Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehrana7 (presenetljivih) razlogov, ki botrujejo dehidraciji

7 (presenetljivih) razlogov, ki botrujejo dehidraciji

MORDA VAS ZANIMA

Voda predstavlja kar 60% našega telesa. Simptomi blage dehidracije se pojavijo že če je zgubimo zgolj 1,5%. Takrat se zniža raven našega razpoloženja in energije poleg tega pa je po najnovejših raziskavah takrat opazen tudi upad kognitivnih funkcij, ki jih vršijo naši možgani. Razlogov, da se dehidracija sploh pojavi, je veliko. Najpogostejši so vročina, telesna vadba ali pa premajhna zaužita količina tekočine. Kaj pa tisti manj očitni razlogi?

Mesečno perilo

- Oglas -

Je za vas nastopil tisti čas v mesecu? Spijte še dodaten kozarec vode ali dva. Estrogen in progesteron, ki se sproščata v času menstruacije namreč vplivata na raven hidratacije v vašem telesu. Spremljajte tudi količino izgubljene krvi. Če morate vložek oziroma tampon zamenjati na vsaki dve uri (ali celo manj) se posvetujte s svojo ginekologinjo hkrati pa povišajte vnos tekočine.

dehidracija

Nekatera zdravila

Preverite seznam stranskih učinkov zdravil, ki jih jemljete. Mnoga zdravila namreč delujejo kot diuretiki in tako povečujejo izločanje seča ter s tem tudi tveganje dehidracije. Takšna so denimo nekatera zdravila za uravnavanje krvnega tlaka ter nekatera zdravila proti driski.

Diete z nizkim vnosom ogljikovih hidratov

Ogljikovi hidrati so v našem telesu »shranjeni« v neposredni bližini tekočin. Zato tudi izgubimo nekaj vodne teže, ko z dieto začnemo izločati oziroma zmanjševati vnos ogljikovih hidratov. Seveda je to dobro kar zadeva vašo telesno težo a po drugi strani lahko povzroči mnogo nevšečnosti – med drugim tudi dehidracijo. Če torej ogljikove hidrate popolnoma izločimo iz naše diete moramo hkrati poskrbeti tudi za ustrezno hidratacijo.

Stres

- Oglas -

Kadar ste pod stresom, nadledvični žlezi sproščata stresne hormone. Nenehen psihični pritisk lahko povzroči, da vaši nadledvični žlezi sčasoma postaneta tako izčrpani, da njuno nepravilno delovanje lahko vodi tudi do dehidracije. Žlezi namreč proizvajata tudi hormon aldosteron, ki pomaga uravnavati raven tekočine in elektrolitov v vašem telesu. Ko utrujenost žlez narašča, proizvodnja aldosterona pade, nizka raven elektrolitov ter tekočine pa povzroči dehidracijo.

Nekatera prehranska dopolnila

Samo zato, ker so naravna to še ne pomeni, da ne morejo negativno vplivati na vaš mehur. Določeni izvlečki, ki jih vsebujejo nekatera prehranska dopolnila dokazano povečujejo izločanje seča kar lahko na dolgi rok pripelje do dehidracije. Vedno torej poglejte sestavine ter temu primerno tudi prilagodite oziroma povečajte vnos tekočine v vaše telo.

Visoka nadmorska višina

Ko se nahajate na visoki nadmorski višini se vaše telo aklimatizira tako s pospešitvijo vašega dihanja kot tudi s povečanjem izločanja urina. Oba »telesna ukrepa« sta sicer več kot potrebna za zdravo prilagoditev telesa na višino na kateri se nahajate, a hkrati lahko ob nezadostnemu vnosu tekočine, privede tudi do dehidracije.

Zmanjšano uživanje sadja in zelenjave

Če zaradi kakršnegakoli razloga zmanjšate dnevni vnos sadja in/ali zelenjave lahko svoje telo prikrajšate za kar 2 skodelice tekočine na dan. Če torej nimate možnosti uživanja sadja oziroma zelenjave to nikakor ni dobro za vaše telo, vseeno pa dehidracijo lahko preprečite z zadostnim vnosom vode oziroma tekočine.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×