Pomaranče: sočni in zdravi sadeži

    Pomaranče so že 2500 let pred našim štetjem gojili na jugovzhodu Azije, severovzhodni Indiji in na južnem delu Kitajske. Iz daljne Indije so potem v prvem stoletju našega štetja stari Rimljani v Rim prinesli prve pomarančevce.

    Konec 15. stoletja pa je znameniti Krištof Kolumb semena ponesel še preko Atlantskega oceana, in sicer na Haiti, ter ustvaril prve nasade pomarančevcev. Do leta 1518 so se pomarančevci razširili tudi v Panamo in Mehiko, nekoliko pozneje pa tudi v Brazilijo. V Združenih državah Amerike, natančneje na Floridi, je prva drevesa pomarančevca posadil španski raziskovalec Juan Ponce de Leon.

    Pomaranča

    Ti sočni sadeži gredo ljudem v slast tudi danes. Vendar pa pomaranče niso le odličen vir energije, ampak imajo tudi številne zdravju koristne lastnosti.

    Pomaranče imajo številne koristi

    Preprečujejo raka. Pomaranče vsebujejo veliko limonoidov, ki dokazano zmanjšujejo tveganje za razvoj več vrst rakov, med drugim kožnega in pljučnega raka, raka na dojkah, raka na želodcu ter raka debelega črevesa in danke.

    Z rednim uživanjem pomarančnega soka nad ledvična obolenja. Redno uživanje pomarančnega soka preprečuje ledvična obolenja ter zmanjšuje tveganje za nastanek ledvičnih kamnov.

    Pomarančne znižujejo raven holesterola. Pomaranče vsebujejo veliko topnih prehranskih vlaknin, zato so v veliko pomoč pri zniževanju holesterola.

    Skrbijo za zdravo srce in ožilje. Pomaranče vsebujejo veliko kalija, ki skrbi, da naše srce deluje optimalno. Kadar je raven kalija v našem telesu prenizka, lahko pride do aritmije.

    Pomaranče nas ščitijo pred prostimi radikali. Pomaranče vsebujejo veliko vitamina C, ki ščiti naše celice pred škodljivimi prostimi radikali. Prosti radikali lahko povzročijo nastanek različnih kroničnih bolezni ter bolezni srca in ožilja.

    Koristim kar ni videti konca

    Pomaranče ščitijo pred virusnimi okužbami. Raziskave kažejo, da nas obilica polifenolov v pomarančah ščiti pred virusnimi okužbami.

    PREBERITE TUDI:  Vitaminska solata z beluši in ingverjevim prelivom

    S pomarančami nad zaprtje. Pomaranče vsebujejo veliko prehranskih vlaknin, zaradi katerih pozitivno vplivajo na prebavo in preprečujejo zaprtje

    Pomaranče izboljšujejo vid. Pomaranče vsebujejo veliko karotenoidov, ki pomagajo preprečevati makularno degeneracijo.

    Ščitijo kožo. Pomaranče vsebujejo veliko beta karotena, zelo močnega antioksidanta, ki ščiti vse telesne celice pred uničujočim vplivom prostih radikalov ter posledično upočasnjuje procese staranja.

    Pomaranče so izjemno hranljive. Pomaranča vsebuje dvakrat toliko vitamina C, kot ga na dan potrebuje odrasel človek, poleg tega pa je tudi zelo bogata s prehranskimi vlakninami. Poprečno velika pomaranča vsebuje 50 kcal (209 kJ).

    Pomaranče

    Še nekaj zanimivosti o pomarančah:

    • Pomaranče so največja vrsta citrusov.
    • Brazilija proizvede največje količine pomaranč na svetu.
    • Navel ali navelina so pomaranče brez pešk, ki so ime dobile po popku podobni izboklini na koncu, v kateri je majcen nerazvit sadež. Te pomaranče imajo debelo, grobo lupino in zelo sladko sočno meso. Lupina je zelo primerna za kandiranje.
    • V 18. stoletju so mornarji na svoje plovbe jemali kislo zelje in citruse, da bi preprečili skorbut. Skorbut je bolezen, ki jo povzroča pomanjkanje vitamina C, ki je zelo pomemben za sintezo kolagena v našem telesu.
    • Na Floridi proizvedejo približno 70 % vseh pomaranč v Ameriki.
    • V času kraljice Viktorije so se pomaranče podarjale v času božiča.
    • Najbolj priljubljena sorta pomaranč je valencia, katere plodovi imajo gladko, tanko lupino in vsebujejo le malo pešk ali pa so sploh brez njih. Njihovo meso je bledo, sočno in močnega okusa. Te pomaranče so zelo primerne za ožemanje.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte