Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaZnaki dehidracije, na katere morate biti pozorni

Znaki dehidracije, na katere morate biti pozorni

MORDA VAS ZANIMA

Velik del človeškega telesa predstavlja voda, zato je uživanje zadostnih količin tekočine, po možnosti prav vode, izjemno pomembno. Voda je potrebna za normalno delovanje praktično vseh organov oziroma sistemov v našem telesu, zato lahko dehidracija privede do resnih zapletov. Za večino ljudi je sicer žeja tisti ključni znaki dehidracije, ki nas opozarjajo, da moramo piti. Čeprav gre načeloma za zelo zanesljivo opozorilo, pa se pri nekaterih ljudeh občutek žeje pojavi z zamudo, čeprav telesu že močno primanjkuje tekočine.

- Oglas -

Tovrstne težave so značilne predvsem za starejše ljudi, včasih pa se zaradi določenih okoliščinah pojavijo tudi pri mlajših. Tako je dobro poznati tudi druge simptome, značilne za dehidracijo, ki vas lahko rešijo, ko vas občutek žeje pusti na cedilu. Na uživanje tekočine bodite še posebej pozorni ob naporni telesni aktivnosti, hudi vročini, bruhanju in diareji ter podobnih ekstremnih okoliščinah, prav tako pa morate na pogosto pitje tekočine posebej paziti diabetiki.

Znaki dehidracije

Sprememba barve in količine urina

Urin nam lahko pove marsikaj o stanju našega organizma, med drugim tudi to, ali telesu primanjkuje tekočine. Kadar smo dehidrirani, ledvice varčujejo pri izločanju vode, kar pomeni bolj koncentriran urin. Tako lahko ledvice izločijo odpadne snovi, a obenem hranijo tekočino. Normalen urin bi moral biti svetle rumenkaste, skoraj prozorne barve in brez izrazitega vonja, temnejša barva pa opozarja na dehidracijo. Običajno postane v primeru pomanjkanja vode v telesu vonj urina precej izrazitejši. Zaradi varčevanja s tekočino se zmanjša tudi sama količina izločenega urina, v primeru zelo hude dehidracije pa se lahko uriniranje celo povsem prekine. Zanki dehidracije so najbolj opazni ravno pri barvi urina.

Utrujenost in zaspanost so pogosti znaki dehidracije

Razlogi za hudo utrujenost oziroma zaspanost so sicer lahko zelo različni, eden od njih pa je tudi dehidracija. Že manjše pomanjkanje tekočine v telesu lahko sproži tovrstne simptome, ki se jim lahko pridruži tudi zmedenost in slabša odzivnost na dogajanje okoli vas. Če imate težave z zbranostjo in nenavadno utrujenostjo, je torej lahko včasih rešitev zelo preprosta. Povečanje količine tekočine, ki jo popijete, lahko hitro odpravi neprijetne simptome.

Glavobol je lahko posledica dehidracije

- Oglas -

Pri mnogih ljudeh se dehidracija kaže tudi v obliki glavobolov. V takšnih primerih lahko že kozarec vode pripomore k temu, da glavobol občutno popusti oziroma povsem izgine – in to že v nekaj minutah. Seveda vsi glavoboli niso povezani z dehidracijo, vendar lahko zelo hitro ugotovite, ali so pri vas glavoboli povezani z obdobji, ko popijete premalo tekočine.

Suha, neelastična koža

Pomanjkanje tekočine ima lahko negativen vpliv tudi na vašo kožo. Posledica je pogosto zmanjšana elastičnost kože, ki jo ljudje večinoma opisujejo kot občutek zategovanja. Opravite lahko tudi preprost test, in sicer tako, da narahlo uščipnete kožo med palcem in kazalcem na roki. Če se bo koža takoj vrnila v prvotni položaj, je to dober znak, če pa bo trajalo nekoliko dlje, približno sekundo, pa bi bil to lahko znak dehidracije. Pomanjkanje tekočine ima lahko seveda vpliv tudi na suho kožo, ki se lušči, velikokrat pa je koža v primeru dehidracije tudi mrzla na otip.

Mišični krči

Še posebej takrat, kadar je dehidracija povezana s povečanim izločanjem znoja, ki ni bilo nadomeščeno s povečanim vnosom tekočine, se lahko pojavijo mišični krči. Med potenjem namreč ne izločamo le vode, ampak med drugim tudi natrij, mineral, ki ima pomembno vlogo pri krčenju mišic. Neprostovoljno krčenje mišic je tako vsekakor pomemben znak, ki vas opozarja, da morate čim prej nadomestiti izgubljeno tekočino.

Nizek krvni tlak

Zaradi pomanjkanja tekočine v telesu se lahko zniža tudi krvni tlak. Pogosto simptom spremlja tudi vrtoglavica, ko vstanete, prenizek krvni tlak pa lahko povzroči tudi občutek šibkosti in utrujenosti. Kadar gre za relativno milo obliko dehidracije, lahko težavo hitro razrešite s kozarcem vode, medtem ko lahko občutno pomanjkanje tekočine v organizmu privede do zelo resnih težav, saj se lahko krvni tlak spusti nevarno nizko. V takšnih primerih je običajno potrebna medicinska pomoč.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×