj težav z utrujenostjo in za lažje uravnavanje telesne teže. Pomagajo lahko tudi določena zelišča in več rastlinske hrane, poleg tega pa je pomembno, da se izogibate kajenju in prekomernim količinam alkohola.

Pogosta strahova: poviševanje telesne teže in upad libida

Prehod v menopavzo še ne pomeni konca vaše spolno aktivne dobe. Morda boste sicer določeno obdobje opažali, da je vaš libido nekoliko upadel, vendar pa si lahko tudi tu pomagate z različnimi naravnimi možnostmi. Hkrati pa vas lahko tolaži dejstvo, da se pri večini žensk stanje sčasoma normalizira. Prav tako pa ni nujno, da se zaradi menopavze zredite. Hormonske spremembe sicer pri večini žensk res povzročijo upočasnitev metabolizma, vendar pa lahko z urejeno prehrano in rednim gibanjem kljub temu ohranjate zdravo telesno težo. Dobro je, da aerobno vadbo kombinirate z vajami za moč, ki bodo med drugim zmanjšale tveganje za upadanje kostne gostote.