Jejte devetkrat na dan!

    To, da je več majhnih obrokov na dan bolj priporočljivo kot manj velikih, čivkajo že vrabci na strehi. S to modrostjo nas pitajo že v šoli in temu se skušamo približati vse življenje, žal pa nam v vsakodnevno natrpanem urniku ne uspe vedno pojesti niti treh, kaj šele petih priporočenih obrokov. Zdaj pa strokovnjaki pravijo, da nam še bolj koristi kar devet majhnih obrokov dnevno! Bi zmogli?

    Prehrana
    Več majhnih obrokov na dan je bolj priporočljivo kot manj velikih.

    Pravijo, da to lahko pomaga pri zniževanju krvnega pritiska in holesterola ter celo spodbuja izgubo teže. »Razdelitev hrane, ki jo vnesemo v telo, ima lahko zelo dober vpliv na naš metabolizem. Ker jemo večkrat na dan, ima naše telo skozi presnovo več koristi od iste količine hrane, ki jo pojemo v manjšem številu obrokov,« pravi dr. Susan Jebb, vodja Raziskovalnega centra človeške prehrane v Svetu za medicinske raziskave v Angliji.

    Nižji holesterol in krvni pritisk

    V eni zadnjih raziskav so znanstveniki iz Imperial College v Londonu primerjali prehrambne navade več kot 2000 ljudi iz Velike Britanije, Japonske, Kitajske in ZDA. Medtem ko so vsi uživali enako količino kalorij in enako hrano, je polovica udeležencev jedla manj kot 6-krat na dan, medtem ko je preostanek jedel več kot šestkrat. Rezultati kažejo, da je prva skupina imela precej večji sistolični krvni tlak. Bili so tudi bistveno težji.

    Druga raziskava iz Univerze v Atenah, ki temelji na več kot 2000 otrocih, starih od 9 do 13 let, je pokazala, da je bilo za tiste, ki so jedli petkrat na dan, kar 32,6 odstotka manj verjetnosti, da imajo visoko raven slabega holesterola. Za tiste, ki so jedli manj obrokov, so bile možnosti bistveno slabše.

    PREBERITE TUDI:  Hipotiroza in prehrana: napotki, ki jih je dobro upoštevati

    Dieta grizljanja

    Če pojeste vsaj štiri majhne obroke dnevno, vam bo ta ‘dieta grizljanja’ pospešila presnovo in zmanjšala tveganje za debelost, poroča študija univerze Maastricht. Ni jasno, zakaj ima pogostejše uživanje obrokov te prednosti, vendar obstaja teorija, da pogosto prehranjevanje preprečuje visok priliv maščobnih kislin – spojin, ki se sproščajo iz živil in lahko privedejo do kopičenja maščob v arterijah, in tudi prispevajo k visokim ravnem holesterola. To kopičenje lahko tudi zoža žile, kar privede k visokemu krvnemu pritisku.

    Če čez dan jeste pogosteje, to tudi pomeni, da ni nenadnega vnosa maščobnih kislin, kar omogoča telesu, da se z vnosom ukvarja bolj učinkovito. Hkrati tudi lahko poveča raven energije, kaže raziskava iz Univerze v Montani.

    Torej, kako se ta pristop razlikuje od preprostega dodajanja prigrizkov med obroki? Rednost manjših obrokov je lahko prav tako pomembna kot količina, pravijo strokovnjaki. Vendar pa pogostejše uživanje hrane ni izgovor, da bi jedli več, pravi dr. Susan Jebb, in pomembno je, da strogo nadzorujete vnos kalorij, če pojeste 6 ali 9 obrokov na dan.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    4 KOMENTARJI

    1. Najbrž se strinjamo ,da je potrebno premislit o naših prehrambenih navadah ! In zagotovo o tem,kdo smo pravzaprav mi ! Kako je mogoče da eni imajo normalno konstitucijo telesa,pa živijo od nevidne Energije,ki je vsem dostopna,drugi pa pojedo,saj se jim tudi vidi,da jedo ! Nemirni Duhom,pijejo kavice,kadijo ,alkoholizirajo se ,jedo preveč! Mi smo Duh,dragi prijatelji ,in če ljudstvo zahodne afrike naredi v Atlantskem gorovju in okolnih puščavah po 80 km v eno smer ,in zvečer si skuga pregršt koreninic,ki jih poje z tisto vodo,pa pridejo normalni,zakaj nebi mi z 3-mi obroki na dan !)x je guda !Samo ker gledate na telo kot biokemijsko gmoto in Vere v vam ni !Ne dovolite si da obstaja Duh in ta vas poživlja ! Znanje je dostopno in ja ,v Kaliforniji sem videl dekle oslinjeno na nakupovalni voziček !Hoditi ni mogla brez ! Jaz sem proti temu !

    2. Spoštovani Roland, z Vašimi komentarji ste mi ravnokar priskutli še eno internetno stran. Na vseh teh straneh se slejkoprej prične v vsaj približno znanstvene članke mešati vera, kar pomeni, da je vsaka teorija, ki bi mogoče celo lahko predstavljala neko novo formulo po kateri bi določeni ljudje lažje obvladali nekatere svoje zdravstvene težave pade v vodo. Žal sem ugotovil, da se na vseh teh straneh začne nekako prepletati delni izsledki znanosti in religije, ki pa z vsem tem nima nič, razen zavajanja ljudi. Ker so ljudje po mojem mnenju še vedno premalo izobraženi glede določenih naravnih procesov, ki se dogajajo v nas samih in niso posledica nobene božje volje, ste taki “šarlatani” tisti, ki ubijate vsak resen poskus. Vendar pač velja, da dokler je povpraševanje tako dolgo je ponudba po raznih zdravilcih, šamanih in podobnih izkoriščevalskih stricih, ki pa z resnim raziskovalnim duhom nima nič. Po vašem komentarju sledeč spadate v to skupino “vročih vernikov”, ki seveda negirate vse nas nevernike.

    3. Roland !! Ne bi se povsem strinjal z vami in glede na to da ste tako grdo spljuvali tale članek, bi lahko vsaj navedli kakšen pameten argument !! Kakorkoli, če se strinjate ali ne, vaše telo deluje z vami, se pravi če boste jedli enkrat na dan, bo vaše telo shranilo vso energijo, ker je navajeno da ne dobi hrane naslednjih 24 ur, če pa hrano uživate na pribljižno tri ure, potem telo porablja hrano ki jo pojeste in je ne shrani. Se pa strinjam glede duha! =)

    4. Gluposti ! A smem prašat,lahko jem mogoče 12x na dan,moj otrok sprašuje ,on bi 15 x na dan ??!! Pa kaj res mislite da smo idioti ??!! Treba se je dvignit v Duhu,ne pa papcat vsake minute.Veste da odgovarjate če zavajate ljudi??!! Nebo vse vidi,vse sliši !!!

    Comments are closed.