Laneno olje v sebi skriva številne pozitivne lastnosti

Številne raziskave so dokazale, da naj bi laneno olje pomagalo zmanjševati tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja, različnih oblik raka, srčnega infarkta in sladkorne bolezni. Nekateri laneno seme poimenujejo kar čudežno živilo.

Zakaj je laneno olje tako zdravo?

Laneno olje vsebuje številne hranilne snovi, ki jih vsebuje tudi seme, najbolj pa velja izpostaviti naslednje tri:

  • Maščobne kisline omega 3 (alfalipolična maščobna kislina). Te maščobne kisline dokazano zmanjšujejo vnetja v telesu, ščitijo naše srce in ožilje in še in še.
  • Lignani. Lignani imajo močne antioksidantne lastnosti.
  • Prehranske vlaknine. Laneno seme vsebuje tako topne kot netopne prehranske vlaknine.

Poleg naštetih hranil pa laneno seme vsebuje še mangan in vitamin B1.

Laneno olje

Uporaba lanenega olja in lanenih semen

  1. Priporočamo, da kupite celo laneno seme in ga pred uporabo zmeljete sami. Če v trgovini kupite že zmelo laneno seme, obstaja večja verjetnost, da bo hitreje (ali pa je že) oksidiralo. Lanenega semena ne uživamo celega, saj se lahko zgodi, da skozi prebavni trakt potuje neprebavljeno, zato naše telo ne more dobiti vseh hranil, ki jih to čudežno seme ponuja.
  2. Laneno olje in seme shranjujte v hladnem in temnem prostoru. Najbolj priporočljivo je seme hraniti kar v hladilniku. Tako ne bo oksidiralo in izgubilo svojega hranilnega potenciala. Če je laneno seme kakovostno in suho, ga lahko brez težav hranite tudi na sobni temperaturi.
  3. Laneno seme lahko dodate praktično vsem jedem. Laneno seme lahko dodate kosmičem, smoothijem, juham, jogurtom …
  4. Uporabite ga pri peki. Z mletim lanenim semenom lahko nadomestite del moke. Laneno seme se odlično obnese pri peki mafinov, kruha, palačink ali vafljev.

Laneno olje je tudi bogat vir dobrih maščob

Laneno olje je izjemno bogat vir esencialnih maščobnih kislin omega 3 in omega 6. Vsebuje 50–60 % omega 3 maščobnih kislin in 17 % omega 6 maščobnih kislin. Poleg tega velja laneno olje za najbogatejši rastlinski vir omega 3 maščobnih kislin.

Kot smo že omenili, v lanu najdemo veliko fitoestrogenov, natančneje lignanov, ki so znani kot močni antioksidanti in po nekaterih raziskavah močno zmanjšujejo tveganje za pojav različnih rakavih obolenj. Z rednim uživanjem poskrbimo tudi za krepak imunski sistem, znižujemo krvni tlak in skrbimo za optimalno razmerje med omega HDL in LDL holesterolom.

Poudariti velja, da laneno olje zavira shranjevanje maščob v telesu oziroma povečuje njihovo izgorevanje ter pomaga ohranjati mišično tkivo. Laneno olje prav tako ugodno vpliva na uravnavanje menstrualnega cikla, pomaga pri težavah s plodnostjo in s težavami, povezanimi z menopavzo. Redno uživanje naj bi tudi preprečevalo oziroma lajšalo težave s prostato.

Uživanje in uporaba

Laneno olje je priporočljivo jemati s hrano, saj ta poveča njegovo absorpcijo. Na dan naj bi zaužili eno do tri velike žlice olja. Laneno olje lahko vmešamo v skuto, jogurt ali katero drugo hrano.

Priporočamo, da sicer vedno daste prednost lanenemu semenu pred lanenim oljem, saj je laneno olje ne nazadnje oropamo za večino lignanov in vse prehranske vlaknine.

Laneno seme odlikujejo številne pozitivne lastnosti, pa vendar se je treba zavedati, da ne gre za čudežno hrano, ki bi zagotavljala takojšno ozdravitev oziroma zmanjšanje težav. Na tem mestu je treba poudariti, kako pomembna je neka konstantnost. Z dolgoročnimi spremembami načina prehranjevanja in življenja lahko vplivamo na splošno zdravje in dobro počutje.

Opozorilo: Laneno seme ima sicer številne pozitivne lastnosti, vendar pa ga nekateri strokovnjaki zaradi visoke vsebnosti fitoestrogenov odsvetujejo nosečnicam, saj bi lahko ti vplivali na samo nosečnost. Tudi ljudem s črevesno obstrukcijo se zaradi velike vsebnosti prehranskih vlaknin odsvetuje uživanje lanenega semena.