Ogljikovi hidrati, naš strah in trepet

    Ogljikovi hidrati so v zadnjih letih postali velikokrat obravnavana tema, saj hujšanje brez ogljikovih hidratov je lahko zelo naporno, če nimate dobre diete. Sicer je morda želja mnogih, da bi jih res izključili iz prehrane, a je morda to za veliko ljudi za začetek preveč naporna odločitev. Obstajajo pa načini kako ogljikovi hidrati lahko še vedno ostanejo v določeni meri del vaše prehrane in hkrati shujšate.

    Ogljikovi hidrati

    Vsi sladkorji in škrob so ogljikovi hidrati, ti pa vsebujejo energijo. Sladkor in škrob, sestavna dela ogljikovih hidratov se pretvorita v glukozo (v 30 minutah preide v kri) in ta je odvisna od glikemičnega indeksa ogljikovih hidratov. Tisti ogljikovi hidrati, ki imajo veliko sladkorja imajo glikemični indeks nad 50, ostali pa manj.

    IZKLJUČITE KOMPLEKSNE OGLJIKOVE HIDRATE

    To so kruh, predvsem iz trgovine, testenine, krompir. Na začetku vključite veliko beljakovin, vlaknin in zdravih maščob. Če radi pijete sokove, si jih naredite sami.

    DODATKI H OBROKOM

    Dodajanje jabolčnega kisa, limone, paradižnikovega soka ali zdravih maščob, niža glikemični indeks obroka, saj se upočasni absorpcija ogljikovih hidratov, kar je enako kot, če zaužijete živilo, ki ima nižji glikemični indeks.

    PREPROSTE ZAMENJAVE

    Če jeste nezdrave kosmiče jih zamenjajte z domačimi, ki si jih pripravite sami in v katerih je manj sladkorja. Če juhe gostite s krompirjem in smetano, se temu izognite.

    SLADKE PREGREHE

    V sladkih pregrehah lahko še vedno uživate, le naučiti se jih morate delati brez moke in povečati delež beljakovin. Testo lahko delamo iz raznih mletih oreškov, jajc in skute lahko pa si tudi kupite sirotkine beljakovine. Če jemo čokolado, moramo izbrati čim temnejšo, s čim manj sladkorja in seveda ne smemo pojesti cele naenkrat.

    KUHANJE

    Pazite, da živil ne razkuhate, predvsem pazite pri rižu in testeninah, razkuhani imajo namreč večji glikemični indeks. Zelenjave ne kuhajte, raje jo jejte surovo, če pa že, zgolj kuhano na pari.

    SADJE IN OGLJIKOVI HIDRATI

    Privoščite si ga, vendar ne pretiravajte, saj vsebuje veliko fruktoze, sadnega sladkorja. Izberite čvrste sadeže, ker z zrelostjo sadež pridobi tudi na sladkorju. Izogibajte se bananam in ananasu (razen pred ali po vadbi) ter jejte raje jagodičje.

    Medtem ko so ti manjši nasveti super, da začnete z zmanjševanjem ogljikovih hidratov, brez trpljenja, morate kljub vsemu še vedno slediti količini vaši obrokov in kalorični vrednosti ter vrednosti maščob. Vse skupaj morate prilagoditi tudi vaši fizični aktivnosti.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte