Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaKalij v prehrani: kje ga najdete in zakaj je tako pomemben?

Kalij v prehrani: kje ga najdete in zakaj je tako pomemben?

MORDA VAS ZANIMA

Kalij sodi med najpomembnejše minerale za naše telo in zdravje. Med drugim je nujen za ohranjanje ravnovesja tekočin in elektrolitov v telesu, seveda pa je izjemno pomemben tudi za naše srce, ledvice, možgane in mišice. Tako morate biti zelo pozorni na to, da zaužijete dovolj živil, bogatih s kalijem. V nadaljevanju lahko preverite, katera hrana velja za še posebej dober vir tega minerala, obenem pa se lahko podrobneje seznanite z vlogo kalija v telesu in s simptomi njegovega pomanjkanja.

- Oglas -

Kalij

Kalij: Katere so najpomembnejše naloge v telesu

Omenili smo, da je srce organ, ki med drugim nujno potrebuje tudi kalij. Omenjeni mineral je še posebej pomemben za enakomeren srčni utrip. Ko gre za mišice, kalij poskrbi za njihovo moč, obenem pa pomaga pri preprečevanju mišičnih krčev in s tem tudi bolečin. Tako je na primer zelo priporočljivo, da živila, ki vsebujejo veliko kalija, uživate tudi pred športno aktivnostjo in po njej. Kalij je poleg tega tudi mineral, ki zmanjšuje tveganje za kap, kar potrjujejo tudi znanstvene študije. Sodeč po raziskavah, danes prehrana mnogih vsebuje premalo kalija, po drugi strani pa preveč natrija.

Porušeno ravnovesje med omenjenima mineraloma pogosto pomeni povišan krvni tlak. Morda vas bo zanimalo tudi, da kalij ni pomemben »le« za zdravje, ampak je lahko koristen tudi za lepoto. V mislih imamo predvsem celulit – več kalija in po drugi strani manj natrija lahko pomaga tudi pri zmanjševanju izrazitosti t. i. pomarančaste kože. Zadosten vnos kalij zmanjša tudi nevarnost za osteoporozo, saj preprečuje zmanjševanje kostne gostote. Tako torej kalcij ni edini mineral, na katerega morate biti pozorni, če se želite zaščititi pred omenjeno boleznijo.

Kje najdemo največ kalija?

Obstaja sicer ogromno živil, ki vsebujejo kalij, vendar pa določena hrana še posebej izstopa po vsebnosti tega izjemno pomembnega minerala. V skupino živil, ki so še posebej bogata s kalijem, tako sodijo:

  • avokado,
  • špinača,
  • sladki krompir,
  • suhe marelice,
  • granatno jabolko,
  • beli fižol,
  • kokosova voda in
  • banane.

Pomanjkanje kalija: simptomi, na katere bodite pozorni

- Oglas -

Poleg tega, da uživate veliko hrane, bogate s kalijem, morate paziti tudi, da ne pretiravate z vnosom natrija, kar običajno pomeni predvsem preveč soli. Porušeno ravnovesje med tema mineraloma je lahko namreč krivo za številne težave. Med najpogostejše znake pomanjkanja kalija sicer sodijo povečana utrujenost, zaprtje, razdražljivost, mišični krči, nepojasnjeno poviševanje telesne teže, težave s krvnim tlakom, neenakomeren srčni utrip oziroma palpitacije, kopičenje celulita, slabost, artritis, želodčni krči in napihnjenost.

Simptomi nezadostnih količin kalija v telesu, stanja, znanega tudi pod imenom hipokaliemija,so sicer lahko tudi dehidracija, otekanje okončin in hudi glavoboli. Seveda so vse to lahko tudi simptomi nekaterih drugih težav, vendar je vsekakor smiselno preveriti tudi ravni kalija v telesu – še posebej če doživljate več simptomov hkrati. Za konec pa moramo omeniti še, da je lahko včasih hipokaliemija tudi »zgolj« simptom določenih bolezenskih stanj.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×