Obstaja posebna skupina zelenjave, ki bi jo lahko poimenovali »vijolična«. Seveda je ne druži le barva – ta je zgolj zunanja manifestacija določenih lastnosti – ampak tudi zelo specifičen nabor hranilnih snovi. Običajno je vijolična zelenjava, kamor na primer sodi rdeče zelje (poimenovanje je seveda v tem primeru malce nesmiselno), še posebej bogata z antioksidanti, ki so izjemno koristni za naše zdravje. V isto skupino bi seveda lahko uvrstili tudi vijolično sadje, na primer borovnice in slive. V nadaljevanju lahko preverite, zakaj bi moral biti tudi vaš krožnik večkrat obarvan v čudovite odtenke vijolične!

Vijolična zelenjava

Zmanjševanje tveganja za različne vrste raka

Omenili smo že, da je vijolična barva zgolj posledica določenih koristnih snovi. To so predvsem antocianini, pigmenti, ki veljajo za izjemno močne antioksidante. V vijolični zelenjavi poleg tega najdemo tudi resveratrol, ki ga prav tako uvrščamo med antioksidante, torej snovi, ki zavirajo negativen vpliv prostih radikalov v telesu. S tem ščitijo celice pred poškodbami, ki lahko v skrajnih primerih privedejo celo do raka. Povezavo med uživanjem živil, bogatih z antocianini, in zmanjšanim tveganjem za raka dokazujejo tudi znanstvene raziskave.

Upočasnjevanje procesa staranja kože

Že dolgo iščete popolno kremo oziroma kozmetični izdelek, ki bi vam pomagal v boju s prezgodnjim nastajanjem gubic in drugimi opaznimi znaki staranja kože? Prevečkrat pozabljamo, da se zdravje pogosto prične in konča pri naši prehrani, kar seveda velja tudi za zdravje kože. Uživanje vijolične zelenjave je tako denimo odlična izbira, če želite upočasniti staranje kože oziroma poskrbeti za njen mladosten videz.

Odlična izbira pri hujšanju

Nedavne raziskave potrjujejo tudi, da so lahko antocianini izjemno koristni tudi pri hujšanju. Pomagajo namreč preprečevati kopičenje maščob. Poleg tega pa naj bi imeli antocianini tudi pozitiven vpliv na leptin, pogosto imenovan kar hormon sitosti.

Pozitiven vpliv vijolične zelenjave na možgane

Antocianini pomagajo tudi pri zaščiti možganov pred prostimi radikali. To seveda pomeni manjšo nevarnost za nevrološke poškodbe. Več vijolične zelenjave tako pomaga tudi pri upočasnjevanju »mentalnega staranja«. Zaznati pa je mogoče tudi pozitiven vpliv na spomin in sposobnost zbranosti.

Antioksidanti ključni tudi za zdravo srce

Seveda brez antioksidantov tudi naš srčno-žilni sistem ne more delovati zares optimalno. Uživanje vijolične zelenjave ter s tem antocianinov in resveratrola je tako izjemno koristno tudi za vaše srce in ožilje. Med drugim pomaga tudi pri zniževanju krvnega tlaka.

Pozitiven vpliv na vaša sečila

Vijolična zelenjava – seveda pa tudi sadje – pa ima lahko ne nazadnje tudi zelo pozitiven vpliv na sečila. Uživanje živil, ki sodijo v to skupino, naj bi bilo koristno za preprečevanje različnih okužb, ki jih povzročajo škodljive bakterije. Tako niso samo brusnice tiste, ki vam pomagajo pri zaščiti vaših sečil. Obarvajte torej svoj jedilnik v vijolično in naredite nekaj dobrega za svoje zdravje – na srečo je to mogoče v praktično vseh letnih časih!