Za zdravo prehranjevanje je pomembno tudi to, da izbiro živil prilagodimo sezoni. V zimskem času to pomeni, da moramo biti na primer še posebej pozorni na vitamin C. Kot je namreč znano, je to vitamin, ki je izredno pomemben za močan imunski sistem. Z ustrezno prehrano lahko tako zmanjšamo tveganje za tipična zimska obolenja.

Ker pa zima ni najbolj ugodna niti za našo kožo, je dobro, da poskušamo izbirati tudi živila, ki vsebujejo veliko zdravih maščob, koristnih za zdravje in lepoto kože. Katera so torej tista »superživila« v zimskem času, ki skorajda ne smejo manjkati v vaši prehrani?

Superživila v zimskem času

Granatna jabolka

V granatnih jabolkih lahko najdemo ogromno različnih vrst antioksidantov, ki so izjemno pomembni za naše zdravje. Tudi vitamin C, s katerimi so granatna jabolka bogata, velja za odličen antioksidant. Redno uživanje tega sadeža v zimskem času je tako izvrstna naravna pomoč pri zaščiti pred prehladi in gripo. Zaradi protivnetnih lastnosti pa lahko granatna jabolka koristijo tudi ljudem z artritisom – snovi, ki jih vsebuje ta sadež, namreč pomagajo blokirati encime, ki prispevajo k poškodbi sklepov. Seveda pa so antioksidanti v granatnem jabolku zelo koristni tudi za kožo. Pomagajo upočasnjevati proces staranja, vitamin C pa je nujen tudi za tvorbo kolagena, ki poskrbi, da je koža napeta in prožna. Za vse, ki imate težave s suho kožo, ki se običajno poslabšajo v zimskem času, je torej granatno jabolko odlično živilo. Prav pretirano suha koža namreč pogosto pomeni tudi prezgodnje nastajanje gubic in drugih vidnih znakov staranja.

Avokado

V mrzlih dneh nam je naše telo še posebej hvaležno za malce več maščob v prehrani. Seveda pa ni vseeno, po katerih virih maščob posegamo. Ena najboljših možnosti je zagotovo avokado, ki je tudi odličen vir vitaminov A, C in E ter folne kisline in mineralov, kot sta magnezij ter kalij. Avokado vsebuje maščobe, ki so zdrave tudi za naše srce, obenem pa gre za maščobe, ki imajo zelo pozitiven vpliv tudi na našo kožo. Še posebej v primeru težav s pretirano suho kožo.

Brokoli

Med zimskimi »superživili« seveda ne smemo pozabiti na brokoli – gre za odličen vir vitamina C in številnih drugih pomembnih hranilnih snovi, med njimi tudi drugih močnih antioksidantov. Več brokolija na krožniku tako pogosto pomeni tudi več zdravja. Brokoli vsebuje veliko vlaknin in malo kalorij, zato ga lahko dodate številnim jedem, ne da bi vas moralo pri tem skrbeti za vašo telesno težo.

Pomaranče

Kdo pravi, da moramo za ohranjanje zdravja trpeti oziroma se odpovedovati razvajanju naših brbončic! Pomaranče so na primer eno tistih živil, ki združujejo oboje – prijeten okus in obilico zdravja. Pozimi so praktično nepogrešljiva vrsta sadja, saj gre za odličen vir vitamina C. S pomočjo tega vitamina pa se bo vaš imunski sistem lažje boril proti patogenim mikroorganizmom. Seveda velja nekaj podobnega za praktično vse agrume.

Kislo zelje in kisla repa

Ko sveže zelenjave ni na pretek – še posebej če prisegamo predvsem na sezonsko hrano – so lahko izvrstna rešitev fermentirana živila, na primer kislo zelje in kisla repa. Gre za odličen vir probiotikov, ki poskrbijo za zdravo ravnovesje v vašem črevesju – seveda v prid koristnih bakterij. Uravnotežena mikroflora v vašem črevesju pa ima zelo pozitivne učinke tudi na vaš imunski sistem. Če boste uživali veliko živil, bogatih s protibotiki oziroma koristnimi bakterijami, bo tako nevarnost, da zbolite, precej manjša. Naj bo torej zimsko obdobje čas, ko se na vašem jedilniku pogosteje kot sicer znajdeta kislo zelje in kisla repa.

Ingver

Med zimskimi začimbami ima zagotovo še posebej pomembno mesto ingver. Težko si je predstavljati zimo brez neskončnih skodelic ingverjevega čaja, ki nas prijetno pogreje. Ingver je namreč med drugim znan tudi po tem, da spodbuja našo prekrvavitev. Antioksidanti, s katerimi je ingver bogat, poskrbijo tudi za to, da je naš imunski sistem močnejši, saj zmanjšujejo negativen vpliv prostih radikalov na organizem. Seveda pa je ingver odlična naravna pomoč tudi v primeru, da se spopadate z artritisom. Pogosto se simptomi artritisa poslabšajo prav v zimskem času.

Pesa

Večinoma so pozimi barve na naših krožnikih precej manj živahne kot v drugih letnih časih. Če želite poskrbeti za nekaj popestritve in živahnosti, je izvrstna izbira rdeča pesa. Seveda pa rdeča pesa ne poskrbi le za barvno razgibanost vašega zimskega jedilnika, ampak gre za izjemno zdravo živilo, polno koristnih antioksidantov.  Privoščite si torej rdečo peso v solati, jo morda popecite in postrezite kot prilogo ali pa iz nje pripravite krepčilno juho, ki bo poskrbela za to, da boste to zimo precej bolj zdravi kot sicer!