Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaSerotonin – kako vedeti, ali vam ga primanjkuje?

Serotonin – kako vedeti, ali vam ga primanjkuje?

MORDA VAS ZANIMA

Serotonin je nevrotransmiter, ki ga večinoma poznamo predvsem po tem, da uravnava naše razpoloženje. Vendar igra pomembno vlogo tudi pri mnogih drugih procesih v telesu. Med drugim vpliva tudi na prebavila, sposobnost strjevanja krvi, na libido in na količino kalcija v kosteh. Tako so lahko simptomi pomanjkanja serotonina precej različni. Preverite, kateri so tisti najbolj tipični …

- Oglas -

Serotonin in pomanjkanje serotonina

Anksioznost

Pomanjkanje serotonina načeloma povezujemo predvsem z depresijo, vendar je lahko krivo tudi za tesnobne občutke, pretirane strahove ipd. Sčasoma lahko težava preraste v resnejše motnje, na primer v generalizirano anksiozno motnjo, panično motnjo ali obsesivno-kompulzivno motnjo, ki večinoma zahtevajo jemanje zdravil.

Težave s prebavo

Ljudje, ki jim primanjkuje serotonina, se pogosto soočajo tudi s prebavnimi težavami. Gre namreč tudi za hormon, ki je nujen za normalno delovanje prebavnega trakta. V skrajnih primerih se lahko zaradi pomanjkanja serotonina razvije t. i. sindrom razdražljivega črevesja.

Pretirana čustvena občutljivost in pomanjkanje serotonina

Vas že najmanjša kritika povsem iztiri? Morda zelo hitro planete v jok? Če je povečana čustvena občutljivost nekaj, kar ste začeli doživljati šele pred nedavnim, je povsem mogoče, da je v ozadju pomanjkanje serotonina.

Povečana želja po enostavnih ogljikovih hidratih

- Oglas -

Kadar ravni serotonina v telesu niso dovolj visoke, pogosto čutite še posebej veliko potrebo, da bi posegli po enostavnih ogljikovih hidratih, predvsem po izdelkih iz bele moke in po različnih slaščicah. To vam namreč zagotovi vsaj začasni občutek zadovoljstva, vendar se posledično povišuje številka na tehtnici. Vendar pa običajno zelo hitro sledi druga skrajnost – raven serotonina spet drastično upade, na koncu pa se počutite še huje.

Huda utrujenost

Zelo huda utrujenost, ki jo spremljajo tudi simptomi, kot je pomanjkanje kakršne koli motivacije, je sicer lahko povezana z različnimi težavami. Med drugim tudi s pomanjkanjem železa. Vendar je lahko to tudi znak, da so ravni serotonina v telesu prenizke.

Upad libida

Velikokrat se zgodi tudi to, da pomanjkanje serotonina povzroči skorajda popolni upad libida. Tako ne čutite več praktično nikakršne spolne želje. Ko se količina serotonina v telesu poveča, se običajno sicer ta težava zelo hitro reši.

Serotonin in nespečnost

Ste preizkusili že praktično vse tehnike, ki naj bi vam pomagale pri tem, da lažje zaspite, a brez uspeha? Je morda v zadnjem času kakovost vašega spanca močno zmanjšana, zato se zjutraj prebujate skoraj bolj utrujeni, kot ste bili zvečer? Stalno doživljate nočne more in se med spanjem pogosto prebujate? V vseh omenjenih primerih je vsekakor smiselno preveriti tudi, ali ni kriva motena tvorba serotonina.

Povečana občutljivost na zvoke

Zaradi pomanjkanja serotonina lahko postanete tudi močno občutljivi na hrup. Zmoti vas pravzaprav že vsak zvok in vas spravi v stanje, ki je podobno paniki. Podobno pa velja tudi za druge dražljaje iz okolja.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×