Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.

Helena Ošep: Klepet ob skodelici alpskega čaja

Helena Ošep se ukvarja s pripravo čajnih mešanic, ki so posebne zaradi izrazite arome, značilne za rastlinje alpskega okolja.
Zdravje & prehranaSimptomi elektrolitskega neravnovesja in kako ukrepati

Simptomi elektrolitskega neravnovesja in kako ukrepati

MORDA VAS ZANIMA

Elektroliti so pravzaprav minerali, ki se raztopijo v telesnih tekočinah, pri čemer nastanejo ioni – delci z električnim nabojem, pozitivnim ali negativnim. Najpomembnejši minerali, ki predstavljajo osnovo za elektrolite, so natrij, kalij, klor, magnezij, kalcij in fosfor. Da bi lahko naš organizem deloval neovirano, je nujno, da je vseskozi vzpostavljeno elektrolitsko ravnovesje.

- Oglas -

Utrujenost

To je še posebej pomembno za naš živčni in mišični sistem, za uravnavanje krvnega tlaka, tekočin v telesu ter pH-vrednosti krvi. Porušeno elektrolitsko ravnovesje tako pomeni kar precej težav. Preverite, kaj so simptomi, po katerih boste najlažje prepoznali, da stanje elektrolitov v vašem telesu ni ustrezno – in kaj lahko v takšnem primeru ukrenete.

Ste nenehno utrujeni? Krivo je lahko pomanjkanje magnezija.

Nenehna utrujenost, ki vam preprečuje, da bi opravili tudi najosnovnejše obveznosti, je lahko povezana prav z elektrolitskim neravnovesjem. Običajno gre v tem primeru za znak pomanjkanja magnezija. Kot je znano, ima namreč magnezij v našem telesu zelo pomembno vlogo. Še posebej pomemben je pri krčenju in sproščanju mišic in za zdravje našega živčnega sistema. Sicer pa je magnezij del več kot 300 različnih procesov v telesu. Tako si verjetno lažje predstavljate, zakaj je lahko pomanjkanje magnezija precejšnja težava.

Pogosto je pomanjkanje tega minerala povezano z neustrezno prehrano ali prekomernim uživanjem alkohola, na težavo pa lahko vplivajo tudi dolgotrajnejše prebavne težave, diareja in jemanje diuretikov. Še eden od možnih razlogov, zakaj v vašem telesu ni zadostnih količin magnezija, pa je, da ste pretiravali s tableti proti želodčni kislini. Ne glede na to, kaj je razlog, je nujno, da nadomestite izgubljene količine magnezija. To boste najlažje storili tako, da boste v svojo prehrano vključili čim več zelenolistne zelenjave, stročnic, polnozrnatih žit, oreščkov, semen ipd.

Neenakomeren srči utrip – še eden izmed tipičnih znakov elektrolitskega neravnovesja

- Oglas -

Za normalen srčni utrip je zelo pomemben kalij, ki ga seveda nujno potrebujejo tudi naši možgani in živci. Rahlo pomanjkanje kalija načeloma ni problematično, vendar pa lahko dolgotrajnejše pomanjkanje tega pomembnega minerala privede do različnih težav z zdravjem. Običajno je najbolj prizadet vaš srčni utrip. To pomeni, da postane srčni utrip zelo neenakomeren ali pa se močno upočasni. Pojavi se lahko tudi občutek šibkosti v mišicah. Da bi to preprečili oziroma da bi svoje telo oskrbeli z zadostnimi količinami kalija, uživajte čim več agrumov, paradižnika, sladkega krompirja, avokada in drugih živil, ki vsebujejo večje količine kalija.

Mravljinčenje v stopalih in prstih – vam morda primanjkuje kalcija?

Verjetno je mineral, na katerega večina najprej pomisli, ko se omenijo kosti, kalcij. Vendar pa simptomi pomanjkanja kalcija niso omejeni samo na kosti. Zelo pogost signal, da je v vašem telesu premalo omenjenega minerala, je lahko tudi žgečkajoč občutek oziroma občutek mravljinčenja v stopalih in prstih. Poleg tega, da morate paziti, da s prehrano v telo vnesete dovolj kalcija, poskrbite tudi za zadostne količine vitamina D. Ta je namreč ključen za absorpcijo kalcija.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×