fbpx
Domov Zdravje & prehrana Sladki krompir – slasten in zdrav gomolj

Sladki krompir – slasten in zdrav gomolj

Sladki krompir, kot bi morda kdo mislil, ne pripada isti botanični skupini kot navadni krompir. Gre za zadnje čase vedno bolj priljubljeno škrobnato zelenjavo s številnimi zdravju koristnimi lastnostmi. Zaradi svojega imena je sladki krompir pri veliko ljudeh popolnoma neupravičeno na slabem glasu.

Čeprav sladki krompir tudi pri nas počasi dobiva svoje mesto v prehrani, pa ga ljudje poznajo in uživajo že več kot 4500 let. Domovina sladkega krompirja sta Južna in Srednja Amerika, v Evropo pa ga je prinesel nihče drug kot Krištof Kolumb.

Zakaj je sladki krompir koristen

To škrobnato živilo je zelo bogato s prehranskimi vlakninami, hkrati pa vsebuje veliko močnih antioksidantov iz skupine karotenoidov (še posebej bogat je z beta-karotenom). V sladkem krompirju najdemo veliko vitamina A in kalija, vsebuje pa tudi kar nekaj kalcija. Poleg tega je v njem še veliko fitokemikalij, na primer kvercetin, ki ima močno protivnetno delovanje.

  • Sladki krompir je bogat z vitaminom B6. Vitamin B6 zmanjšuje raven homocisteina v našem telesu. Homocistein povezujejo s številnimi degenerativnimi boleznimi. Z zmanjševanjem njegove vrednosti v telesu zmanjšujemo tudi tveganje za razvoj srčno-žilnih obolenj.
  • Sladki krompir je odličen vir vitamina C. Vitamin C igra v našem telesu številne pomembne vloge – ščiti nas pred napadom virusov in bakterij, sodeluje pri tvorbi kostnine, skrbi za dobro prebavo ter za proizvodnjo belih krvnih celic. Prav tako pomaga pri celjenju ran, sodeluje pri tvorjenju kolagena, zahvaljujoč kateremu je naša koža mladostna in napeta. Vitamin C nam prav tako pomaga pri uspešnejšem soočanju s stresom.
  • Sladki krompir vsebuje tudi vitamin D, ki igra zelo pomembno pri krepitvi imunskega sistema, prav tako pa skrbi tudi za to, da imamo veliko energije, da smo dobro razpoloženi ter nam pomaga do zdravih kosti, srca, živčnega sistema in kože, podpira pa tudi zdravje žleze ščitnice.
  • V sladkem krompirju najdemo tudi kar nekaj železa. Veliko ljudi sicer ve, da je železo tisti mineral, ki skrbi, da imajo dovolj energije, vendar so naloge železa še večje – skrbi namreč za proizvodnjo belih krvnih celic, zagotavlja večjo odpornost na stres, podpira delovanje imunskega sistema ter skrbi za metabolizem beljakovin.
  • Sladki krompir je tudi odličen vir magnezija, minerala, ki pomirja in sprošča. Magnezij ravno tako skrbi za zdravo srce, kri, kosti, mišice in živčni sistem.
  • Kot smo že omenili, v sladkem krompirju najdemo tudi kalij, ki skrbi za optimalno delovanje našega srca. Kalij prav tako zmanjšuje oteklino ter nadzoruje delovanje ledvic.
  • Sladkorji v sladkem krompirju se počasi sproščajo v krvni obtok ter skrbijo za enakomeren dotok energije – brez nenadnih hitrih dvigov in padcev krvnega sladkorja.
  • Na začetku smo zapisali, da sladki krompir vsebuje tudi veliko karotenoidov, ki skrbijo ostrino našega vida, krepijo imunski sistem, varujejo pred rakavimi obolenji ter zavirajo procese staranja.

Priprava in uporaba sladkega krompirja je res zelo pestra. Lahko ga spečemo, iz njega pripravimo pire, ga pripravimo na žaru …

Sladki krompir je koristen tudi za zdravje črevesja

Vlaknine in antioksidanti v sladkem krompirju ugodno delujejo na naše zdravje. Sladki krompir vsebuje dve vrsti vlaknin: topne in netopne. Naše telo ne more popolnoma prebaviti nobene vrste teh vlaknin, zato ostanejo v vašem prebavnem traktu in zagotavljajo številne koristi za črevesje. Nekatere vrste topnih vlaken absorbirajo vodo in mehčajo blato. Po drugi strani pa netopna vlakna ne absorbirajo vode in dodajo volumen.

Nekatere topne in netopne vlaknine lahko s pomočjo bakterij fermentirajo v debelem črevesu in tako ustvarijo spojine, imenovane maščobne kisline kratke verige, ki postanejo gorivo za celice črevesne sluznice in jih ohranjajo zdrave in močne.

Prehrana, bogata z vlakninami, ki vsebuje 20 – 33 gramov vlaknin na dan, so povezane z manjšim tveganjem za raka debelega črevesa in rednejšim gibanjem črevesja.

Pomembna dodana vrednost so tudi antioksidanti v sladkem krompirju.

Študije v epruvetah so pokazale, da antioksidanti v vijoličnem sladkem krompirju spodbujajo rast zdravih bakterij črevesja, vključno z nekaterimi vrstami Bifidobacterium in Lactobacillus. Večje količine teh vrst bakterij znotraj črevesja so povezane z boljšim zdravjem črevesja in manjšim tveganjem za stanja, kot sta sindrom razdražljivega črevesja in nalezljiva driska.

Pripravite si slastne palačinke iz sladkega krompirja

Palačinke iz sladkega krompirja

Sestavine

  • skodelica polnozrnate moke
  • dve čajni žlički pecilnega praška
  • pol žličke cimeta
  • četrt žličke muškatnega oreščka
  • ščep soli
  • skodelica in pol mleka
  • rjavi sladkor
  • žlica kokosovega olja
  • skodelica pireja iz sladkega krompirja

Priprava

  1. V posodi zmešajte moko, pecilni prašek, cimet, muškatni orešček in sol.
  2. V drugi posodi zmešajte še ostale sestavine.
  3. Suhe sestavine počasi stresajte k mokrim sestavinam in dobro premešajte.
  4. Ponev rahlo namastite s kokosovim oljem in vanjo ulijte primerno količino mase za palačinke.
- Oglas -

Najnovejše

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×