Opažate, da se v zadnjem času vse težje zberete? Vam opravila, ki ste jih včasih opravili hitro in brez posebnega napora, zdaj vzamejo ogromno časa, saj vaše misli pogosto odtavajo? Na vašo koncentracijo lahko med drugim vpliva tudi hrana. Določena živila imajo negative vpliv, spet druga pa so lahko zelo koristna naravna pomoč pri izboljšanju koncentracije. Katera živila so to? Preverite v nadaljevanju …

Živila za koncentracijo

Orehi in drugi oreščki

Orehi veljajo za eno najboljših živil za naše možgane. Zanimivo je, da to nakazuje že njihova oblika. Že nekaj orehovih jedrc dnevno lahko tako pripomore k izboljšanju vaših kognitivnih funkcij – med drugim seveda orehi pomagajo tudi pri ublažitvi vaših težav s koncentracijo. Na dolgi rok lahko redno uživanje orehov celo zmanjša tveganje za Alzheimerjevo bolezen. Zelo pozitiven vpliv na našo kognicijo in s tem tudi na koncentracijo imajo sicer lahko tudi druge vrste oreščkov

Borovnice

Skoraj neverjetno se zdi, da se lahko v tako drobnem sadežu, kot so borovnice, skriva toliko zdravja. Gre namreč za enega najboljših virov antioksidantov. V našem telesu imajo antioksidanti številne pomembne funkcije, med drugim tudi to, da zavirajo poškodbe naših možganov, povezane z oksidativnim stresom. Redno uživanje borovnic ima lahko tako tudi pozitiven vpliv na vaš spomin in koncentracijo.

Banane

Med sadjem, ki med drugim poskrbi tudi za izboljšanje koncentracije, imajo zagotovo zelo pomembno mesto banane. V bananah najdemo številne koristne hranilne snovi. Ko gre za koncentracijo, je še posebej pomemben vitamin B6, ki je nepogrešljiv pri nastajanju živčnih prenašalcev. To pa seveda pomeni, da lahko več vitamina B6 prinese manj težav s koncentracijo.

Čokolada

Končno imate dober razlog, da si lahko privoščite malce čokolade brez posebnega občutka krivde! Za ljudi s slabo koncentracijo je namreč lahko čokolada zelo koristna. Seveda pa to ne pomeni, da lahko s količino pretiravate, poleg tega pa pazite, da izberete takšno s čim višjim deležem kakava. Prav kakav lahko namreč stimulira naš živčni sistem, spodbudi sproščanje endorfinov (»hormonov sreče«) in pomaga pri izboljševanju kognitivnih sposobnosti.

Avokado

Med številne pozitivne učinke avokada na zdravje in počutje sodi tudi njegov doprinos k izboljšanju našega spomina ter zbranosti. Uživanje avokada namreč zmanjša raven škodljivega holesterola in tako pripomore k čiščenju žil – boljši pretok krvi pa med drugim pomeni tudi boljše delovanje naših možganov.

Lanena semena

V lanenih semenih lahko najdemo veliko magnezija, vitaminov iz skupine B, maščobnih kislin omega-3 in vlaknin. Vse naštete snovi pa so med drugim zelo koristne tudi za to, da so naše misli bolj zbrane in da se lažje osredotočimo na delo, ki je pred nami. Pozorni bodite le na to, da lanena semena pred zaužitjem vedno zmeljete, če kupite takšna, ki še niso zmleta, saj jih sicer vaše telo ne bo moglo prebaviti.

Sladki krompir

Kompleksni viri ogljikovih hidratov so nasploh dobra hrana za naše možgane. Ena najboljših izbir je verjetno sladki krompir, ki je obenem zelo bogat z betakaroteni – vrsto antioksidantov, ki imajo izjemno pozitiven vpliv na naše možgane. Če boste uživali sladki krompir, si lahko torej obetate precej boljši spomin in boljšo sposobnost koncentracije.