Slabo počutje? Preženite ga s primernimi živili!

    Ko se ne počutite najbolje je verjetno zadnja stvar, ki si jo želite, hrana po kateri bi se počutili še slabše. V nadaljevanju smo vam pripravili seznam predlogov katera živila uživati, če želimo ublažiti oziroma izboljšati določene simptome slabega počutja. Hkrati pa smo zraven dodali tudi seznam nekaterih živil, ki se jim je pri določenih simptomih dobro izogniti.

    Želodčne težave in driska

    Slednje po navadi povzroči želodčni virus ali pa zgolj jed, ki ni bila kompatibilna s potrebami našega želodca. Če simptomi trajajo dalj kot dva tedna oziroma, če se zraven pojavijo tudi znaki dehidracije, povišana telesna temperatura, hujše bolečine, bruhanje ali celo kri v blatu je priporočljivo, da se posvetujete s svojim zdravnikom. Če pa so simptomi blagi jih lahko s primerno hrano umirite tudi sami.

    Priporočamo: banane, riž, naribana jabolka, rahlo opečen toast.
    Odsvetujemo: čebulo, zelje, fižol, brokoli, alkoholne pijače, kofeinske napitke.

    prebavne težave

    Zaprtje

    V večini primerov se pojavi, če dnevno ne pojeste zadosti vlaknin, bogatih polnozrnatih žitaric ter sadja in zelenjave, ki spodbujajo prebavo. Odrasli bi namreč morali pojesti od 25 do 30 gramov vlaknin na dan. Če se slednjega ne držite dalj časa se ta manko izrazi v zaprtju, to pa se lahko posledično razvije tudi v druge prebavne nevšečnosti.

    Priporočamo: žitarice, oreščke, fižol, slive, ovsene kosmiče, lanena semena, hruške, jabolka.
    Odsvetujemo: čokolado, mlečne izdelke.

    Slabost

    Ko nas obdaja slabost nam večina hrane deluje neprivlačno in lahko naše slabo počutje še poslabša. A vendar nekatera živila blagodejno vplivajo na izločanje želodčne kisline ter tako zmanjšujejo občutek slabosti. Na splošno pa velja, da takrat uživamo kar se da majne porcije s čim manj dražečimi vonjavami.

    PREBERITE TUDI:  Sprostite dihalne poti z naravnimi pripravki in lažje zadihajte!

    Priporočamo: slane krekerje in prestice, žitarice, ingverjev/limonin čaj.
    Odsvetujemo: mastno ali začinjeno hrano, kofein, alkohol, gazirane pijače.

    Glavobol

    Zelo pogosto je glavni krivec, ki povzroča glavobole dehidracija. Zato je najbolje, da skušate najprej odpraviti slednjo in spremljati simptome, da vidite ali se stanje izboljša.

    Priporočamo: vodo/tekočino. Spijte 3 do 4 kozarce vode in počakajte 20 minut, da vidite ali se je stanje nekoliko izboljšalo.
    Odsvetujemo: hrano, ki vsebuje umetna sladila, sire z žlahtno plesnijo, rdeče vino, posušeno sadje, hrenovke.

    Rdečica in srbečica

    Izpuščaji in druge kožne nevšečnosti so lahko posledica alergij ali pa so simptom kakšnega drugega bolezenskega stanja. Pozorno spremljajte svoj jedilnik in iščite povezavo med hrano, ki jo zaužijete ter dnevom, ko se pojavijo omenjeni simptomi. Vseeno pa na svoj jedilnik dodate tudi nekaj živil, ki dokazano delujejo protivnetno in protialergijsko.

    Priporočamo: živila, ki so bogata z omega 3 maščobnimi kislinami (losos, sardine), orehe, laneno olje, živila bogata z beljakovinami (grah, fižol, konopljino olje,…).
    Odsvetujemo: hrano, ki najpogosteje povzroča alergijske reakcije – oreščke, čokolado, jajca, sojo, mleko.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte