Polifenoli: zakaj jih potrebujemo in kje jih najdemo?

Polifenoli sodijo med fitokemikalije in veljajo za izjemno močne antioksidante. Poznamo več kot 8000 različnih polifenolov, razdeljenih v 4 večje skupine. Polifenoli se nahajajo v različnih rastlinah, pri čemer določene rastline še posebej izstopajo. Posledično tudi živila, ki jih pridobivamo iz teh rastlin, veljajo za odličen vir polifenolov.

Preden vam razkrijemo, katera živila so to, vam predstavljamo še nekaj najpomembnejših zdravstvenih koristi, zaradi katerih bi morali poskrbeti, da s prehrano v telo vnesete dovolj polifenolov.

Polifenoli v kakavu

Koristi uživanja živil, bogatih s polifenoli

Manjše tveganje za razvoj raka

Mnoge študije so potrdile, da so polifenoli zelo pomembni za preprečevanje tveganja za pojav različnih vrst raka. Strokovnjaki menijo, da je to povezano predvsem s preprečevanjem škode, ki bi jo sicer v telesu povzročili škodljivi prosti radikali. Oksidativni stres naj bi imel namreč velik vpliv na pojav raka.

Pomoč pri hujšanju

Pri ljudeh, ki imajo težave s povišano telesno težo, naj bi bila prisotna povišana prisotnost določenih bakterij v telesu. Gre za bakterije, ki so odgovorne za skladiščenje maščob v telesu, kar je obenem tudi posredni dokaz za to, kako pomemben vpliv ima črevesna flora na vzdrževanje zdrave telesne teže. Raziskave kažejo, da so omenjene bakterije močno odvisne prav od polifenolov – več zaužitih polifenolov naj bi tako pomenilo precej večjo možnost, da shujšate.

Zdrav prebavni sistem

Znano je, da ima črevo pomemben vpliv na naše celostno zdravje. Nedavne raziskave pa nakazujejo, da lahko polifenoli pripomorejo k zdravim prebavilom oziroma k vzdrževanju zdravega ravnovesja mikroorganizmov v prebavilih, natančneje v črevesju. To naj bi med drugim vplivalo celo na pričakovano življenjsko dobo posameznika. Ker je črevo povezano tudi z našim imunskim sistemom, so lahko polifenoli koristni tudi za njegovo okrepitev.

PREBERITE TUDI:  Pripravite si napitek, ki vas bo prebudil

Zaščita srčno-žilnega sistema

Polifenoli znižujejo raven škodljivega holesterola v krvi in krvni tlak ter preprečujejo številne druge zaplete, povezane z vašimi žilami ali srcem. Med drugim lahko uživanje hrane, bogate s polifenoli, zmanjša tveganje za nastajanje krvnih strdkov.

Izboljšanje možganskih funkcij

Z uživanjem polifenolov boste zaščitili tudi svoje kognitivne sposobnosti in zmanjšali nevarnost za razvoj demence, ki danes prizadene vse več ljudi v zrelih letih. Polifenoli pa lahko pomagajo tudi pri upočasnjevanju napredovanja bolezni pri tistih, pri katerih se je demenca že pojavila.

Izboljšanje razpoloženja

Verjetno ste že večkrat slišali, da lahko čokolada, predvsem temna, poskrbi za izboljšanje razpoloženja. To ni zgolj mit, saj naj bi imela čokolada prav po zaslugi visoke vsebnosti polifenolov sposobnost, da vam pomaga takrat, ko ste slabe volje oziroma v čustveni stiski. Seveda pa z njo ne gre pretiravati, saj bo učinek sicer povsem nasproten od želenega.

Zdrave kosti

Zmanjševanje kostne gostote, značilno za osteoporozo, je lahko huda težava. Ena od posledic so med drugim pogostejši zlomi kosti. Raziskave kažejo, da naj bi imeli polifenoli pomembno vlogo pri zmanjševanju tveganja za osteoporozo, saj krepijo kosti in blažijo negativne posledice oksidativnega stresa, ki lahko prizadene tudi kosti.

Vzdrževanje zdrave ravni sladkorja v krvi

Zadosten vnos polifenolov lahko med drugim tudi prepreči nevarnost za pojav diabetesa. Poifenoli namreč, sodeč po različnih raziskavah, stabilizirajo krvni sladkor in presnovo maščob.

Protivnetno delovanje

Vnetja v telesu so izjemno nevarna, saj lahko privedejo do resnih zdravstvenih težav. Uživanje tistih živil, ki so znana po visoki vsebnosti polifenolov, lahko ublaži vnetja v vašem telesu, saj je za polifenole značilno tudi učinkovito protivnetno delovanje.

PREBERITE TUDI:  Vijolična zelenjava skriva izjemen nabor antioksidantov

V katerih živilih se nahaja največ polifenolov?

  • klinčki
  • suhi listi mete
  • kakav v prahu
  • seme zelene
  • temna čokolada
  • laneno seme
  • črni bezeg
  • rdeče vino
  • zeleni čaj
  • limonin sok
Povejte svoje mnenje - kometirajte