Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.

Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.
Zdravje & prehranaCink – zdravju koristen mineral

Cink – zdravju koristen mineral

MORDA VAS ZANIMA

Cink je eden izmed tistih mineralov, ki so bistveni za življenje. Izhaja iz tal oziroma prsti, se absorbira v rastline (vključno s tistimi, ki proizvajajo tudi užitne plodove), le te pa jedo živali in ljudje. Za nas je cink pomemben za ohranjanje zdravega imunskega sistema, izgradnjo telesu koristnih maščob, razgradnjo določenih encimov ter za ustvarjanja DNK. Pomanjkanje cinka v telesu lahko povzroči zastoj rasti, želodčne težave, impotenco, izpadanje las, oslabljen imunski sistem ter druge morebitne nevšečnosti. Ker človeško telo samo ne more proizvajati cinka je tako bistveno, da ga redno pridobivamo s prehrano. Cink sicer lahko najdemo v veliko živilih a le nekaj jih je takšnih, ki ga vsebujejo v večjih količinah.

Avokado

- Oglas -

Redni vnos cinka v telo naj bi za moške znašal približno 11mg, za ženske pa 8 mg. Avokado je eden izmed redkih sadežev, ki ima visoko koncentracijo cinka saj ga na sadež vsebuje skoraj 2mg. Običajno se njegovo uživanje povezuje s pripravo omak, lahko pa se ga uživa tudi surovega, narezanega v sendviču, v solatah ali pa v smoothijih. Ker avokado v stiku z zrakom porjavi ga je najbolje zaužiti čim prej, v skrajnem primeru pa ga lahko tesno ovijemo v folijo, ki smo jo pred tem pokapali z malo limetinega ali limoninega soka ter ga tako shranimo v hladilniku.

Cink: avokado in granatno jabolko

Granatno jabolko

Takoj za avokadom je granatno jabolko drugi najboljši vir cinka med sadeži. Vsebuje približno 1 mg cinka na porcijo. Sočna semena, ki pokukajo na plano, ko sadež razpremo, lahko uživamo sveža ali pa jih posušimo ter jih posujemo po omakah, jogurtih ali solatah.

Bučna semena

Poleg visoke vsebovanosti cinka so bučna semena bogata tudi z drugimi telesu koristnimi snovmi. Tako lahko pomagajo pri težava s spanjem, ker pa imajo visoko vsebovanost omega 3 maščobnih kislin pa skrbijo tudi za nivo sladkorja v krvi. Rezultati najnovejših raziskav jih med drugim celo obravnavajo kot protivnetno hrano. 100 g bučnih semen vsebuje okoli 8 mg cinka.

Česen

- Oglas -

Česen vsebuje precej dolg seznam zdravilnih učinkov – med drugim vsebuje tudi cink. Seveda tega ne vsebuje v gromozanskih količinah a zaradi vseh svojih drugih koristnih lastnosti se izkaže kot dober dodatek k jedem, ki cink vsebujejo v večjih količinah. 100 g česna vsebuje okoli 1 mg cinka.

Jajčni rumenjak

Če imate raje beljak, premislite še enkrat. Rumenjaki so namreč precej bolj bogat vir cinka. Poleg tega rumenjak vsebuje tudi večino jajčnih vitaminov kot so denimo vitamin A, E, D in K. Poleg tega pa vsebuje tudi mnogo mineralov. 100 g jajčnega rumenjaka vsebuje okoli 5 mg cinka.

Temna čokolada

Če potrebujete še kakšen dodaten razlog za uživanje tene čokolade je podatek o visoki vsebovanosti cinka več kot odličen. 100 g temne čokolade namreč vsebuje okoli 10 mg cinka. A pazljivo! S čokolado morda vseeno ne pretiravajte, saj je poleg ravni cinka in antioksidantov v njej visoka tudi raven kalorij.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×