Znebite se predmenstrualnega sindroma ali PMS!

    Vsaka ženska pozna PMS in vsak moški se ga boji. Zakaj? Ker pride prav počasi, prihuljeno in zahrbtno in napade naša življenja v mirnih trenutkih. Zveni dramatično, ampak zadeva je žal pogosta. Zgodi se namreč vsak mesec in različne raziskave podpirajo različne teorije, a za njim naj bi trpelo kar 75 % žensk (v blažji ali srednje naporni obliki) in seveda prav toliko mških. A šalo na stran. 5 % teh žensk ima tako močne težave, da morajo svoje urnike prilagoditi PMS-u. Občutijo namreč močno potrtost, šibkost, omedlevico in razdraženost. Nekatere lahko zapadejo celo v depresijo.

    Če spadate med ženske, ki jočejo med brezveznimi oglasi na televiziji ali vas do solz gane nov videospot pop ikone, potem pa ste poskočno veseli, ko se vam zgodi nekaj lepega, najverjetneje spadate med milijone žensk po vsem svetu, ki trpijo za predmenstrualnim sindromom. In če le malo pred menstruacijo občutite velike telesne in čustvene spremembe, ste brez dvoma med njimi.

    PMS - predmenstrualni sindrom

    Kaj je PMS?

    Predmenstrualni sindrom je povezan z menstrualnim ciklusom in se pojavi kak teden ali celo dva pred menstruacijo. Navadno se zaključi, ko nastopi menstruacija, lahko pa traja celo med njo. Za njim trpijo vse ženske v rodni dobi, torej ženske, ki imajo menstruacijo, pa čeprav ga doživljajo vsaka drugače. Nekatere ženske so razdražljive in občutljive, hitro planejo v jok, vse jih iztiri in doživljajo velike razlike v nihanju razpoloženja. Zdaj so nadvse vesele, zdaj jokave. Možno je tudi, da se vam dogaja vse hkrati, počutite se napihnjene in občutite nelagodno težo v spodnjem delu trebuha, lahko pa se vas lotijo tudi bolečine v križu, vas napadejo mozoljčki ali pa naravnost hrepenite po sladkarijah in ogljikovih hidratih.

    PREBERITE TUDI:  Prve kašice iz sezonskih živil

    Do tega pojava pride zaradi hormonskih sprememb. PMS je najverjetneje odziv našega telesa na spreminjajoče se ravni hormona. Te so povezane z menstrualnim ciklusom. A vsemu navkljub se strokovnjaki še niso zedinili glede vzroka. Tako med drugim tudi menijo, da so kemijske spremembe v možganih del predmenstrualnega sindrom, in da lahko na njih vpliva tudi prehrana. Če torej to malce obrnemo – s pravilno dieto lahko uspešno nadzorujete težave, ki vam jih povzroča PMS, če le-te niso grozovite. Neravnovesje hormonov, prevelika količina estrogena in neravnovesje progesterona so prve težave, in ker naše telo z njimi ne zna ravnati, se razvije odziv telesa – PMS.

    Simptomi PMS:

    • občutljivost prsi,
    • bolečine v križu in hrbtu,
    • bolečine v mišicah,
    • glavobol in migrene,
    • napihnjenost,
    • pridobivanje teže,
    • slabost,
    • driska ali zaprtost,
    • lakota,
    • jok brez pojasnila,
    • depresija, žalost,
    • jezljivost,
    • neodločnost,
    • težave s koncentracijo,
    • zmanjšanje spolne sle,
    • nihanje razpoloženja.

    Kaj lahko storite?

    Pomembno je, da kar najbolje veste, kaj je tisto, kar vaše telo najbolj pesti. Da bi pobliže spoznali svoje telo in težave, s katerimi se sooča, si simptome, njihovo intenzivnost in obdobje pridno zapisujte. Tako boste ne le uspeli predvideti, kdaj prihajajo (in si s tem morda prihraniti kakšen izbruh pred šefom ali nepoklican prepir s partnerjem), pač pa počasi tudi ugotovili, kako jih lahko sami uravnavate. Čustveni vrtiljak je namreč naporen tako za vas kot ljudi okrog vas in kaj hitro lahko načne tudi odnose, če se mu prepustimo. Lahko pa vodi tudi v resnejše težave, kot so depresija in napadi tesnobe.

    Ker ga toliko bolje lahko obvladujete, če ga bolje poznate, si zapišite pomembne detajle. V primeru, da boste svoje težave želeli zaupati zdravnici ali poiskati pomoč pri kakem drugem strokovnjaku, je dobro, da veste, kakšni so psihični in telesni simptomi, kdaj se pojavijo in koliko vas ovirajo pri vsakodnevnem življenju in odnosih. PMS se ne zdravi z zdravili, če to ni nujno potrebno oziroma če ne vpliva na vas v obliki težke depresije, napadov tesnobe in podobnih težav.

    PREBERITE TUDI:  Je veganska hrana najboljša za hormonsko ravnovesje?

    PMS - predmenstrualni sindrom

    Domača zdravila

    • Vzemite 1000 mg magnezija dnevno.
    •  Vzemite 1500 mg kalcija dnevno.
    • Uživanje vitamina B6 zmanjša zadrževanje vode in poveča cirkulacijo krvi skozi ženske organe.
    • Vitamin E zmanjšuje občutljivost prsi.
    • Grozdnata svetlika lajša predmenstrualne napetosti, menstrualne krče, napetost mišic in ureja delovanje spolnih organov. Hkrati pomaga nadzorovati nihanja razpoloženja.
    • Korenina regrata je zelo močan diuretik, ki pomaga pri odvajanju odvečne vode in napihnjenosti, vendar je bolj varen kot komercialni diuretiki, ki zmanjšujejo količino kalija v telesu. Hkrati pomaga jetrom, da odvajajo estrogen, in tako manjša neravnovesje hormonov.

    Ženske težave? Oh, pa ne!

    Strokovnjaki ugotavljajo, da ne gre le za neravnovesje pri ženskah, pač pa tudi pri moških. Od 30 do 50 % moških trpi za IMS (iritabilen moški sindrom), ki povzroča podobne simptome kot PMS. Prav tako jih sproži nihanje hormonov, še posebej testosterona. Najpogosteje je razlog za to velika količina stresa ali pa prehrana, ki vsebuje veliko maščob, zato moškim s tovrstnimi težavami priporočamo, da znižajo nivo stresa v svojem vsakdanu, se relaksirajo in jedo zdravo, nemastno hrano.

    Simptomi IMS:

    • šibkost, utrujenost,
    • depresija, žalost,
    • glavobol,
    • bolečine v križu,
    • oblivi vročine.

    Druga pomoč

    Poskusite z relaksacijskimi terapijami, z meditiranjem in koncentriranjem na dihanje. Vsa čustvena napetost namreč vodi tudi v mišično zategnjenost. Če se sprostite, znižate krvni tlak in umirite srčni utrip, s tem pa vplivate tudi na prebavo, ritem dihanja in možganske valove. Naredite si čaj iz grozdnate svetlike ali korenine regrata in meditirajte, koncentrirajte se na svoje dihanje in mislite lepe, pozitivne misli, saj vas negativno razmišljanje spet pahne v depresijo in žalost, ki sta med glavnimi operativkami PMS-a.

    PREBERITE TUDI:  Vprašanje o hormonski dieti

    Predvsem pa se koncentrirajte tudi na prehrano. Kava in zeleni čaj ter drugi kofeinski napitki namreč kar štirikratno vplivajo na vaše simptome in ženske, ki tovrstne pijače redno uživajo, imajo precej močnejše simptome. Vaša prehrana naj bo polna vlaknin in sestavljenih ogljikovih hidratov, v vsak obrok pa vnesite vsaj nekaj beljakovin. Odpovejte se odvečnemu sladkorju in maščobam, saj vam vzemajo energijo in kvarijo razpoloženje. Namesto tega raje jejte večkrat na dan po malem kot pa tri velike obroke. Odrecite se tudi soli, saj povečuje napihnjenost, raje sezite po vitaminih in mineralih. Ne bo pa odveč, če obrnete hrbet tudi alkoholu, saj spodbuja depresivno počutje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    2 KOMENTARJI

    Comments are closed.