Kakav – pravo bogastvo hranilnih snovi

    Pravi kakav se ponaša s številnimi pozitivnimi lastnostmi – vsebuje veliko antioksidantov, vitaminov in mineralov ter pomlajuje.

    Kakav namesto zlata

    Kakavova zrna v plodu

    Azteki in Maji so tako zelo cenili kakavova zrna, da so jih namesto zlata uporabljali za plačilno sredstvo. Španski osvajalec Cortez je bil najverjetneje prvi, ki je v Evropo prinesel čokolado. Kakavov napitek je opisal kot božansko pijačo, ki krepi telo in premaguje utrujenost.

    Ko so Cortez in njegovi pomočniki prvič srečali Azteke, so bili osupli nad tem, kako velike količine kakavovih semen je imel azteški vladar Montezuma. Pričakovali so namreč, da bodo našli zlato, vendar so našli le kakavova zrna. Vladar naj bi po nekaterih zapisih v svojih skladiščih hranil približno 960 milijard kakavovih zrn.

    Kakav se je iz Španije potem razširil v Francijo, na Nizozemsko, v Anglijo, Belgijo in Italijo. Avtohtoni ameriški prebivalci so vedno imeli raje grenak okus čokolade, šele Evropejci so mu začeli dodajati predelan trsni sladkor.

    Kakav z vseh vidikov pozitivno vpliva na srce

    Kakav

    Azteki so kakav pogosto imenovali kar srčna kri, saj spodbuja delovanje srčno-žilnega sistema, odpira naša srca na vseh ravneh (dobesednem, metafizičnem in duhovnem smislu) in v nas prebuja naravne občutke ter našo intuicijo poveže z materjo Naravo.

    Hranila v kakavu

    Antioksidanti

    Kakav vsebuje več antioksidantov kot katerokoli drugo živilo na svetu – celo več kot borovnice, rdeče vino, jagode acai in goji skupaj.

    Magnezij

    Kakavu lahko brez kakršnekoli slabe vesti pripišemo lastnosti živila z največjo vsebnostjo magnezija. Magnezij skrbi za zdravo srce, krepi delovanje možganov, blaži menstrualne krče, krepi kosti ter skrbi za prožnost telesa. Če je v telesu dovolj magnezija, je boljši pretok krvi, kisika in hranilnih snovi.

    PREBERITE TUDI:  Vitamin D – za kaj vse ga vaše telo potrebuje

    Železo

    V kakavovih zrnih najdemo tudi precej železa, ki je ključni element v prehrani vsakega posameznika. Sestavlja namreč hemoglobin, ki po krvi prenaša kisik. Če v krvi ni dovolj kisika, lahko pride do slabokrvnosti.

    Krom

    Krom je mineral, ki pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi. Pomanjkanje kroma lahko nadomestimo tudi s pomočjo kakava.

    Mangan

    V kakavu najdemo tudi kar nekaj mangana, ki pomaga železu pri oskrbi krvi s kisikom ter sodeluje pri proizvodnji hemoglobina.

    Kakavovec in plodovi

    Cink

    Cink je ključen mineral, ki skrbi za optimalno delovanje imunskega sistema, jeter, trebušne slinavke, spolnih žlez in kože. Prav tako sodeluje v številnih encimskih reakcijah v telesu. Cink je biološko razpoložljiv pod pogojem, da je telo očiščeno težkih kovin.

    Baker

    Baker med drugim pomaga ohranjati zdravo kri in krepi odpornost.

    Vitamin C

    Vitamin C najdemo le v presnem kakavu, saj se s toplotno obdelavo izgubi ves ta dragoceni vitamin.

    Maščobne kisline omega 6

    Te esencialne maščobne kisline pri toplotni obdelavi čokolade postanejo žarke in zato v telesu povzročajo vnetja. Prav zato je tako zelo pomembno, da kakav uživamo v surovi in neobdelani obliki.

    Anandemid

    Anandemid je endorfin iz skupine kanabinoidov, ki ga telo proizvaja po telesni aktivnosti. Najdemo pa ga samo v kakavu. Znan je tudi kot spojina sreče, saj se sprošča takrat, ko se dobro počutimo.

    Feniletilamin

    Feniletilamini so skupina kemičnih snovi, ki jih telo proizvaja, ko se zaljubimo. Te spojine so torej eden od glavnih razlogov, zakaj ljudje povezujemo ljubezen in čokolado. Poleg tega feniletilamini pomembno vplivajo tudi pri koncentraciji in pozornosti.

    Triptofan in serotonin

    Triptofan je esencialna aminokislina, ki ugodno vpliva na naše razpoloženje, kar nekaj pa jo najdemo prav v kakavu. Triptofan je zelo pomemben za proizvodnjo serotonina, pomembnega živčnega prenašalca. Serotonin pa je tisti, ki odpravlja stanje tesnobe in nam pomaga, da se bolj uspešno zoperstavljamo stresu.  Triptofan je zelo občutljiv na visoke temperature (pri visokih temperaturah se poškoduje njegova struktura). Zato priporočamo uživanje presnih kakavovih zrn.

    PREBERITE TUDI:  Pozimi redno jejte ta živila za krepitev odpornosti

    Vlaknine

    V kakavu najdemo tudi velik delež topnih prehranskih vlaknin, ki dobro vplivajo na naš prebavni sistem – čistijo črevesje in spodbujajo peristaltiko.  Kakavova zrna lahko zobamo cela, jih zdrobimo ali zmeljemo v fin prah.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte