Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.
Zdravje & prehranaMišični krči: Kako si lahko sami pomagamo?

Mišični krči: Kako si lahko sami pomagamo?

MORDA VAS ZANIMA

Mišični krči so neprijetna težava, s katero se je zagotovo že vsak od nas kdaj srečal. Gre za nenadno mišično krčenje, ki traja od nekaj sekund pa do nekaj minut, vedno pa je zelo boleče. Skeletne mišice, ki jih mi lahko zavestno nadzorujemo, omogočajo gibanje in skrbijo za ohranjanje optimalne telesne drže. Kadar pride do nehotenega mišičnega krčenja, to imenujemo spazem. Hujši obliki spazma pravimo mišični krči.

Kaj so mišični krči?

- Oglas -

Mišični krči lahko zajamejo posamezno mišico ali njen del, lahko pa tudi manjšo skupino mišic. Prizadenejo lahko katerokoli skeletno mišico, največkrat pa mišice spodnjih udov, še posebej pogosto pa mišice meč in stopal. Raziskave kažejo, da do mišičnih krčev pride zaradi spontane nenormalne aktivnosti v živčnih končičih – torej vzrok ne leži v sami mišici, ampak v živčnih končičih, ki jo oživčujejo.

Vzroki za pojav mišičnih krčev

Mišični krči nastanejo zaradi različnih dejavnikov, najpogosteje pa gre za motnje ravnovesja soli in vode. Mišične krče lahko izzove večji telesni napor ali fizično zelo naporno delo, ko se iz našega telesa izloča več tekočine, ali pa takrat, ko premalo pijemo. Mišične krče lahko sproži tudi jemanje nekaterih zdravil, na primer diuretikov, kontracepcijskih tabletk in statinov. Na pojav te nevšečnosti vpliva tudi enostranska in hranilno revna prehrana, v kateri primanjkujejo predvsem kalcij in kalij ter vitamina B5 in E. Občasni mišični krči so sicer zelo neprijetni, a načeloma nenevarni, ob pogostejših epizodah pa je prav, da obiščete zdravnika, ki bo ugotovil vzrok vaših težav.

Mišični krči

Pri pojavu mišičnih krčev gre lahko tudi za pomanjkanje magnezija. Magnezij mora biti s kalcijem v razmerju 2 : 1. Ta mineral izboljšuje izgorevanje v mitohondrijih celic. Če magnezija ni dovolj, je porušen mehanizem prehajanja snovi prek celične membrane. Membrane postanejo vse bolj toge in so še bolj izpostavljene delovanju prostih radikalov, kar se kaže v pogostejših mišičnih krčih.

Pomanjkanje magnezija bomo preprečili, če bomo v prehrano vključili več celozrnatih žit, oreščkov, semen, stročnic, fig, mandljev, temno zelene zelenjave in banan. Za boljšo absorpcijo magnezija poskrbi uživanje beljakovinsko bogate hrane (rdečega in piščančjega mesa, rib in jajc) ter hrane, bogate s fosforjem in cinkom ter vitamini B1, B6, C in D.

- Oglas -

Mišični krči se lahko sprožijo tudi v zelo hladni vodi ter zaradi določenih obolenj, kot so na primer periferna arterijska bolezen, hormonske motnje, ledvična obolenja, obolenja ščitnice in multipla skleroza. Tudi če imamo noge dlje časa v neudobnem (ali čudnem) položaju, nas lahko zagrabi krč.

Preventiva pred krči

  • Pri spanju imejte noge približno 20 centimetrov višje od glave.
  • Pomembno je, da redno izvajate raztezne vaje.
  • Če čutite, da vas bo zagrabil krč, peto močno pritisnite proti tlom, koleno pa čim bolj naprej – tako boste zares dobro raztegnili mečno mišico.

Kako si lahko pomagamo sami

  • Kadar vas zagrabi krč, je najbolje, da se zgrabite za prste in iztegnete  nogo ter raztegnete mišico v smeri krča.
  • Kar se tiče prehrane, uživajte živila, bogata s kalijem in magnezijem.
  • Po pomoč se lahko obrnete tudi k zdravilnim zeliščem. Mišične krče odlično sproščajo glog, lipovo cvetje, sladki koren, medena detelja
  • Tudi z uporabo eteričnih olj lahko uporabite za lajšanje bolečin ob krčih. Eterična olja lahko vtirate ali pa jih dodajate kopelim. Za tovrstne težave uporabite sivkino olje ter olje poprove mete, rmana, baldrijana, koromača, majarona ali  koriandra.
  • Krče lahko uspešno preprečimo tudi tako, da okrepimo mišice. In po športni aktivnosti seveda ne pozabimo na raztezne vaje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×