Protivnetna dieta: 7 zlatih pravil

Kronična vnetja v našem telesu lahko vodijo do bolezni srca in ožilja, različnih vrst raka, do Alzheimerjeve bolezni, diabetesa ter do mnogih drugih resnih zdravstvenih težav. Tako je izredno pomembno, da poskušamo vnetja v telesu ublažiti. Pri tem pa ima zelo velik vpliv hrana, ki jo uživamo. Protivnetna dieta tako ni dieta, ki bi bila namenjena izgubi telesne teže, ampak gre precej bolj za način življenja. V nadaljevanju boste našli nekaj osnovnih pravil oziroma priporočil glede prehrane, ki vam pomagajo zajeziti vnetja v telesu.


Sadje in zelenjava

Omejite uživanje belega riža in živil iz bele moke

V primerjavi z neoluščenim povzroči beli riž precej hitrejši dvig sladkorja v krvi. To pa lahko med drugim privede do aktivacije citokinov – snovi, ki so znane po tem, da povzročajo vnetja v telesu. Namesto belega je tako bolj smiselno izbrani neoluščeni oziroma rjavi riž. Podobno pa velja tudi za izdelke iz bele moke, ki jih je vsekakor pametno čim prej zamenjati s polnozrnatimi.

Kavo zamenjajte z zelenim čajem

Zeleni čaj je zagotovo eden najboljših protivnetnih napitkov. To je povezano predvsem z izjemnimi količinami antioksidantov, ki jih vsebuje. Če vsakodnevno pijete kavo, jo je tako smiselno postopoma zamenjati z zelenim čajem.

Uporabljajte veliko ingverja

Ingver lahko popestri okus številnih jedi, predvsem azijskih. Hkrati pa je to tudi odlično protivnetno živilo. Med drugim lahko pomaga omejiti delovanje določenih genov, ki so povezani s kroničnimi vnetji v telesu. Posledično je ingver zelo učinkovit tudi pri lajšanju bolečin. Pri pripravi obrokov tako poskušajte čim pogosteje uporabiti ingver ali pa si iz njega večkrat pripravite čaj.


Preberite tudi: Kronična vnetja: pomagajte si z zelišči in začimbami!

Izogibajte se alkoholu

Več alkohola pomeni tudi večjo nevarnost za kronična vnetja v telesu in s tem za številne bolezni. V največji nevarnosti so pri tem seveda vaša jetra. Pomemben del protivnetne diete je zato tudi omejevanje količine alkohola.

Protivnetna hrana

Ne skoparite s kurkumo

Ob omenjanju protivnetnih začimb se seveda nikakor ne sme pozabiti na kurkumo. Ta vsebuje izjemno močno protivnetno snov, imenovano kurkumin, zaradi česar ima uživanje te začimbe tudi zelo pozitiven vpliv na ljudi, ki trpijo zaradi artritisa. Priporočamo, da kurkumo vedno kombinirate s črnim poprom. Piperin iz popra bo namreč izboljšal absorpcijo kurkumina.

Uživajte semena chie in lanena semena

Za preprečevanje vnetij v telesu so izjemno pomembne tudi maščobne kisline omega-3. Odličen vir teh maščobnih kislin so denimo lanena semena in semena chie, ki jih poskušajte čim večkrat vključiti v svoje obroke.


Jejte veliko sadja in zelenjave

Izjemno pomembno pravilo protivnetne diete pa je seveda tudi to, da se morajo na vašem jedilniku čim pogosteje znajti različne vrste sadja in zelenjave. Med vrste s še posebej izrazitim protivnetnim delovanjem med drugim sodijo grozdje in brokoli.

Preberite še: Vrste sadja in zelenjave, ki jih je še posebej pametno uživati surove

Ne zamudite zanimivih vsebin: