fbpx
Domov Zdravje & prehrana Sindrom policističnih jajčnikov – pogosta težava sodobnega časa

Sindrom policističnih jajčnikov – pogosta težava sodobnega časa

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Za sindrom policističnih jajčnikov so značilne stalna utrujenost, čezmerna poraščenost, čezmerna telesna masa, neredne ali celo izostale menstruacije, težave s kožo in različne oblike razpoloženjskih motenj. Za tem sindromom trpi približno sedem odstotkov žensk. Sindrom policističnih jajčnikov je tudi najpogostejši vzrok za neplodnost žensk – če bolezni ne zdravimo, se lahko razvije rak maternične sluznice.

Kaj je sindrom policističnih jajčnikov?

Ženske s sindromom policističnih jajčnikov imajo visoko raven luteinizirajočega hormona, povišana je tudi raven estrogena in testosterona, primanjkuje pa jim progesterona. Bolnice s sindromom policističnih jajčnikov so tudi veliko bolj podvržene tveganju  za razvoj bolezni srca in ožilja ter sladkorne bolezni.

Zelo pomembno vlogo pri obravnavi sindroma policističnih jajčnikov igra ustrezna prehrana, še posebej pri tistih ženskah, ki se borijo s čezmerno telesno maso. Z ustrezno prehrano bo ženska poskrbela za stabilno raven inzulina v krvi, zmanjšala se bo dlakavost, lepša pa bo tudi njena polt. Ko ženska doseže normalno telesno maso, se zmanjšajo tudi drugi simptomi, močno pa se močno poveča tudi možnost zanositve, s čimer imajo ženske s sindromom policističnih jajčnikov navadno veliko težav. Strokovnjaki se še vedno ukvarjajo z iskanjem vzroka za nastanek tega obolenja, a jim ga še do danes ni uspelo z gotovostjo potrditi.

Sindrom policističnih jajčnikov

Kakšna naj bo torej prehrana žensk s sindromom policističnih jajčnikov?

Če ima ženska težave s čezmerno telesno maso, je zelo pomembno, da se izgube le-te loti postopno in pod nadzorom strokovnjaka za prehrano. Različne hitre in rigorozne diete v tem primeru zagotovo ne pridejo v poštev.

Priporočljivo je, da ženske dajejo prednost živilom z nizkim glikemičnim indeksom. Uživajo naj veliko prehranskih vlaknin – posegajo naj po zelenjavi, stročnicah, ovsu, ječmenu, kvinoji. Vsa ta živila odstranjujejo presežek estrogena iz našega telesa. Vsa močno predelana hrana pa po drugi povzroča kopičenje maščob, česar pa zagotovo nočemo.

Prav tako je zelo pomembno, da ženske omejijo uživanje alkohola, saj ta zmanjšuje raven cinka, železa in vitamina B6 – prav ti so zelo pomembni za zagotavljanje hormonskega ravnovesja v našem telesu.

Ženske naj vsekakor dajo prednost ekološko pridelanim živilom. Ljudje v današnjem času s hrano zaužijemo veliko dodatkov in kemikalij, zato prav nič ne preseneča, da ima toliko ljudi, ne le žensk, ampak tudi moških, težave s hormonskim neravnovesjem. Različni umetni dodatki zelo motijo naše hormonsko delovanje in v telesu ustvarjajo pravi kaos. Odločitev o tem, ali dati prednost ekološko pridelanim živilom, je torej na dlani.

Ženske, ki imajo zaradi sindroma policističnih jajčnikov težave s čezmerno telesno težo, bodo, ko bodo shujšale, ne le veliko naredile za svoje zdravje, ampak se bo tako povečala tudi njihova samozavest in splošno zadovoljstvo.

Kateri prehranski dodatki?

Dr. Lejla Kažinić Kreho, priznana hrvaška prehranska strokovnjakinja, v primeru sindroma policističnih jajčnikov priporoča naslednje prehranske dodatke:

  • Svetlinovo olje – to olje pozitivno vpliva na kožo in skrbi za optimalno delovanje imunskega sistema.
  • Vitamini B-kompleksa – pozitivno vplivajo na delovanje našega živčnega sistema.
  • Saw palmetto – številne raziskave so dokazale, da ta pripravek blokira presežek moških hormonov in tako pomaga zmanjševati prekomerno poraščenost.
  • Navadna konopljika – ta zeliščni pripravek spodbuja proizvodnjo progesterona.
  • Šentjanževka – pripravek iz šentjanževke pozitivno vpliva na naše razpoloženje.
  • Donq quai – pravimo mu kar »ženski ginseng«. Ta pripravek vsebuje veliko vitaminov E in B12 ter železa. Gre za kombinacijo, ki se veže na estrogenske receptorje in pripomore k odstranitvi presežka estrogena.

Strokovnjakinja ob tem opozarja, da moramo izbiro prehranskih dopolnil prilagoditi svojim simptomom in težavam. Preden se odločite za kakršenkoli prehranski dodatek, se predhodno obvezno posvetujte s strokovnjakom.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×