Vrste sadja in zelenjave, ki jih je še posebej pametno uživati surove

Pri določenih vrstah zelenjave in sadja se med termično obdelavo izgubi še posebej veliko hranilnih snovi. Tako je ta živila najbolje uživati surova oziroma presna. Nekatere izmed vrst sadja oziroma predvsem zelenjave, ki spadajo na ta seznam, vas bodo sicer najverjetneje presenetile, vendar jim poskušajte vsaj občasno dati priložnost tudi v presni obliki!


Zelenjava

Brokoli

Večina najbrž niti ne pomisli na to, da bi bilo mogoče brokoli uživati tudi surov. Vendar pa lahko tako naše telo hitreje absorbira sulforafan, pomembno fitokemikalijo, ki med drugim zmanjšuje nevarnost za različne vrste raka, za srčno-žilna obolenja in za kronična vnetja. Poleg tega pa se bo ohranilo precej več vitamina C, če se boste izognili toplotni obdelavi. Poskusite narezati brokoli na manjše koščke ali ga celo naribati – tako ga boste verjetno precej lažje pojedli oziroma vključili v različne obroke/jedi.

Čebula in česen

Vsi poznamo »stranski učinek« uživanja surove čebule ali česna – ne ravno najprijetnejši zadah. Vendar pa je vsaj občasno pametno malce potrpeti, saj bo tudi v tem primeri izkoristek hranilnih snovi precej boljši. Pri čebuli to med drugim pomeni več kvercetina, pomembnega antioksidanta. Surov česen pa vas bo na primer precej uspešneje ščitil pred boleznimi srca in ožilja kot česen, ki ste ga kuhali ali pražili.

Borovnice

Imate radi slaščice, ki vključujejo borovnice? Poskusite najti recepte, pri katerih boste lahko uporabili kar presne borovnice – ali pa prilagodite svoje priljubljene recepte. Borovnice so namreč eden najboljših virov antioksidantov na planetu. Tako bi bila precejšnja škoda, da bi s toplotno obdelavo uničili precejšen delež teh antioksidantov, ki ščitijo naš organizem pred številnimi kroničnimi boleznimi.


Paprika

V hladnejših mesecih, ko smo nenehno izpostavljeni nevarnosti za gripo ali prehlad, je še posebej pomembno, da zaužijemo veliko vitamina C, ki med drugim pomaga pri krepitvi našega imunskega sistema. Kot verjetno veste, pa je eden najboljših virov tega vitamina paprika. Ko je le možno, jo torej uživajte surovo, na primer kot dodatek solati, da se bo v njej ohranilo čim več vitamina C.

Ohrovt

Podobno kot druge križnice vsebuje tudi ohrovt precej glukozinolatov, ki igrajo zelo pomembno vlogo pri zaščiti pred boleznimi. Vendar pa se večina glukozinolatov pri toplotni obdelavi uniči. Ohrovt je tako še eno izmed živil, ki bi ga morali poskušati čim večkrat jesti v presni obliki. Najbolj praktična možnost je na primer ohrovtova solata, ki ji lahko po želji dodate še malce fižola in jo začinite z bučnim oljem. Če dodate še kos polnozrnatega kruha, je to lahko povsem nasiten in seveda zelo zdrav samostojen obrok.

Rdeča pesa

Med kuhanjem rdeče pese se uniči precejšen delež folatov (naravne oblike folne kisline) ter drugih vitaminov in mineralov. Tako je pametneje, da v solate naribate kar svežo peso, ki je lahko seveda tudi odličen dodatek smoothijem.

Preverite tudi: Uporabni triki, s katerimi podaljšate obstojnost sadja in zelenjave


Ne zamudite zanimivih vsebin: