Pomanjkanje omega 3 maščobnih kislin: Kakšni so simptomi?

Pomanjkanje omega 3 maščobnih kislin lahko spremljajo različni simptomi in zdravstvene težave. Maščobe, ki jih zaužijemo s prehrano, lahko razdelimo v dve večji skupini – na zdrave in nezdrave maščobe. Prehrana, ki vsebuje visok delež nasičenih maščob, lahko predstavlja resno tveganje za vaše zdravje. Po drugi strani pa je lahko zelo nevarno tudi pomanjkanje nekaterih vrst maščob. Med zdrave maščobe, ki jih vaše telo nujno potrebuje za normalno delovanje, vsekakor sodijo maščobne kisline omega 3.


Omega 3 so namreč izjemno pomembne za delovanje možganov ter za normalno rast oziroma razvoj. Imenujemo jih tudi esencialne maščobne kisline, saj jih naše telo ni sposobno proizvesti samo, zato morate paziti na zadosten vnos. Če ne uživate živalskih produktov, lahko potrebo po maščobnih kislinah omega 3 zadovoljite z uživanjem orehov, lanenih semen in lanenega olja. V nadaljevanju si lahko preberete, kako prepoznati znake, ki opozarjajo na pomanjkanje omega 3 maščobnih kislin.

Pomanjkanje omega 3 maščobnih kislin simptomi

Težave s srcem

Maščobne kisline omega 3 so med drugim zelo pomembne tudi za preprečevanje srčno-žilnih bolezni. Ustrezna prehrana lahko tako prepreči dejavnike tveganja za težave s srcem, kot sta denimo previsok holesterol in krvni tlak, saj maščobne kisline omega 3 preprečujejo zamašitev žil. S tem možno zmanjšate nevarnost za srčni napad, kap in aritmijo. Če se torej soočate s težavami s srcem oziroma z žilami, je lahko razlog prav pomanjkanje teh esencialnih maščob.

Zmanjšana sposobnost pomnjenja

Funkcioniranje naših možganov je v veliki meri odvisno od količine maščobnih kislin omega 3, ki jih zaužijemo s prehrano oziroma s prehranskimi dopolnili, saj te pomagajo pri gradnji celičnih membran v možganih. Neprimerna prehrana lahko zato povzroči težave z zbranostjo in s spominom, posledično pa imate lahko velike težave pri opravljanju vaših delovnih obveznosti. Zadostne količine maščobnih kislin omega 3 so še posebej pomembne za otroke, eden od zelo pogostih znakov pomanjkanja pa so lahko tudi učne težave.


Težave z vidom

Slabši vid in druge težave z očmi so prav tako eden najpogostejših simptomov pomanjkanja maščobnih kislin omega 3. Gre namreč za maščobe, ki predstavljajo pomemben sestavni del molekul, katerih glavna naloga je ohranjanje zdravih oči. Skrbijo tudi za izločanje očesne tekočine, s čimer se zmanjša nevarnost za povišan očesni tlak in za glavkom oziroma zeleno mreno. Po drugi strani pa so lahko tudi pretirano suhe oči posledica pomanjkanja maščobnih kislin omega 3. Ljudje, ki zaužijejo dovolj teh izredno pomembnih maščob, so tudi precej manj izpostavljeni tveganju za degeneracijo rumene pege.

PREBERITE TUDI:  Simptomi Slabokrvnosti: pozorni bodite tudi na manj tipične znake

Tudi bolečine v sklepih vlahko nakazujejo na pomanjkanje omega 3

Pomanjkanje maščobnih kislin omega 3 v telesu lahko privede do vnetja sklepov, kar se lahko razvije celo v revmatoidni artritis. Maščobne kisline omega 3 namreč delujejo protivnetno in tako preprečujejo vnetja sklepov. Tudi če je do vnetja že prišlo, lahko povišan vnos omenjenih maščobnih kislin ublaži bolečine, s čimer se lahko včasih celo izognete uživanju zdravil. Povišan vnos pa je izjemno koristen tudi pri tistih, ki trpite za revmatoidnim artritisom.

Oslabljen imunski sistem

Pogosti prehladi oziroma okužbe so lahko prav tako posledica nezadostnega vnosa maščobnih kislin omega 3, saj te spodbujajo delovanje imunskega sistema, poleg tega pa so potrebne za absorpcijo v maščobi topnih vitaminov A, D,  E in K. Maščobne kisline omega 3 naj bi tudi zmanjševale tveganje za nastanek različnih avtoimunskih bolezni.

Hitro pridobivanje telesne teže

Prehrana, ki ne vključuje dovolj maščobnih kislin omega 3, lahko privede tudi do kopičenja odvečnih kilogramov. Maščobne kisline omega 3 pospešujejo delovanje metabolizma v mirovanju, kar pomeni večjo porabo energije in s tem tudi hitrejše izgubljanje nakopičenih maščobnih zalog. Poleg tega delujejo maščobne kisline omega 3 kot zaviralci apetita, saj vplivajo na raven leptina, hormona, ki je odgovoren za naš občutek lakote oziroma sitosti.


Suha koža

Imate težave z zelo suho, srbečo in razdraženo kožo, ki se lušči? To je še eden od najbolj pogostih simptomov pomanjkanja maščobnih kislin omega 3. Te so potrebne za normalno delovanje lojnic in s tem za naravno vlaženje vaše kože. Normalna tvorba lipidov prepreči prekomerne izgube vode skozi kožo. Posledično obstaja manjša nevarnost za prezgodnji nastanek gubic.

Pomanjkanje energije = pomanjkanje omega 3

Utrujenost kljub dejstvu, da spite dovolj ali celo preveč, lahko nakazuje na pomanjkanje omega 3, ki jih dobimo s prehrano. Njihova vloga je namreč, kot že omenjeno, med drugim tudi zagotavljanje nemotenega poteka možganskih funkcij, poleg tega pa so maščobne kisline omega 3 nujno potrebne za rast in razvoj. Gre pravzaprav za najbolj koncentriran vir energije, ki ga lahko zagotovite svojemu telesu. Glavni gradnik naših možganov so prav maščobne kisline, zato lahko njihovo delovanje privede do oslabljenih možganskih funkcij. Kadar zaužijemo maščobne kisline omega 3 skupaj z ogljikovimi hidrati, pride do upočasnitve prebavljanja slednjih, kar prepreči hiter padec sladkorja v krvi, do katerega pride zelo pogosto po zaužitju enostavnih ogljikovih hidratov.

PREBERITE TUDI:  Holesterol: 5 živil, ki ga pomagajo zniževati

Stalno mrzle dlani in stopala

Še ena od pomembnih funkcij maščobnih kislin omega 3 je uravnavanje telesne temperature. Nahajajo se namreč tik pod kožo,  zato lahko pomagajo našemu telesu pri zadrževanju toplote, ne glede na temperaturo okolja. Če imate pogosto težave z mrzlimi stopali in dlanmi, bi bilo vsekakor smiselno preveriti, ali zaužijete dovolj maščobnih kislin omega 3, razlog za vaše težave pa bi bilo lahko tudi pomanjkanje železa ali magnezija.

Povejte svoje mnenje - kometirajte

Ne zamudite zanimivih vsebin: