Doma narejeni pripravki za zatiranje škodljivcev na vrtu

V naravi lahko naberemo rastline, iz katerih sami naredimo pripravke, naravna škropiva oziroma sredstva za boj proti škodljivcem na vrtu.

9 trikov za učinkovitejše čiščenje preprog

Vzdrževanje oziroma čiščenje preprog je precej zahtevno. Zgolj sesanje običajno ne zadostuje.

Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.

Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.
Zdravje & prehrana5 živil proti slabemu holesterolu

5 živil proti slabemu holesterolu

MORDA VAS ZANIMA

Telo za svoje delovanje potrebuje holesterol. To je maščobi podobna voskasta snov, iz katere so sestavljene celične membrane. Holesterol se nahaja tudi v žolču in živčnem tkivu, saj ga telo potrebuje za tvorbo vitamina D in nekaterih pomembnih hormonov.

- Oglas -

Govorimo o »dobrem« in »slabem« holesterolu – priporočljivo je, da imamo prvega v krvi čim več, saj zmanjšuje tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni, drugega pa čim manj, saj lahko vodi v nastanek srčno-žilnih bolezni. Dobri holesterol (HDL) je za telo koristen in deluje zaščitno, medtem ko je slab holesterol (LDL) škodljiv – lahko se začne kopičiti v stenah žil in jih s tem oži. To lahko vodi do zapletov, kot so srčni infarkt, možganska kap, angina pektoris in motnje v prekrvavitvi okončin in drugih organov.

dobri holesterol

Kako zvišati dobri holesterol v krvi in znižati slab?

Z ustrezno in uravnoteženo prehrano ter zdravim življenjskim slogom lahko veliko naredimo za znižanje slabega holesterola v krvi. Katera hrana pa je najprimernejša za dvigovanje ravni dobrega holesterola?

Številne študije so pokazale, da so eno izmed takih živil oreščki, denimo mandlji ali indijski oreščki. Ker so kalorični, z njihovo količino ne pretiravajte. Študija, objavljena v reviji American journal of clinical nutrition je pokazala, da se je ljudem, ki so mesec dni po šest dni v tednu uživali oreščke, nivo LDL-holesterola v krvi znižal za 9,3 %.

- Oglas -

Zelo priporočljiv je tudi fižol, ki je poln vlaknin, ki znižujejo absorpcijo holesterola iz hrane. Po raziskavi univerze v Arizoni sodeč, naj bi škodljiv holesterol vsakodnevno znižal za 8 %.

Če si ob kosilu privoščite kozarec rdečega vina, ste na dobri poti k znižanju slabega holesterola. Španska študija je pokazala, da se je tistim, ki so med kosilom spili kozarec kakovostnega rdečega vina, LDL-holesterol znižal za 12 %. Z vinom seveda ne pretiravajte.

Zelo dobra izbira so tudi ovseni kosmiči, ki vsebujejo beta-glukan – substanco, ki absorbira slab holesterol, telo pa ga nato izloči. Če si ovsene kosmiče vsak dan pripravite za zajtrk, se bo slab holesterol v krvi v šestih tednih znižal za 5,3%, kažejo raziskave.

Nikakor ne pozabite na ribe oziroma omega-3 maščobne kisline (nahajajo se predvsem v morskih ribah). Nasičene maščobe zamenjajte z omega-3 maščobami, ki bodo dober holesterol zvišale za 4 %.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×