Rdeča pesa – vir zdravja

    V številnih tradicijah verjamejo, da je rdeča pesa odličen tonik za jetra ter čistilec krvi, prav tako pa močno poveča tudi sprejem kisika v celice. S pomočjo rdeče pese pomladimo in obnovimo stare in obnemogle telesne celice. V starem Rimu so s pomočjo rdeče pese zdravili povišano telesno temperaturo in zaprtje, starogrški zdravniki pa so jo uporabljali kot oblogo za rane. Danes rdeča pesa velja kot hranilno zelo bogato živilo s številnimi pozitivnimi lastnostmi za zdravje.

    Sok rdeče pese

    Številnim ljudem, ki pomislijo na sočenje in uživanje sokov, najprej pride na misel prav sok iz rdeče pese. In to popolnoma z razlogom. S pomočjo sočenja številne hranilne snovi iz pese postanejo še bolj dostopne in se lažje absorbirajo v telo. Ljudem, ki jim sok rdeče pese zaradi svojega izrazitega in precej močnega okusa ni najbolj po godu, tega lahko omilijo tako, da mu dodajo korenje, jabolko, špinačo in ingver.

    Sok je odličen za krepitev imunskega sistema, stimulira limfni sistem in ima močan antioksidantni učinek.

    Rdeča pesa

    Rdeča pesa za zdravo srce

    Rdeča pesa je zelo pomemben prehranski vir betaina, prav tako pa tudi folne kisline. Betain in folna kislina delujeta vzajemno in znižujeta raven potencialno strupenega homocisteina, naravno prisotne amino kisline, ki lahko škoduje krvnim žilam in tako prispeva k razvoju bolezni srca in ožilja, k demenci, periferni žilni bolezni (zmanjšan pretok krvi v noge in stopala) itd.

    V rdeči pesi najdemo veliko kalija, zelo pomembnega minerala, ki skrbi za zdravje srca, saj uravnava krvni pritisk in utrip. Prehrana, ki vsebuje veliko kalija in malo natrija, je prehrana, ki zagotavlja optimalno zdravje. Žal je razmerje obeh mineralov v današnji prehrani popolnoma obrnjeno. Tudi z uživanjem veliko rdeče pese lahko pomagamo spremeniti to razmerje v prid višje ravni kalija v prehrani.

    PREBERITE TUDI:  Izdelava sladkorja iz sladkorne pese

    Odličen vir folne kisline

    Jogijski strokovnjaki pravijo, da je uživanje rdeče pese še posebej priporočljivo za ženske, saj jim pomaga obnoviti zaloge železa po vsakem mesečnem ciklusu. Železo je namreč zelo pomembno za nastanek rdečih krvničk, ki telo oskrbijo s kisikom.

    Že v prejšnjem razdelku smo rdečo peso povezali z veliko vsebnostjo folne kisline, ki je zelo pomembna zlasti v času nosečnosti. Ženske v veselem pričakovanju namreč potrebujejo kar dvakrat več folne kisline kot sicer. Folna kislina je odločilna pri delitvi celic, za rast tkiv in nastajanje krvi, poleg tega pa vpliva tudi na tvorbo hormonov.

    Posebej pomembno je poudariti, da je folna kislina zelo občutljiva na toplotno obdelavo, zato peso kuhajmo res čim krajši čas. Najbolj priporočljivo je, da to slastno zelenjavo uživamo kar surovo.

    Silicij v rdeči pesi za čudovito kožo

    V rdeči pesi najdemo kar nekaj silicija, ki je čudovito kozmetično sredstvo. Silicij namreč skrbi za boljši tonus kože, pomaga preprečevati videz pomarančne kože in celo plešavost. Silicij prav tako gradi vezivna tkiva, poleg tega pa nam je v pomoč tudi pri razstrupljanju.

    Rdeča pesa ugodno vpliva tudi na dobro mentalno zdravje

    Kot smo že omenili, v rdeči pesi najdemo betain, barvilo, ki deluje podobno kot ginseng – torej nas sprošča in izboljšuje razpoloženje. Rdeča pesa vsebuje tudi triptofan, ki umirja um in skrbi za naše dobro počutje.

    Rdeča pesa naj bo čim pogosteje na našem jedilniku

    Rdeča pesa je ne nazadnje tudi odličen vir energije, zato naj le bo čim pogosteje na vašem jedilniku. Vsebuje namreč veliko prehranskih vlaknin, ki pozitivno delujejo na prebavni trakt in srčno-žilni sistem.

    PREBERITE TUDI:  Ketonska dieta - spoznajte prednosti in slabosti

    Rdečo peso lahko skuhamo, spečemo, lahko jo vložimo in uživamo v solati, odlična pa je tudi surova.

    Nikar pa ne zavrzite niti listov rdeče pese, ki so hranilno še bolj bogati kot sam gomolj. Vsebujejo namreč veliko kalcija, železa ter vitamina A in C.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte