Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaKoristni nasveti za zdrave možgane

Koristni nasveti za zdrave možgane

MORDA VAS ZANIMA

Skrb za zdrave možgane je ena najboljših investicij v zadovoljno starost, ki vam bo omogočala čim več samostojnosti. Tako kot sicer pri zdravju ima tudi tu velik vpliv na zmanjševanje tveganja za številne bolezni prehrana, ki jo uživamo …

Uživajte čim več protivnetnih živil

- Oglas -

Kronična vnetja v telesu naj bi bila povezana tudi s številnimi kognitivnimi težavami oziroma boleznimi, ki pogosto prizadenejo možgane, predvsem v zrelih letih. S tem imamo v mislih predvsem t. i. nevrodegenerativne bolezni, med katerimi je verjetno najbolj znana Alzheimerjeva bolezen. Pomemben element skrbi za zdrave možgane je tako zagotovo uživanje protivnetnih živil. Sem sodijo na primer borovnice, špinača, temna čokolada ipd. Še posebej pomembne pa so začimbe, kot sta kurkuma in ingver.

Vaša prehrana naj vsebuje veliko antioksidantov

Niste povsem prepričani, kaj so antioksidanti? Zelo preprosta razlaga bi bila ta, da gre za snovi, ki preprečujejo oksidativni stres v telesu. Nevarnost za oksidativni stres obstaja predvsem v primeru prevelikega števila prostih radikalov, proti katerim se stalno borijo antioksidanti. Oksidativni stres lahko močno prizadene tudi možgane, zato je za njihovo zaščito pomembno, da v prehrano vključite čim več živil, bogatih z antioksidanti. Najboljši viri so zagotovo različne vrste sadja in zelenjave. Veliko antioksidantov najdemo tudi v stročnicah in polnovrednih žitih. Med napitki pa po vsebnosti antioksidantov zagotovo še posebej izstopa zeleni čaj.

Ne pozabite na maščobne kisline omega-3

Zelo pomembno vlogo pri zaščiti možganov pred poškodbami imajo nedvomno maščobne kisline omega-3. Med drugim tudi zaradi dejstva, da so znane po protivnetnem delovanju. Poleg tega maščobne kisline omega-3 omogočajo boljšo komunikacijo med možganskimi celicami. Pomanjkanje teh izjemno pomembnih vrst maščob lahko na primer poveča težave z zbranostjo ali tveganje za depresijo.

Izogibajte se hitri hrani in aditivom

Zdrava prehrana ne pomeni samo dodajanja, ampak pogosto tudi odvzemanje določenih skupin hrane. Nič drugače ni v primeru, ko govorimo o prehrani, koristni za naše možgane. Izogibajte se predvsem enostavnim sladkorjem, živilom iz bele moke, transmaščobam, živalskim izdelkom in močno procesirani hrani, polni umetnih aditivov. Vsa našteta živila namreč povzročajo vnetja v telesu.

Naučite se ustreznega obvladovanja stresa

- Oglas -

Pogost stres pušča posledice tudi na naših možganih. Previsoke količine kortizola povzročajo vnetja in so lahko strupene za nevrone v naših možganih. Zaradi stresa pa lahko začne telesu primanjkovati tudi snovi, ki so ključne za ohranjanje dobrega zdravja naših možganov oziroma za njihovo optimalno delovanje. Ne čakajte torej na jutri, ampak še danes poiščite tehnike, ki vam pomagajo pri sprostitvi, in bodite nato dosledni pri njihovem izvajanju.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×