Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.
Zdravje & prehranaSerotonin – kako vedeti, ali vam ga primanjkuje?

Serotonin – kako vedeti, ali vam ga primanjkuje?

MORDA VAS ZANIMA

Serotonin je nevrotransmiter, ki ga večinoma poznamo predvsem po tem, da uravnava naše razpoloženje. Vendar igra pomembno vlogo tudi pri mnogih drugih procesih v telesu. Med drugim vpliva tudi na prebavila, sposobnost strjevanja krvi, na libido in na količino kalcija v kosteh. Tako so lahko simptomi pomanjkanja serotonina precej različni. Preverite, kateri so tisti najbolj tipični …

- Oglas -

Serotonin in pomanjkanje serotonina

Anksioznost

Pomanjkanje serotonina načeloma povezujemo predvsem z depresijo, vendar je lahko krivo tudi za tesnobne občutke, pretirane strahove ipd. Sčasoma lahko težava preraste v resnejše motnje, na primer v generalizirano anksiozno motnjo, panično motnjo ali obsesivno-kompulzivno motnjo, ki večinoma zahtevajo jemanje zdravil.

Težave s prebavo

Ljudje, ki jim primanjkuje serotonina, se pogosto soočajo tudi s prebavnimi težavami. Gre namreč tudi za hormon, ki je nujen za normalno delovanje prebavnega trakta. V skrajnih primerih se lahko zaradi pomanjkanja serotonina razvije t. i. sindrom razdražljivega črevesja.

Pretirana čustvena občutljivost in pomanjkanje serotonina

Vas že najmanjša kritika povsem iztiri? Morda zelo hitro planete v jok? Če je povečana čustvena občutljivost nekaj, kar ste začeli doživljati šele pred nedavnim, je povsem mogoče, da je v ozadju pomanjkanje serotonina.

Povečana želja po enostavnih ogljikovih hidratih

- Oglas -

Kadar ravni serotonina v telesu niso dovolj visoke, pogosto čutite še posebej veliko potrebo, da bi posegli po enostavnih ogljikovih hidratih, predvsem po izdelkih iz bele moke in po različnih slaščicah. To vam namreč zagotovi vsaj začasni občutek zadovoljstva, vendar se posledično povišuje številka na tehtnici. Vendar pa običajno zelo hitro sledi druga skrajnost – raven serotonina spet drastično upade, na koncu pa se počutite še huje.

Huda utrujenost

Zelo huda utrujenost, ki jo spremljajo tudi simptomi, kot je pomanjkanje kakršne koli motivacije, je sicer lahko povezana z različnimi težavami. Med drugim tudi s pomanjkanjem železa. Vendar je lahko to tudi znak, da so ravni serotonina v telesu prenizke.

Upad libida

Velikokrat se zgodi tudi to, da pomanjkanje serotonina povzroči skorajda popolni upad libida. Tako ne čutite več praktično nikakršne spolne želje. Ko se količina serotonina v telesu poveča, se običajno sicer ta težava zelo hitro reši.

Serotonin in nespečnost

Ste preizkusili že praktično vse tehnike, ki naj bi vam pomagale pri tem, da lažje zaspite, a brez uspeha? Je morda v zadnjem času kakovost vašega spanca močno zmanjšana, zato se zjutraj prebujate skoraj bolj utrujeni, kot ste bili zvečer? Stalno doživljate nočne more in se med spanjem pogosto prebujate? V vseh omenjenih primerih je vsekakor smiselno preveriti tudi, ali ni kriva motena tvorba serotonina.

Povečana občutljivost na zvoke

Zaradi pomanjkanja serotonina lahko postanete tudi močno občutljivi na hrup. Zmoti vas pravzaprav že vsak zvok in vas spravi v stanje, ki je podobno paniki. Podobno pa velja tudi za druge dražljaje iz okolja.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×