Presnojedstvo v zimskem času

    O tem, kaj je presnojedstvo in zakaj vse je priporočljivo, tokrat ne bomo izgubljali besed. Raje se bomo posvetili temu, kako se ga lotiti v mesecih, ko so dnevi vse krajši in temperature vedno nižje, ponudba sadja in zelenjave pa vedno bolj skopa. Že res, da jesen in zima nista najbolj ugodna letna časa za prehod na presno hrano, ampak vsekakor se z dovolj volje da prehod izvesti tudi v teh mesecih.

    Presna hrana in presnojedstvo pozimi
    Tudi pozimi se najde dovolj hrane za presnojedce.

    Če pogledamo malo bolj optimistično, potem je jesensko-zimski čas pravzaprav idealen za prehod na presno hrano, saj na začetku večina kar nekaj mesecev hrepeni po ‘težji’ hrani, in najboljši presni približki tovrstnih jedem se delajo v dehidratorju. To seveda pomeni, da nismo toliko odvisni od ponudbe sadja in zelenjave, ampak se lahko zadovoljimo že z oreški, s semeni in z raznimi tako imenovanimi super živili. Zavedati pa se moramo, da tovrstna prehrana, četudi je presna, vsebuje precejšnje količine maščob, zato morate paziti pri zaužiti količini. Pri tovrstni presni prehrani ne gre za razstrupljanje organizma, saj predvsem oreščki povečujejo zakisanost, ampak z zmernostjo boste prav gotovo živeli bolj zdravo, kot bi sicer, če bi še vedno uživali zgolj industrijsko predelano in pridelano hrano. Pri oreščkih je pomembno, da pred uporabo za vsaj nekaj ur oreščke namočite v vodi, saj tako postanejo lažje prebavljivi.

    V poplavi super živil velja morda omeniti nekaj takih, ki bodo vašemu telesu vsekakor prav prišla. Odločite se za nakup alg spirulina ali klorela. Prve poskrbijo za velik vnos beljakovin in s svojimi antioksidantskimi lastnostmi krepijo imunski sistem. Alge klorela pa, poleg tega, da vsebujejo vse esencialne aminokisline, vsebujejo tudi precejšnje količine vitamina B12. Nikar ne pozabite tudi na Goji jagode, ki zasedajo prvo mesto lestvice zdravilnih rastlin kitajske medicine. Potem so tu še Chia semena, ki slavijo po visoki vsebnosti omega-3 maščobnih kislin. Njihova posebnost je, da se, če jih namočite v tekočino, spremenijo v želatino. To njihovo lastnost pa lahko s pridom uporabite pri pripravi raznovrstnih presnih dobrot. Za vse sladokusce je tu še kakav v vseh oblikah. Z njim boste ‘očokoladili’ marsikateri recept. Seznam super živil je sicer zelo obsežen in s časom boste ugotovili, kaj je tiso, kar bi še radi preizkusili. Mi smo vam ponudili le nekaj osnovnih živil, s kateri boste laže začeli svoj presni pohod.

    PREBERITE TUDI:  Hitra prehrana škoduje zdravju
    Dehidrator
    Če imate dehidrator, se lahko odločite, da nekatera živlia dehidrirate.

    Prav vam bo prišlo tudi kokosovo olje, ki je odličen vir lavrinske kisline, ki deluje protivirusno in protibakterijsko. Za pestrost okusov boste skrbeli z raznimi začimbami in s presnimi namazi. Ne pozabite na kaljenje, saj je to odličen način, da zaužijete kaj bolj ‘konkretnega’. Naj vas še spomnim, da lahko ajdovo kašo, na primer, jeste presno. Vse, kar morate storiti, je, da jo prej čez noč namočite v vodo. Zjutraj kašo sperete in že je nared za odličen zajtrk.

    Ne glede na to, da se čas bogate izbire sadja in zelenjave počasi poslavlja, se vsekakor trudite svoje jedilnike čim bolj založiti z vsem, kar boste pač lahko dobili. Nenazadnje sta sadje in zelenjava tista, ki dajeta življenje. Če boste nad ponudbo razočarani ali pa se boste monotonosti že naveličali, lahko razmislite tudi o internetnem nakupu biološkega tropskega sadja. To lahko storite s klikom na www.orkos.com. Iz prve roke lahko povem, da je zadeva zanimiva, četudi nekoliko neprijazna do vaše denarnice. Sadje je res odlično, vendar ga je potrebno kar hitro pojesti, saj rado hitro zgnije. Vsekakor možnost, ki jo je vredno kdaj pa kdaj izkoristiti.

    O tem, kakšne pripomočke boste potrebovali pri prehodu na presno prehrano, si lahko preberete v prejšnji številki revije Bodi eko. Tu pa vam ponujamo še recept za lažjo odločitev za bolj zdrav način prehranjevanja.

    Presna jabolčna pita

    Sestavine:

    • 225 g mandljev, namočenih čez noč
    • 4 dateljni medjool
    • 1 čajna žlička cimeta
    • 6 jabolk
    • sok ½ limone

    Priprava ‘testa’: mandlje sperite in zmeljite v multipraktiku z rezilom S. Dodajte cimet in dateljne. Mešajte, dokler se masa ne sprime v kepo. Vmes boste morali verjetno večkrat ustaviti multipraktik in s sten posode postrgati maso. Maso nato stresite v pekač za torto in jo razporedite po pekaču. Na robovih naj bo masa nekoliko dvignjena. Če imate dehidrator, se lahko odločite, da maso za nekaj ur dehidrirate, ni pa nujno.

    PREBERITE TUDI:  Pripravite si sendvič brez kruha

    Priprava kreme: iz dveh jabolk naredite sok. Pulpo, ki je pri tem nastala, stresite v posodo, in dodajte dve žlički narejenega soka. Gostota pulpe mora biti takšna, da nekoliko drži obliko. Nato dve jabolki zmeljite v multipraktiku, tako da dobite majhne koščke. Te koščke dodajte pulpi in nato dodajte še limonin sok.

    Kremo nato prelijete na testo in pita je pripravljena.
    Pa dober tek!

    Teja Fidler Makoter, foto: Dreamstime

    Povejte svoje mnenje - kometirajte