Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehranaRastlinska prehrana – nižje ravni testosterona?

Rastlinska prehrana – nižje ravni testosterona?

MORDA VAS ZANIMA

Še vedno je močno razširjen predsodek, da naj bi veganska prehrana oziroma prehrana, ki vsebuje večje količine rastlinskih živil, vplivala na znižanje količine testosterona v telesu. Vendar pa obstaja kar nekaj raziskav, ki so ovrgle ta stereotip. Ena zadnjih, povezanih s to tematiko, je bila maja lani objavljena v reviji World Journal of Urology

Vpliv telesne teže in starosti, ne pa tudi rastlinske prehrane

- Oglas -

Raziskovalci so želeli ugotoviti, ali je poviševanje deleža rastlinskih živil povezano z upadanjem testosterona. Tako so analizirali predhodno zbrane podatke za 191 moških, ki so bili v povprečju stari 45 let. Poleg vpliva rastlinske prehrane so preučevali tudi vpliv starosti in indeksa telesne mase na testosteron. Ugotovili so, da imata starost in telesna teža pomembno vlogo pri spreminjanju količin testosterona v telesu, po drugi strani pa raziskovalci niso opazili bistvene povezave med omenjenim hormonom in rastlinsko prehrano.

Predsodki, ki so lahko nemalokrat tudi precej škodljivi

Opisana študija je seveda le ena izmed mnogih, povezanih s to problematiko. Precejšnje število tovrstnih študij je nastalo že v 90. letih prejšnjega stoletja, raziskave pa so se nato nadaljevale tudi v novem tisočletju. Glede na to, da se delež prebivalstva, ki se prehranjuje vegansko, vztrajno povečuje, so danes tovrstne raziskave še posebej zanimive. Večinoma so rezultati precej enotni: rastlinska prehrana ni kriva za upadanje količine testosterona v telesu. To je bil tudi sklep strokovnjakov, ki so se podpisali pod študijo, ki je bila leta 2019 objavljena v reviji Andrology in v kateri so bili zajeti podatki za 550 moških.

Strah pred tem, da bi lahko več rastlin v prehrani znižalo raven testosterona, je torej odveč. Vendar pa je na žalost še vedno precej moških, ki podležejo tem strahovom oziroma predsodkom, čeprav bi bilo lahko povečevanje deleža rastlinskih živil zelo koristno za njihovo zdravje. Med drugim se s tem zmanjša nevarnost za srčno-žilna obolenja ter za raka debelega črevesja in danke, ki je nadpovprečno pogost prav med moškimi.

Kaj pa soja?

To, da zgolj povečevanje deleža rastlinske prehrane ne more bistveno vplivati na testosteron pri moških, pa seveda še ne pomeni, da naši hormoni niso nikakor povezani s hrano, ki jo uživamo. Vendar pa so praviloma problematična predvsem specifična živila, na primer transmaščobe ali mlečni izdelki, ki lahko zaradi dodajanja sintetičnih hormonov kravam vplivajo na hormonske spremembe pri ljudeh – običajno to pomeni predvsem čezmerne količine estrogena v telesu. Ko gre za testosteron, pa je lahko pretiran upad količine tega hormona povezan tudi s prepogostim uživanjem alkohola. Pogosto se sicer kot živilo, ki je lahko še posebej problematično za testosteron, omenja soja, vendar izsledki raziskav niso povsem enotni.

- Oglas -

Čeprav obstajajo določene raziskave, ki implicirajo, da lahko izdelki iz soje vplivajo na testosteron, imamo po drugi strani tudi obsežne metaanalize, ki dokazujejo nasprotno, na primer študijo iz leta 2009 z zgovornim naslovom: »Clinical studies show no effects of soy protein or isoflavones on reproductive hormones in men: results of a meta-analysis«. Raziskovalci so torej s pomočjo metaanalize ugotovili, da klinične študije niso potrdile vpliva sojinih beljakovin ali izoflavonov na reproduktivne hormone pri moških. Za konec naj poudarimo še, da hormoni niso nikoli odvisni zgolj od enega dejavnika, na primer od prehrane. Ohranjanje hormonskega ravnovesja tako zahteva celosten pristop, pri čemer je še posebej pomembno, da poskrbite za dovolj spanca in čim manj stresa ter da ste telesno aktivni.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×