Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.
Zdravje & prehranaGlikemični indeks – za učinkovito hujšanje se izogibajte teh živil

Glikemični indeks – za učinkovito hujšanje se izogibajte teh živil

MORDA VAS ZANIMA

Glikemični indeks živila pomeni, v kolikšni meri določeno živilo vpliva na dvig krvnega sladkorja v našem telesu. Dieta z uživanjem živil z nizkim glikemičnim indeksom spada med eno najuspešnejših, saj njeni uporabniki ne stradajo. Pogosteje lahko jedo večje količine živil, izogibajo se le tistim z visokim glikemičnim indeksom. Tako si lakoto tešijo z živili, ki ne redijo oziroma so manj redilna, s tem pa na zdrav način brez stradanja izgubljajo kilograme.

- Oglas -

Vsi, ki bi se radi lotili diete na podlagi glikemičnega indeksa živil, morajo poznati tabelo glikemičnega indeksa. Rezultati meritev so lahko presenetljivi. Eno od presenečenj je, da nimajo vsi enostavni sladkorji višji glikemični indeks, kot živila s kompleksnimi ogljikovimi hidrati. Tako ima denimo krompir višji glikemični indeks od navadnega sladkorja. Poleg tega so v tabeli zelo visoko sadeži, ki so polni vode in bi jih imeli sicer za dietne sadeže, kot sta denimo melona in lubenica. Dieta je uspešnejša od večine drugih diet tudi zato, ker po obroku z nizkim glikemičnim indeksom ne čutite tolikšne lakote kot po hrani z visokim glikemičnim indeksom.

Glikemični indeks - katera živila imajo najvišjega?

Kaj je glikemični indeks

“Glikemični indeks (GI) razvršča živila glede na dvig sladkorja v krvi po zaužitju ogljikohidratnih živil v primerjavi z glukozo ali belim kruhom. Poznamo 3 skupine – živila z nizko, srednjo ali visoko vrednostjo GI,” pojasnjujejo na Inštitutu za nutricionistiko.

Glikemični indeks raziskovalci določijo tako, da preiskovanci zaužijejo referenčno živilo – glukozo ali bel kruh. Nivo glukoze v krvi se meri na dve do tri ure. “Nadalje testirajo glikemični indeks izbranega živila tako, da vsebuje enako količino sladkorjev in škroba kot referenčno živilo. Na grafu se izpišeta dve krivulji. Ena pripada referenčnemu živilu, druga živilu, kateremu se določa glikemični indeks,” opisujejo na inštitutu. Dodajajo, da krivulja prikazuje koncentracijo glukoze v krvi v določenem času po zaužitju. Glikemični indeks živila, ki ga preiskujejo, je razmerje med površino pod krivuljo le-tega in med površino pod krivuljo referenčnega živila, pomnoženo s sto.

Kuhano ali sveže?

- Oglas -

Na vrednost glikemičnega indeksa ne vpliva samo vrsta živila, pač pa tudi način, kako ga pripravimo. Korenček je namreč živilo z zmernim glikemičnim indeksom. Ko ga skuhamo, pa postane redilen, saj ima visok glikemični indeks. Mehko kuhane testenine imajo denimo višji glikemični indeks kot testenine, ki jih kuhamo al dente. Če testenine še popečemo v ponvi, pa njihov glikemični indeks še znižamo.

“Veliko različnih dejavnikov vpliva na vrednost glikemičnega indeksa. Živila, ki vsebujejo škrob, katerega encimi enostavno razcepijo, v splošnem spadajo med skupino živil z visokim glikemičnim indeksom. Encimi namreč razcepijo vezi v škrobu, sprosti se glukoza, ki se hitro absorbira in s tem hitro zviša nivo sladkorja v krvi,” pravijo na Inštitutu za nutricistiko. Med ta živila spadajo denimo izdelki iz bele moke in viri hitro dostopnega sladkorja. Dodajajo, da na vrednost glikemičnega indeksa med drugim vpliva tudi vrsta sladkorja: “Živila, bogata s saharozo, imajo navadno nižji glikemični indeks, kot škrobna živila.” Škrob je namreč sestavljen iz samih molekul glukoz, medtem ko je saharoza sestavljena iz molekule glukoze in molekule fruktoze. Slednja pa le rahlo vpliva na dvig sladkorja v krvi.

Živila z visokim glikemičnim indeksom

Med živila z visokim glikemičnim spadajo tista, ki imajo vrednost glikemičnega indeksa višjo od 70. Ta so pivo (110), ocvrt ali pečen krompir (95), bel in kuhan riž (90), bela moka tipa 400, kuhano korenje, med, kokice, preste, tapioka (85), čips, pire krompir (80). Sem spadajo tudi bela moka tipa 500, buča in lubenica (75), mlečna čokolada, kuhan krompir, sladke pijače, prečiščena žita in koruzna moka (70).

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×