Stročnice so lahko nadomestilo za meso

Stročnice so lahko alternativa mesu, saj so številne študije pokazale, da bi z omejevanjem vnosa mesa in povečanjem vnosa zelenjave lahko preprečili nastanek določenih bolezni in rakavih obolenj. Zakaj so rastlinske beljakovine koristnejše od živalskih in kje vse jih najdemo?

Stročnice in beljakovine

Izsledki številnih študij so pokazali, da omejitev živalskih beljakovin na dolgi rok pomembno izboljša naše zdravje in pripomore k dolgoživosti. Če bi meso na našem krožniku pogosteje nadomestili z zelenjavo, bi preprečili kar štiri milijone primerov raka, je pokazal pregled 4500 raziskav, ki so ga opravili na Ameriškem onkološkem inštitutu.

Živalske beljakovine dobimo v mesu, jajcih, ribah, mleku in mlečnih izdelkih. Z beljakovinami rastlinskega izvora so posebej bogate stročnice, npr. čičerika, fižol, bob, grah, leča, soja in izdelki iz soje. Vir rastlinskih beljakovin so tudi semenke, npr. arašidi, pistacija in sezam, ter zelenjava, npr. brokoli, avokado, špinača, artičoke, amarant, kvinoja in brezglutenska žita.

Oddih od mesa

Raziskovalci so mnenja, da bi meso morali uživati zgolj kot dodatek ali si od njega privoščiti »oddih«. V živalskih beljakovinah je namreč višek aminokisline, imenovane metionin, ki se je v študijah, opravljenih na živalih, izkazala kot zdravju škodljiva. Ugotovljeno je bilo, da začasno prenehanje uživanja mesa izboljša reproduktivno sposobnost, preprečuje nastanek raka in degenerativnih bolezni, pozitivno vpliva na prirojeno senzorično zadovoljstvo in dolgoživost.

Meso je najbolje nadomestiti s stročnicami, kot so fižol, leča, čičerika in soja – na jedilnik jih uvrstite čim večkrat. Marsikdo ima ob uživanju stročnic prebavne težave, vendar se telo z njihovim pogostim uživanjem nanje navadi in jih laže prebavlja.

Stročnice – kraljice beljakovin in vlaknin

V stročnicah poleg ogromno beljakovin najdemo tudi veliko rudninskih snovi – kalij, magnezij, železo ter vitamin B. Stročnice imajo malo maščob. Ker vsebujejo veliko vlaknin, pomagajo pri prebavi in odpravljajo zaprtje. Poleg tega prispevajo k znižanemu holesterolu, zmanjšujejo tveganje za nastanek rakastih in srčno-žilnih bolezni, pomagajo zniževati telesno težo ter uravnavati krvni sladkor.

Kako jih pripraviti?

Stročnice so zelo hvaležne za pripravo, saj lahko iz njih pripravimo vrsto jedi: vse od enolončnic do solat, paštet, namazov, polpet, peciva in prilog. Lahko jih pečemo, kuhamo, soparimo ali dušimo. Pred tem jih vedno predpripravimo: namakamo jih čez noč (in lahko tudi še čez dan). Namakamo jih v zajetni količini vode, sicer se lahko zgodi, da bi jo do jutra popile. Še laže jih bomo prebavili, če jih en dan pustimo, da pričnejo kaliti.