Nasvet za brezmesno prehrano

    Pozdravljena gospa Alja, najprej bi vas rada pohvalila in vaše delo. Z velikim veseljem berem vaše prispevke v reviji Bodi eko. Rada bi vas prosila za en nasvet glede brezmesne prehrane. Pred kratkim sem izključila vso mesno prehrano (dve leti ne jem divjačine, svinjskega in govejega; jedla sem le še piščančje meso), ker se mi je enostavno upiralo. Sedaj pa bi vas rada prosila, da mi napišete, s čim naj nadomestim beljakovine. Sem pa velika zagovornica zdrave prehrane. Gojim si lastno zelenjavo na vrtu, ukvarjam se z zeliščarstvom, uporabljam naravno certificirano kozmetiko … Vsako jutro spijem sadni smoothie v ovsenem mleku, s chia semeni in konopljinimi, pred tem še zaužijem žličko konopljinega olja. Pojem ogromno zelenjave, tudi stročnic, spijem dosti prefiltrirane vode. Kruh si pečem sama (pirin ali pa rženi), delam si domače pirine polpete, pšenične, riževe, kvinojine, lečine … Je to dovolj, da si nadomestim beljakovine? Bi morala jemati še kakšne alge???
    Upam, da se boste odzvali na moj elektronsko pošto in mojo prošnjo. Zelo bi bila hvaležna, če bi mi odpisali.

    Hvala lepa že vnaprej.
    Lp, Mirjana

    brezmesna prehrana

    Draga gospa Mirjana,
    naj vas najprej pohvalim, ker se tako zelo zavedate pomena zdravega in uravnoteženega prehranjevanja ter tako tudi živite.

    Dokazano je, da je za optimalno zdravje priporočljiva prehrana na rastlinski podlagi. Vse beljakovine (vse esencialne aminokisline, vitamine in rudnine, vse esencialne maščobe, torej vsa potrebna hranila) dobimo z uživanjem raznovrstne zelenjave, stročnic, žit, oreščkov in sadja. Tudi absorpcija hranil iz rastlinske prehrane je veliko boljša, saj so črevesne resice ob takšni prehrani prehodne in niso obremenjene s kislimi presnovki, ki nastajajo ob uživanju živalske hrane, saj ljudje nimamo encima urikaza, ki pomaga razkrajati živalske beljakovine in izločati sečno kislino.

    PREBERITE TUDI:  EFT tehnika: Osvobodite se in odtapkajte težave stran

    Prav tako so včasih priporočali veliko višje vrednosti beljakovin, ki naj bi jih vsakodnevno zaužili, danes pa so se te vrednosti krepko znižale – 57g beljakovin na kilogram telesne teže, saj vemo, da je prav vsak tumor plod presežka beljakovin (in sladkorja), da presežki beljakovin povzročajo ledvične kamne, aterosklerotzo, vnetja, alergije …

    Bogati viri rastlinskih beljakovin so stročnice, oreški, semena, jedilni kvasi, sladkovodne alge, jedilna konoplja in vsa zelena, predvsem listnata zelenjava in žita (izogibajte se glutenu).

    Prijeten jesenski pozdrav,
    Alja

    Imate tudi vi kakšno vprašanje? Vprašajte naše strokovnjake.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    4 KOMENTARJI

    1. Vsejedi komentatorji; Kdo pravi da so kmetje bolj zdravi od vegetarijancev? Kdo pravi da je vsa hrana rastlinskega izvora užitna? Kako veste kako je bilo nekoč, večina ne obvlada niti spretnosti svojih dedov in babic?

    2. Bravo! Se strinjam s spodaj napisanim dekleti, na žalost je ogromno takšnih “krivovercev”, ki širijo svoje (ne)znanje na takšen način, kot so razni prispevki in članki na “kvazi” spletnih straneh o prehrani. Resnično, res dajte navedit kakšen strokovni vir, me resnično zanima, kje piše, da ljudje nimamo enicimov za presovo živil živalskega izvora?! Ravno obratno je, ker se je šele v zadnjem desetletju povpraševanje po soji (ki jo je večino genetsko spremenjena in sploh ne veste!) dvignilo, so bile opravljene razne raziskave o “napihnjenosti” pri zaužitju večine stročnic in glej ga zlomka, dokazano da nimamo vseh encimov ZA PRESNOVO BELJAKOVIN RASTLINSKEGA IZVORA-stročnic (predvsem soje), hmmm zakaj le?? saj smo evolucijsko bili veganci, mar ne? po vaše seveda… ljudje, dajte malo svoje možgane že enkrat vklopit in se vprašajte zakaj so kmetje tako čili in zdravi, kljub po vaše “nezdravi,mastni” prehrani…pa pustimo vse stranske posledice prekomernega uživanja…zamislite se malo, kakšno propagando širijo tile kvazi prehranci-PREHRANJUJTE SE Z ŽIVILI RASTLINSKEGA IZVORA- NE!

      Lp dipl.ing. živilstva in prehrane

    3. “Vse beljakovine (vse esencialne aminokisline, vitamine in rudnine, vse esencialne maščobe, torej vsa potrebna hranila) dobimo z uživanjem raznovrstne zelenjave, stročnic, žit, oreščkov in sadja.”
      Ta trditev ni resnična. Že npr. vitamin B12 se nahaja izključno v živalski hrani.

      “Tudi absorpcija hranil iz rastlinske prehrane je veliko boljša, saj so črevesne resice ob takšni prehrani prehodne in niso obremenjene s kislimi presnovki, ki nastajajo ob uživanju živalske hrane…”
      Snovi, ki zakisajo organizem, so poleg mesa tudi žitarice in stročnice, ki pri vegetarijancih predstavljajo večino prehrane. Da ne omenjam, da vsebujejo poleg glutena še marsikatero drugo za organizem strupeno snov, kot so antinutrienti in toksini (fitati, lektini…). Potem pa je tu še gensko spremenjena hrana, ki je v največ primerih soja, ki vegetarijancem predstavlja glavni vir beljakovin.

      “… saj ljudje nimamo encima urikaza, ki pomaga razkrajati živalske beljakovine in izločati sečno kislino.”

      Kako prosim? Od kdaj ljudje ne moremo razkrajati živalskih beljakovin? To je popolni nesmisel. Evolucijsko gledano je človeški organizem narejen, da razkraja ogromno živalskih beljakovin. Že 2 milijona let smo tako grajeni! Zato smo lahko razvili tako velike možgane! Če bi še vedno uživali pretežno rastlinsko hrano, kot naši primatski predniki (pred približno 6 milijoni let), ne bi nikoli razvili take inteligentnosti! V resnici nismo grajeni za uživanje žitaric in stročnic, katerih uporaba in uživanje se je začelo šele pred približno 10.000 leti, z razvojem kmetijstva. In to so snovi, ki škodujejo organizmu, ne pa meso!

      Zelo neodgovorno od vas, da pišete take nepreverjene informacije. Če se gospa obrne na vas z vprašanjem in prošnjo po pomoči, ji pomagajte, ne pa pisati neresnic. Ali lahko, prosim, navedete kakšen strokovni vir za svoje informacije? Me res zanima, kje dobite te podatke.

      Hvala, Katja.

    4. 57 g beljakovin na kilogram telesne teze gotovo ni pravilni podatek. To bi namrec pomenilo, da oseba s 60 kg potrebuje dnevno 3,42 kg SAMO beljakovin.

    Comments are closed.