Povišan kortizol je lahko kriv za številne težave

Kortizol pogosto imenujemo kar stresni hormon. Izloča ga nadledvična žleza, v prevelikih količinah pa lahko našemu telesu povzroči precej škode. Povišan kortizol je v zadnjih letih veliko pgostejša težava, saj se speminjajo naše življenjske navade in naloge tako doma, kot na delovnem mestu. Mnoge težave, ki jih morda pripisujete drugim vzrokom, so lahko prav posledica previsoke ravni kortizola v telesu, kar je seveda najpogosteje povezano z zelo stresnim življenjem. Da bi zmanjšali izločanje kortizola, pa je vsekakor potreben celosten pristop, ki pogosto zahteva tudi korenito spremembo vaših vsakodnevnih navad.

Povišan kortizol, Anksiozna motnja

Povišan kortizol: Kakšni so najpogostejši simptomi?

Zaradi prevelikih količin kortizola v telesu smo seveda napeti in nemirni, kar lahko sčasoma privede tudi do anksiozne motnje ali depresije. Obstajajo pa še mnogi drugi negativni vplivi povišanega kortizola. To je hormon, ki lahko vpliva na povišanje ravni glukoze v krvi, oslabi imunski sistem (zaradi česar pogosteje zbolevate), poveča nevarnost za debelost (predvsem t. i. trebušno debelost), pospeši proces staranja ter povzroči občutek omotičnosti in šibkosti v mišicah. Zaradi prevelikega izločanja kortizola lahko pride tudi do izrazitih sprememb v vašem apetitu in do upada libida.

Pazite na zdravo prehrano

Pri uravnavanju ravni kortizola v telesu ima zagotovo zelo pomembno vlogo prehrana, ki jo uživate. Še posebej bodite pozorni na to, da boste v prehrano vključili čim več zdravih virov beljakovin in veliko vlaknin, obenem pa imajo pri zmanjševanju količin kortizola zelo pomembno vlogo tudi maščobne kisline omega-3. Po drugi strani je pomembno tudi to, česa ne uživate. Če imate povišan kortizol, se je smiselno vsaj za nekaj časa povsem odpovedati sladkorju.

Poskrbite za kakovosten spanec

Do povišanih ravni kortizola prihaja zelo pogosto pri tistih ljudeh, ki jim primanjkuje (kakovostnega) spanca. Za uspešno odpravo težave je torej zelo pomembno, da poskrbite za ustaljen urnik spanja in se znebite motečih dejavnikov (svetloba elektronskih naprav, previsoke temperature v spalnici ipd.).

PREBERITE TUDI:  Pripravite se na stres in ostanite zdravi

Vzemite si čas za sproščanje in telovadbo

Verjamemo, da je vaš urnik verjetno zelo natrpan, vendar na dolgi rok tvegate, da pride do izgorelosti, če ignorirate znake povišanih količin kortizola v telesu in ne ukrepate pravočasno. Povišan kortizol lahko privede celo do resnih bolezni, kot je na primer Cushingov sindrom. Osnovni ukrep je tako vsekakor ta, da si vsakodnevno vzamete čas za sproščujoče dejavnosti, kot je na primer meditacija, poslušanje glasbe ipd. Ne smete pa pozabiti niti na redno telovadbo, ki je izredno pomembna za premagovanje stresa in s tem za zniževanje količin kortizola v telesu.

Povejte svoje mnenje - kometirajte