To, da je več majhnih obrokov na dan bolj priporočljivo kot manj velikih, čivkajo že vrabci na strehi. S to modrostjo nas pitajo že v šoli in temu se skušamo približati vse življenje, žal pa nam v vsakodnevno natrpanem urniku ne uspe vedno pojesti niti treh, kaj šele petih priporočenih obrokov. Zdaj pa strokovnjaki pravijo, da nam še bolj koristi kar devet majhnih obrokov dnevno! Bi zmogli?

Prehrana
Več majhnih obrokov na dan je bolj priporočljivo kot manj velikih.

Pravijo, da to lahko pomaga pri zniževanju krvnega pritiska in holesterola ter celo spodbuja izgubo teže. »Razdelitev hrane, ki jo vnesemo v telo, ima lahko zelo dober vpliv na naš metabolizem. Ker jemo večkrat na dan, ima naše telo skozi presnovo več koristi od iste količine hrane, ki jo pojemo v manjšem številu obrokov,« pravi dr. Susan Jebb, vodja Raziskovalnega centra človeške prehrane v Svetu za medicinske raziskave v Angliji.

Nižji holesterol in krvni pritisk

V eni zadnjih raziskav so znanstveniki iz Imperial College v Londonu primerjali prehrambne navade več kot 2000 ljudi iz Velike Britanije, Japonske, Kitajske in ZDA. Medtem ko so vsi uživali enako količino kalorij in enako hrano, je polovica udeležencev jedla manj kot 6-krat na dan, medtem ko je preostanek jedel več kot šestkrat. Rezultati kažejo, da je prva skupina imela precej večji sistolični krvni tlak. Bili so tudi bistveno težji.

Druga raziskava iz Univerze v Atenah, ki temelji na več kot 2000 otrocih, starih od 9 do 13 let, je pokazala, da je bilo za tiste, ki so jedli petkrat na dan, kar 32,6 odstotka manj verjetnosti, da imajo visoko raven slabega holesterola. Za tiste, ki so jedli manj obrokov, so bile možnosti bistveno slabše.

Dieta grizljanja

Če pojeste vsaj štiri majhne obroke dnevno, vam bo ta ‘dieta grizljanja’ pospešila presnovo in zmanjšala tveganje za debelost, poroča študija univerze Maastricht. Ni jasno, zakaj ima pogostejše uživanje obrokov te prednosti, vendar obstaja teorija, da pogosto prehranjevanje preprečuje visok priliv maščobnih kislin – spojin, ki se sproščajo iz živil in lahko privedejo do kopičenja maščob v arterijah, in tudi prispevajo k visokim ravnem holesterola. To kopičenje lahko tudi zoža žile, kar privede k visokemu krvnemu pritisku.

Če čez dan jeste pogosteje, to tudi pomeni, da ni nenadnega vnosa maščobnih kislin, kar omogoča telesu, da se z vnosom ukvarja bolj učinkovito. Hkrati tudi lahko poveča raven energije, kaže raziskava iz Univerze v Montani.

Torej, kako se ta pristop razlikuje od preprostega dodajanja prigrizkov med obroki? Rednost manjših obrokov je lahko prav tako pomembna kot količina, pravijo strokovnjaki. Vendar pa pogostejše uživanje hrane ni izgovor, da bi jedli več, pravi dr. Susan Jebb, in pomembno je, da strogo nadzorujete vnos kalorij, če pojeste 6 ali 9 obrokov na dan.